• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • MiaMiniMe

Kommentar från min sambo häromdagen när han snackade med sin pappa på telefon: - älskling vilket datum va de nu vi gifte oss?! Jag: - blick som kan döda....

• Roosen2013
    MiaMiniMe skrev 2013-04-19 21:33:19 följande:
    Kommentar från min sambo häromdagen när han snackade med sin pappa på telefon: - älskling vilket datum va de nu vi gifte oss?! Jag: - blick som kan döda....
    Haha! Ursäkta att jag skattar men jag har lite samma problem med min M2B! Ni vet, inte så intresserad vill inte alltid prata och glömmer lätt vilken dag, kommer med komentaren "när är det du fyller år älskling?"

Var inte orolig killar glömmer lätt och vi skall inte klandra dem tycker jag Flört, de har det nog också stressigt på sitt sätt.
  • MiaMiniMe

Så typiskt honom xD Vi har ju trots allt "bara" planerat detta i snart ett år nu.... Karlar!

• Eriksson2013

Hur ska alla göra med bröllopsresa? har någon några förslag på vart man kan åka på bröllopsresa?

• FrökenMäkelä
    Eriksson2013 skrev 2013-04-20 20:54:09 följande:
    Hur ska alla göra med bröllopsresa? har någon några förslag på vart man kan åka på bröllopsresa?

Vi väntar med att boka tills efter bröllopet. Vi har avsagt oss presenter men om de önskar att uppvaka oss ändå så skrev vi inbjudan att det får gärna ske med bidrag till resa.

Sen vill vi gärna boka så bra resa som möjligt så vi får se vad slutnotan på bröllopet blir och hur vårat andra sparkonto ser ut efter de projekt vi ska/håller på utföra i huset/trädgård.

Så beroende på hur mycket pengar vi har efter bröllopet blir resan därefter. Förhoppningen är två veckor i Thailand annars blir det en vecka i spanien eller liknande.

• stormhelen
    Eriksson2013 skrev 2013-04-20 20:54:09 följande:

Tobago kan jag starkt rekumendera. Prisvärt för att vara karibien och inte lika mycket turister.

En riktig paradis ö.

Vi kommer inte att åka på bröllopsresa. Vi lägger krutet på bröllopsdagen istället.

Resa kommer man göra många gånger i framtiden, men bröllopsdagen gör du bara en gång.

• stormhelen
    thomazine skrev 2013-04-18 11:11:38 följande:

Så roligt att flera sagt att de aldrig fått så fin inbjudan innan :) Då gav mina timmar vid datorn utdelning hihi

Vi ska åka till Skottland och bila runt en vecka några dagar efter bröllopet. I december åker vi till Thailand, så då får man det bästa av två världar Ska ge min blivande make i morgongåva en övernattning på ett riktigt skotskt slott med fiskelektion i deras sjö

Alltså det här med frisör... Är själv utbildad frisör, men la ner min verksamhet för två år sedan. Yrkesskadan att vara väldigt petig sitter dock i, så än så länge står jag utan frisör... Får ju skylla mig själv för att jag inte tar tag i det, men det börjar nog bli dags att boka. Speciellt efter att ha sett vad ni skriver här ovan...

Ååååå, vad härligt med Skottland. Dit har jag alltid velat åka.

Kan vara skönt att åka till Thailand också under vintern, då det är så mörkt, trisst och kallt i Sverige. Skönt att komma ner till värmen och solen då. ^_^

Jag kan tänka mig att man har lite större krav på frisör om man har det till yrket själv.

Tycker att det är super svårt det där. Jag har hela tiden varit med det klara med att ha håret helt uppsatt, men nu börjar jag vela. Det är ju fint med halvuppsatta frisyrer också. =P

• PimPim83

Vi åker inte heller på bröllopsresa. Iallafall inte i samband med bröllopet. Vår yngste son är bara 5,5 månad när vi gifter oss så han känns lite för liten för att lämna hos barnvakt mer än några timmar. Däremot har vi pratat om att eventuellt ta en långweekend i Rom nästa vår som en försenad bröllopsresa.

• MiaMiniMe

Vi åker nog till USA i november. Blir Orlando Florida. Beror lite på vår budget annars beger vi oss till Thailand

• stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-04-21 07:03:14 följande:
    Vi åker inte heller på bröllopsresa. Iallafall inte i samband med bröllopet. Vår yngste son är bara 5,5 månad när vi gifter oss så han känns lite för liten för att lämna hos barnvakt mer än några timmar. Däremot har vi pratat om att eventuellt ta en långweekend i Rom nästa vår som en försenad bröllopsresa.

Rom tycker jag är ett bra val. Skrattande

Det är en helt fantastisk stad. Man kan inte gå mer än några hundra meter utan att stöta på en fornlämning.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!