• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-05-07 10:56:23 följande:

Ja, de på Twilfit brukar vara jätte duktiga.

Jätte bra butik då det finns så många olika märken att välja på.

Ja, fast här i Jönköping är dem inte så hjälpsamma tycker jag..

Igår handlade jag väska, ringkudde och påsar till bröllopsriset det blev 304 kr med frakt =)
    väskan kostade 21 kronor så skulle den inte alls vara fin så är de bara och slänga den nästan hehe
    Handlade från lightinthebox.com
  • FrökenMäkelä

Åh hur ska jag göra...

Min klänning är näst intill för stor :(

Och nu vet jag inte hur jag vill göra. Först var jag säker på att jag skulle kontakta sömmerska om se om det går att sy in den, men nu vet jag inte längre. Kommer säkert kosta någon tusen lapp att få den insydd om det ens går. Redan när jag köpte den så hade jag för liten byst för att fylla ut den snyggt men det hade säkert löst sig med en bra BH och inlägg men nu när jag gått ner så pass mycket i vikt så har även bysten minskat betydligt och jag känner att jag inte kan fylla ut den ens med hjälp av inlägg :(

Tittar på bilderna från i söndags när jag provade den och känner mig inte alls nöjd, var till och med mer nöjd när jag var "tjockare".

Ska jag kontakta sömmerska och se vad de säger eller ska jag helt enkelt försöka sälja den och leta efter en annan klänning.

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-07 20:34:06 följande:

Åh hur ska jag göra...

Min klänning är näst intill för stor :(

Och nu vet jag inte hur jag vill göra. Först var jag säker på att jag skulle kontakta sömmerska om se om det går att sy in den, men nu vet jag inte längre. Kommer säkert kosta någon tusen lapp att få den insydd om det ens går. Redan när jag köpte den så hade jag för liten byst för att fylla ut den snyggt men det hade säkert löst sig med en bra BH och inlägg men nu när jag gått ner så pass mycket i vikt så har även bysten minskat betydligt och jag känner att jag inte kan fylla ut den ens med hjälp av inlägg :(

Tittar på bilderna från i söndags när jag provade den och känner mig inte alls nöjd, var till och med mer nöjd när jag var "tjockare".

Ska jag kontakta sömmerska och se vad de säger eller ska jag helt enkelt försöka sälja den och leta efter en annan klänning.

Jag skulle nog börja med att gå till en sömerska och se om de kan ta in klänningen och hur mycket det skulle kosta.

Det lär ju vara billigare att sy in en klänning hos en sömerska än att köpa en helt ny.

• SofiaMagdalena
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-07 20:34:06 följande:

Håller med Stormhelen. Gå till en sömmerska! Det blir nog bäst och smidigast!
  • SofiaMagdalena

Vi håller fotrfarande på med pyssel till lokalen. Beställde 45st pompoms igår från etsy och våra rispapperslampor från kina har kommit. tyvärr var det små hål i två. Tror ni man ser det från taket? om man hänger dem typ 3,5 m över golvet.

• FrökenMäkelä

Tack för svaren, nu när jag hunnit tänka lite mer på det så är det självklart att jag ska kontakta en sömmerska.

• FrökenMäkelä
    SofiaMagdalena skrev 2013-05-08 19:58:44 följande:
    Vi håller fotrfarande på med pyssel till lokalen. Beställde 45st pompoms igår från etsy och våra rispapperslampor från kina har kommit. tyvärr var det små hål i två. Tror ni man ser det från taket? om man hänger dem typ 3,5 m över golvet.

Vad fick du betala för pompomsen på etsy? Har kollat själv på ebay men inte kommit till skott att beställa än.

Inget kul med hål i rislampora, kontakta säljaren så brukar de skicka nytt. Men annars så tror jag inte att någon kommer se dem.

• SofiaMagdalena
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-08 20:02:09 följande:

Vad fick du betala för pompomsen på etsy? Har kollat själv på ebay men inte kommit till skott att beställa än.

Inget kul med hål i rislampora, kontakta säljaren så brukar de skicka nytt. Men annars så tror jag inte att någon kommer se dem.

Jag beställde 45 st för 346:- + 66:- i frakt. Dem är billigast per styck och hade lägst frakt så totalpriset blev lägst där. Man får inte glömma att lägga på 25% för momsen. Butiken hette Pompom4you och dem har massor med fina färger att välja på. Gjorde research ungefär 1 månad innan jag beställde. Kan berätta vad jag tycker när jag fått dem!
  • FrökenMäkelä

14:e maj = 4månader kvar till 14:e september Någon mer än jag som börjar bli nervös? Tänk om man inte hinner planera allt, fixa allt, glömmer något... fast det viktigaste är iofs fixat, nästan... Blivande man, präst men hindersprövningen är inte beställd än. När kan man beställa den?

Hur går det annars för er september brudar?

Här står det fortfarande stilla. Har iofs ordnat så svärmor och min ena svägerska syr stolsöverdragen. De är båda sykunniga och är hemma dagtid så vi fråga om de ville ställa upp och hjälpa till och det ville dem Skrattande

Måste ta itu och ringa sömmerska och se om klänningen går sy in eller inte annars blir det sälja den och leta ny. Ska även ta mig i kragen och ringa bandet vi bokat för att så tag i någon sorts spellista och förhoppningsvis kunna åka och lyssna på dem någonstans så vi vet lite hur deras sound är. Vi funderar att skaffa DJ till senare på kvällen.

Måste även leta upp löshår och maila frisörskan och se hur mycket hon tror jag behöver och i juli ville hon klippa mig och det är inte så långt dit.

Vi har kontaktat en jätteduktig hobby bagare och bett om prisuppgift på praliner och bröllopstårta så vi kan börja fundera på vart vi ska beställa det.

• PimPim83
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-14 10:52:15 följande:
    14:e maj = 4månader kvar till 14:e september Någon mer än jag som börjar bli nervös? Tänk om man inte hinner planera allt, fixa allt, glömmer något... fast det viktigaste är iofs fixat, nästan... Blivande man, präst men hindersprövningen är inte beställd än. När kan man beställa den?

Hur går det annars för er september brudar?
    4 månader kvar för oss också då. :) Jag är inte direkt nervös, men jag har en paus i planeringen kan man säga. Dessutom får man inte så mycket gjort med en bebis och en tvååring hemma. Vi har även fått reda på att min svärmor är väldigt sjuk och det är naturligtvis extremt jobbigt för oss. Hon kommer eventuellt inte kunna vara med på bröllopet. :(

Vi har tänkt skicka in hindersprövningen nu i slutet av maj. Den gäller ju i fyra månader så du kan beställa den när som helst nu. Så länge den är giltig på bröllopsdagen så är det lugnt och det blir den ju från och med idag.
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!