• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-05-23 09:53:03 följande:

Drygt hälften av alla våra gäster osa:de den sista veckan. Så ni kan nog räkna med att många börjar svara när tiden börjar gå ut.  Så oroas inte över att det inte är så många som osa:t än.

Många tycker ju att det är sååååååååååååååå lång tid kvar innan osa:t går ut. Det är bara vi som är brudparet som tycker att alla borde svara bums,  och tycker att det är jobbigt när många väntar in i det sista med att svara. Flört

Kan inte direkt påstå att jag oroar mig men tycker bara att det är en låååång väntan, hahahahaha. Själv osar jag alltid så fort jag bara kan när jag får inbjudningar till något :) 

Va roligt att du ska ha provuppsättning (och förhoppningsvis provsminkning) du får lägga upp en bild på hur det blev. =D

Frisören som också vill ha en provuppsättning så hon vet lite hur mitt hår beter sig. Bara bra för det är duktigt på att lura frisörer. Är rakhårig med stora vågor i det som bara syns när håret får längd men när man blöter ner det så blir det vågigare.
    Måste också fråga efter lite bättre prisuppgift så man vet vad man ska sätta undan i budgeten.
    Provsminkning var nästan "tvunget" då de vill träffa en och gå igenom färger och testa lite vad som passar. Men det gör inget för den kostar 150kr och sen stora dagen kostar den 625kr men då jag vill ha henne till annan lokal så får jag betala något för det också.

Själv så får jag ingen provuppsättning =(  det får man tydligen inte på Axen. Så förhoppningsvis så fattar hon vad jag vill ha och vad jag inte tycker om.

Vad tråkigt. Mitt ingår iofs inte i priset för bruduppsättningen (tror jag inte iallafall).

Har sparat massor av bilder på risyrer jag gillar.

Men jag har inga bilder på sådant jag inte tycker om. Borde man spara sådan bilder så att man kan visa att "det här tycker jag inte om." ??????

Ibland kan det vara svårt att förklara.

Om du har frisyrer som de känner att detta vill jag verkligen inte ha så kan det vara bra och ha med sig någon bild på det. Inte för många så de blir förvirrade, men vad man läst om Axen här på BT så tror jag du kommer bli mer än nöjd.

Vad har du för inspirationsbilder till frisyren?

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-23 10:10:15 följande:

Haha. ja vi får hoppas att jag blir nöjd med frisyren när den dagen väl kommer. =P

Mina insperationsbilder är dessa:

• stormhelen

Idag har vi varit duktiga.

Vi har bokat in ett möte med en florist. Ska dit i mitten på juni och prata mer.

Vi vann förut en gratis brudbukett, men jag har en dålig känsla i magen med den floristen. Dels så har hon ingen butik utan gör sina buketter i sitt hem (käns inte så seriöst då) och dels så bor hon ute i skärgården, vilket ju är en bit bort och krångligt att ta sig. Vilket inte är så bra då det går en halvmara samma dag som vi gifter oss, och många vägar är ju då avstängda pga det.

Floristen vi bokat in mötet på idag ligger typ bara tvärs över gatan från frissören vilket ju är super praktiskt, speciellt då maran håller på.

Då kan jag ju springa och hämta blommorna innan jag går in till frisören. Eller låta dem springa upp med dem. Det går nog att lösa. =D

Efter att vi var hos floristen passade jag på att springa in hos frisören för att fixa så att vi börjar en halvtimme tidigare än vad som var tänkt, så att jag får lite mer sväng rum att hinna till fotograferingen i tid då många vägar är avstängda. (Vill ju inte riskera att fastna i en bilkö då fotograferingen börjar).  Passade då även på att boka in klipp och färg en vecka innan bröllopet hos min frisör. Så nu behöver jag inte tänka på det mer. =D

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-05-25 17:58:29 följande:

Idag har vi varit duktiga.

Vi har bokat in ett möte med en florist. Ska dit i mitten på juni och prata mer.

Vi vann förut en gratis brudbukett, men jag har en dålig känsla i magen med den floristen. Dels så har hon ingen butik utan gör sina buketter i sitt hem (käns inte så seriöst då) och dels så bor hon ute i skärgården, vilket ju är en bit bort och krångligt att ta sig. Vilket inte är så bra då det går en halvmara samma dag som vi gifter oss, och många vägar är ju då avstängda pga det.

Floristen vi bokat in mötet på idag ligger typ bara tvärs över gatan från frissören vilket ju är super praktiskt, speciellt då maran håller på.

Då kan jag ju springa och hämta blommorna innan jag går in till frisören. Eller låta dem springa upp med dem. Det går nog att lösa. =D

Efter att vi var hos floristen passade jag på att springa in hos frisören för att fixa så att vi börjar en halvtimme tidigare än vad som var tänkt, så att jag får lite mer sväng rum att hinna till fotograferingen i tid då många vägar är avstängda. (Vill ju inte riskera att fastna i en bilkö då fotograferingen börjar).  Passade då även på att boka in klipp och färg en vecka innan bröllopet hos min frisör. Så nu behöver jag inte tänka på det mer. =D

Så skönt att ha sådan fixat =)

nu är de bara 1 vecka kvar till vårt osa datumt går ut.. ska bli roligt och se om dem tänkt ringa, Dem har sagt till mig att dem kommer men de är inte till oss dem ska anmäla sig..
  • FrökenMäkelä

Nu är även provsminkningen bokad, blir samma dag som provuppsättningen :)

Passa på när jag ändå var inne för att boka tid till en ansiktsbehandling som jag ska göra nu på onsdag. Har ju problem med acne så vill inte göra några ansiktsbehandlingar för nära inpå bröllopet så att uppblossningarna  hinner lägga sig mina tenderar till att va långvariga :(

Vad ska ni göra för behandlingar inför bröllopet? Om ni nu ska göra några det vill säga.

Jag har hittills gjort en bodyscrubb med massage och nu ansiktsbehandlingen men dessa är egentligen mina "belöningar" för jag lyckats med mina viktmål.

Funderar lite på om man skulle vaxa benen och biknilinjen till bröllopet men har aldrig vaxat mig tidigare så vette tusan hur ont det gör. När man rakar sig så blir det ju lätt lite stubbigt bara typ dagen efter och det känns tråkigt.

• Eriksson2013

Jag ska in till min frisör nu denna veckan med tiaran och slöjan så ska vi göra en liten provuppsättning så min frisör vet hur jag vill ha det och så att jag är nöjd :) Även för att se hur mycket det kan kosta.... Jag har presentkort på valfri behandling för huden.... Ska nog göra en fotvårdsbehandling...

Jag funderar även på att göra någon slags nagelvårdsbehandling och fixa mina naglar.. ska man boka in det långt i förväg och hur långt innan bröllopet ska det ske?

• emelieparstam

Nu har jag en vän som har en skönhets salong så hos henne ska jag göra Fransförläggning och vaxa ons innan bröllopet och även göra naglar.

Ansiktesbehandling kommer jag nog göra 3 veckor innan bröllopet..
    1 vecka innan bröllopet blir de massage.. =)

• PimPim83
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-27 13:42:38 följande:
    Vad ska ni göra för behandlingar inför bröllopet? Om ni nu ska göra några det vill säga.
    Jag ska:

- Färga håret
    - Göra en fotvårdsbehandling
    - Göra manikyr plus permanent lackning på en nagelsalong (har långa naturliga naglar så ingen förlängning)

Det var allt tror jag. Glad
  • emelieparstam
    PimPim83 skrev 2013-05-27 19:29:08 följande:
    Jag ska:

- Färga håret
    - Göra en fotvårdsbehandling
    - Göra manikyr plus permanent lackning på en nagelsalong (har långa naturliga naglar så ingen förlängning)

Det var allt tror jag. Glad
    Ja jag jobbar som Frisör såklart ska jag färga mitt hår med =)
  • stormhelen

Jag ska inte gör så mycket, men det jag ska göra är:

Färga håret hos frissan.  Mankyr

Sedan köper jag väll hem en ansiktsmask kvällen innan eller något och har lite spa dag hemma. =)

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!