• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • emelieparstam
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-21 14:52:55 följande:
    Man ska inte behöva det när man kör bil över men för att vara på säkra sidan är Pass säkrast. Har tyvärr inget internationellt körkort för det vet jag hade räckt.
    emelieparstam skrev 2013-05-21 14:16:51 följande:
    Nu har jag pratat med skatteverket, och ni som ska göra namnändring och åker direkt någonstans efter vigsel kan skicka in namnbyte nu, för de registerars inte fören vigseln är gjord och vigselpappert är inne hos dem så ärr man bara borta 1 vecka så hinner inte namnet bli ändrat för de tar några veckor innan de blir gjort.
    Då får där hemma bestämma om vi ska boka resan nu redan eller vänta tills efter bröllopet. Har ju "önskat" oss pengar så känns ju dumt och boka resan nu då.
    vi ska åka på en liten resa efter bröllopet antigen en weekend eller bara innu sverige. bröllopsresan blir våren 2014 =)
  • FrökenMäkelä
    emelieparstam skrev 2013-05-21 15:04:32 följande:
    vi ska åka på en liten resa efter bröllopet antigen en weekend eller bara innu sverige. bröllopsresan blir våren 2014 =)
    Var ska ni åka på bröllopsresa någonstans?
  • emelieparstam
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-21 15:06:04 följande:
    Var ska ni åka på bröllopsresa någonstans?
    vi kommer antigen åka på kryssning i västra medelhavet eller en kombinations charter.. Vi önskar oss presentkort på Resia, där vi kommer boka den. just nu hjälper dem oss och hitta något bra och inte så jätte dyrt.
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-05-21 14:04:41 följande:
    ÄppleStormhelen: Får jag fråga vad de lilla kryphålet är? hihi jag ska också behålla mitt efternamn som mellannamn så hade varit trevligt om min man också haft det? ;)

Det lättaste är om du ringer till skatteverket och frågar, de berättar glatt hur man gör. =)

(Minns inte exakt hur det var, då vi kollade det i september/ oktober förra året). =P

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-05-21 15:27:39 följande:

Det lättaste är om du ringer till skatteverket och frågar, de berättar glatt hur man gör. =)

(Minns inte exakt hur det var, då vi kollade det i september/ oktober förra året). =P

Ok :D men min blivande vill inte ändå så blir jag som har mellannamn ;) Haft de hela livet så kan fortsätta eftersom jag har de redan nu :)
  • Eriksson2013

Jag ska byta efternamn och vi har fått hem lappen om hindersprövning så det känns skönt :) Vigselring är nu bokad, gravering är beställd och den är betald.. Är så nöjd.. Allt börjar sätta sig på sin rätta plats och det känns oerhört skönt att ha de mesta fixat..

• emelieparstam
    Eriksson2013 skrev 2013-05-21 16:21:15 följande:
    Jag ska byta efternamn och vi har fått hem lappen om hindersprövning så det känns skönt :) Vigselring är nu bokad, gravering är beställd och den är betald.. Är så nöjd.. Allt börjar sätta sig på sin rätta plats och det känns oerhört skönt att ha de mesta fixat..
    Så härligt! Tog de lång tid med hindersprövningen?
  • FrökenMäkelä

8:e juli ska jag till frisören för klippning och en mindre provuppsättning. Längtar redan.
    Ska försöka få in en provsminkning samma dag så man kan få en helhetsbild, sminkar mig i vanliga fall vädligt sällan så vill ju gärna se hur det blir med frisyren.

Ska även försöka ta mig ner till en florist och kolla i deras portfolio och beställa buketten.

Man skulle vilja göra så mycket redan nu men lite svårt innan man vet hur många gäster som faktiskt kommer, har 3,5vecka kvar på osa och förvånansvärt få har svarat hittills så får hoppas de respekterar osa.

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-23 09:37:03 följande:
    Man skulle vilja göra så mycket redan nu men lite svårt innan man vet hur många gäster som faktiskt kommer, har 3,5vecka kvar på osa och förvånansvärt få har svarat hittills så får hoppas de respekterar osa.

Drygt hälften av alla våra gäster osa:de den sista veckan. Så ni kan nog räkna med att många börjar svara när tiden börjar gå ut.  Så oroas inte över att det inte är så många som osa:t än.

Många tycker ju att det är sååååååååååååååå lång tid kvar innan osa:t går ut. Det är bara vi som är brudparet som tycker att alla borde svara bums,  och tycker att det är jobbigt när många väntar in i det sista med att svara. Flört

Va roligt att du ska ha provuppsättning (och förhoppningsvis provsminkning) du får lägga upp en bild på hur det blev. =D

Själv så får jag ingen provuppsättning =(  det får man tydligen inte på Axen. Så förhoppningsvis så fattar hon vad jag vill ha och vad jag inte tycker om.

Har sparat massor av bilder på risyrer jag gillar.

Men jag har inga bilder på sådant jag inte tycker om. Borde man spara sådan bilder så att man kan visa att "det här tycker jag inte om." ??????

Ibland kan det vara svårt att förklara.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!