• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen

Floristen som vi avbokade tog det med jämn mod och önskade oss lycka till. *phhhhu*

Haha, det var ju inget att få ågren över. Drömmer

FrökenMäkelä skrev 2013-05-28 20:26:10 följande:
    Finns att skriva ut på skatteverkets hemsida.
    Perfekt, ska skriva ut det på engång så har man också det gjort. Glad
  • PimPim83
    stormhelen skrev 2013-05-28 22:34:55 följande:

Floristen som vi avbokade tog det med jämn mod och önskade oss lycka till. *phhhhu*

Haha, det var ju inget att få ågren över. Drömmer

Åh vad skönt!Glad
  • SofiaMagdalena

Stormhelen: Skönt att det löste sig med floristen. Att riskera något på sin bröllopsdag är ju bara dumt, det skall kännas bra i magen.

Jag bokade in mötet med min moster(floristen) i juli. Försöker ta det med ro! Det är ju ändå gott om tid egentligen.

Skall skicka iväg inbjudningskorten idag så snart skall jag lägga upp en bild så ni får se :)
    Annars försöker jag pyssla ihop en egen slöja av typen birdcage veil. Hoppas på att det skall bli bra!

Hindersprövningen är inskivckad.

Är det något annat som man borde få gjort nu? 

• inafina

Har fått tillbaka hinderprövningen från skatteverket, nu ska det bara lämnas till vår vigselförrättare.

Inbjudningskorten beställda idag och kommer i början på nästa vecka. Vi har sagt osa till 20 juli, gifter oss den 14 sept.

Har fått bekräftelse på vigsel på Oscarsterrasen på Skansen och väntar nu bara på att få ta tag i planeringen av festen men eventansvarige där vi ska vara :)

Åh, nu är det spännande!!  

• stormhelen

Ja, det var jäär skönt att få det där ur vrärden. Det känns mycket bättre nu. ^_^

SofiaMagdalena skrev 2013-05-29 10:03:59 följande:
    Skall skicka iväg inbjudningskorten idag så snart skall jag lägga upp en bild så ni får se :)
    Annars försöker jag pyssla ihop en egen slöja av typen birdcage veil. Hoppas på att det skall bli bra!

Hindersprövningen är inskivckad.

Är det något annat som man borde få gjort nu? 
    Åååå, ska bli spännande att få se hur era inbjudningskort ser ut. =D

Vad retro med en birdcage veil! Kommer nog att bli jätte snyggt.

Hmmm... Hindersprövningen och ringar är väll det viktigaste just nu som man kanske bör fixa med?!

• inafina
    stormhelen skrev 2013-05-29 14:01:01 följande:

Ja, det var jäär skönt att få det där ur vrärden. Det känns mycket bättre nu. ^_^

Åååå, ska bli spännande att få se hur era inbjudningskort ser ut. =D

Vad retro med en birdcage veil! Kommer nog att bli jätte snyggt.

Hmmm... Hindersprövningen och ringar är väll det viktigaste just nu som man kanske bör fixa med?!

:)

Ev namnändring är bra att tänka på också.. man kan skicka in nu, men det sker inget förän efter vigseln.

Börja med bordsplacering om man ska ha en sån. Fick tips igår om att det är bra att börja nu då det är nåt som oftast tar lång tid. Man kan skriva upp allas namn på små lappar och rita upp borden så flyttar man runt namnen enkelt om det blir ändringar och så.

:)
  • FrökenMäkelä

Gjorde vår bordsplacering för ett tag sedan och det tog inte ens 30min att trixa ihop den. Gjorde den i excel så den finns sparad på datorn där man ändå har mycket annan info. Tackar någon gäst nej så är det bara att delete.

OT var och gjorde en ansiktsbehandling igår och fy fasiken vad portömning gjorde ont och idag är jag helt rödprickig i ansiktet. Så ska ni göra någon ansiktsbehandling så gör den någon vecka innan bröllopet.
    Tjejen hade egentligen velat göra en AHA/Syrabehandling på mig pga mina acneproblem men ekonomin tillåter inte det just nu.

Hindersprövningen och namnbyte för mig ligger där hemma påskrivna så det är bara att skicka dem.

Har eventuellt hittat (äntligen) en cateringfirma med bra meny och bra pris.

• SofiaMagdalena

Härligt tjejer! 
    Man kommer ju inte vara sysslolös iallafall :P

Ringarna är klara, vi skall bara få våra förlovningsringar uppsnyggade så dem blänker ikapp med min vigselring. Kan ju vara trevligt.

Skall absolut börja med bordplaceringen. Vi blev 60 st i slutändan nu istället för 54 typ. Så kanske måste man tänka om lite. Tycker ni att 6 personer är lagom att sitta vid ett bord?

Jag hoppas slöjan blir bra för just nu ser prototypen ut som skit :P men men skall köpa en mjukare tyll och har beställt en odekorerad kam från etsy så fortsättning följer! 

• SofiaMagdalena
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-30 10:29:15 följande:
    Gjorde vår bordsplacering för ett tag sedan och det tog inte ens 30min att trixa ihop den. Gjorde den i excel så den finns sparad på datorn där man ändå har mycket annan info. Tackar någon gäst nej så är det bara att delete.

OT var och gjorde en ansiktsbehandling igår och fy fasiken vad portömning gjorde ont och idag är jag helt rödprickig i ansiktet. Så ska ni göra någon ansiktsbehandling så gör den någon vecka innan bröllopet.
    Tjejen hade egentligen velat göra en AHA/Syrabehandling på mig pga mina acneproblem men ekonomin tillåter inte det just nu.

Hindersprövningen och namnbyte för mig ligger där hemma påskrivna så det är bara att skicka dem.

Har eventuellt hittat (äntligen) en cateringfirma med bra meny och bra pris.
    Skönt att det gick smidigt! Jag är lite fundersam på hur vi skall få ihop våra olika kompisgäng och var jag skall placera mormor/morfar och hans föräldrar. Mina päron känner liksom alla mina vänner så där kan man blanda hejvilt. 

Jag funderar på om man skall göra något men är livrädd för att få nån allergisk reaktion!  
  • FrökenMäkelä
    SofiaMagdalena skrev 2013-05-30 10:33:10 följande:
    Skönt att det gick smidigt! Jag är lite fundersam på hur vi skall få ihop våra olika kompisgäng och var jag skall placera mormor/morfar och hans föräldrar. Mina päron känner liksom alla mina vänner så där kan man blanda hejvilt. 

Jag funderar på om man skall göra något men är livrädd för att få nån allergisk reaktion!  
    Vi har tre längor. Ett för min släkt - dels för att 5st av dessa 20 som ska sitta där bara pratar finska så vill inte vara otrevlig och placera dem vid svensk språkiga. Mitten längan kommer våra vänner sitta och där kommer vi även ha vårat "honorsbord" där bara jag och gubben tillsammans med våra barn sitter. Tredje längan blir till sambons släkt. Men efter middagen så är det fri sittning, dels för att alla ungar kommer springa rundor och då kan de vuxna sätta sig var de vill.

Är du känslig mot krämer och brukar reagera i vanliga fall? Prata med dem om du nu vill göra någon behandling finns ju massa olika behandlingar. Kanske kan bara ta en vanlig rengörning, scrubb och massage. Väldigt avslappnande säger jag som höll på och somna igår, hahahaha.
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!