Elinjz skrev 2013-05-30 12:19:34 följande:
Vi håller på att klura på festen.
Sambon vill hålla till på ett hotell då man inte behöver stå i något själv.
Men vår slä´kt samt vänner är lite enklare av sig och det känns krystat med fint hotell.
Jag vill hyra en superfin stor bygdegår när vårt hus och duka mysigt med mycket tända ljus och vitt tyg i taket och små lampor( typ gulgransbelysning)
sen grilla korv ute på natten till vickning.
så jag är på jakt efter serveringpersonal/bar personal samt någon som städar åt os dagen efter då det är det som sambon inte vill att vi/släkt ska behöva fixa med.
Hur kommer ni hålla er fest?
Klänning till mig är på väg, ringen inhandlad och kläder till barnen bestämt. Sen låt till valsen är bestämmd.
Men allt annat hänger i luften..
men har 3 månader kvar så känner mig inte stressad iallfall 
Ni får diskutera med varandra om hur ni vill ha det. Det vilktigaste är ju att ni får ert bröllop så som NI vill ha det. Ni ska inte behöva tänka på vad som passar era gäster utan vad som passar er bäst. 
Hela vårt bröllop är ett stadsbröllop. Vi gifter oss på Södermalm i Stockholm i Katarina kyrka och har middagen och festen på van der Nootska palatset som ligger ca 800 m från kyrkan. Vi kommer att äta en tre rätters meny (som ska fastställas 10 juni) som serveras av personalen som arbetar där. Efter det blir det tårta (ska provsmakas den 29:e juni =D ). Sedan kommer vi inleda festen med en foxtrot istället för en vals då det passar vår låt bättre. Därefter börjar festen. =)
Vi behöver inte tänka på något vad gäller festen, utan lokalen tar hand om allt. Vi behöver bara bestämma vad som ska serveras, sedan sköter de rästen med dukning, dekorationer, personal, städning osv.
Jätte skönt att kunna släppa det helt och hållet. =)