• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-06-17 11:37:21 följande:

JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIIII! !!!!!!!!!!!!!

Jag provade min klänning idag igen, efter att ha ätit pulver på dagarna och middagar på kvällen. Skippat allt socker i alla dess former och ingen alkohol. Gått ner 3 kg och 2½ cm i midjan och 1 ½ cm vid brösten.

Vad blev då resultatet?

- Jag fick upp klänningen hela vägen. Här kommer bildbevisen!

Underbart! Härligt! Woohoo! :D
  • paisley

Åh vad kul med en tråd för oss som ska gifta oss i september 2013 Glad

Jag och min blivande hade egentligen tänkt gifta oss nästa år, men så bestämde vi oss i slutet av april att vi kör på 2013 istället, så det blev ganska mycket att ta tag i på en gång! Men det är bara roligt, då slipper vi vänta så länge!

Dessutom hade vi redan festlokalen klar, vi kommer vara i Skåne (själva bor vi i Stockholm) hos min sambos mamma där hon har ett vandrarhem. Gästerna kan dessutom sova kvar där så det passar perfekt.  

Om tre veckor kommer vi åka ner och reka. Då är det en mängd möten som gäller. Vi ska träffa prästen, floristen, fotografen, konsultation och provsminkning samt frisyr, träffa konditorn som ska göra tårtan samt eventuellt att vi ska träffa dem som vi kör catering från. Tror vi har läget under kontroll Glad 

Hur är det med er andra? Mycket kvar eller är det mesta på plats?

Oohh, ring klar och klänning beställd också!

• SofiaMagdalena
    paisley skrev 2013-06-17 13:32:47 följande:
    Åh så mysigt med ett eget vandrarhem. Var ligger det?
    Vad har ni tänkt för stil och färgtema?

Har du bild på klänningen? :)

Vi har det mesta förutom personal till middagen under kontroll. Väntar på att osa skall gå ut så vi vet exakt hur många vi blir.

I helgen kom mannens måttbeställda skjorta så vi var på NK och hämtade den, passade på att fixa lite andra grejor till honom då när vi ändå var på stan.

• paisley
    SofiaMagdalena: 

Vandrarhemmet ligger i Strövelstorp, ca 2 mil utanför Helsingborg. Så vackert med sädesfält, öppna landskap och nära till havet Vackra bilder tänker jag! 

Färgtema kommer bli rosa, stilen lite vintage/romantiskt. Jag kommer ha en tyllklänning från Ida Sjöstedt, se bild nedan. Har tyvärr ingen bild på mig själv i klänningen.

Bordsdekorationer kommer bestå av arrangemang av små glasvaser i "vintagestil" och rosa blommor, massor med låga ljus och en ljusrosa löpare ovanpå vit linneduk. Kanske även murgrönerankor för att få in lite grönska.

I buketten (som så klart kommer gå i rosa ) vill jag ha rosor samt gärna gammeldags engelska rosor typ David Austin, rund bunden bukett.

Idag på lunchen var vi ute och köpte kostym till mannen Kul att fixa lite till killarna också!!

Vart gifter ni er? 

Visa gärna bild på klänning Har inte läst ikapp i tråden... Så jag kanske har missat massa fina bilder.

• SofiaMagdalena
    paisley skrev 2013-06-17 13:51:00 följande:
    SofiaMagdalena: 

Vandrarhemmet ligger i Strövelstorp, ca 2 mil utanför Helsingborg. Så vackert med sädesfält, öppna landskap och nära till havet Vackra bilder tänker jag! 

Färgtema kommer bli rosa, stilen lite vintage/romantiskt. Jag kommer ha en tyllklänning från Ida Sjöstedt, se bild nedan. Har tyvärr ingen bild på mig själv i klänningen.

Bordsdekorationer kommer bestå av arrangemang av små glasvaser i "vintagestil" och rosa blommor, massor med låga ljus och en ljusrosa löpare ovanpå vit linneduk. Kanske även murgrönerankor för att få in lite grönska.

I buketten (som så klart kommer gå i rosa ) vill jag ha rosor samt gärna gammeldags engelska rosor typ David Austin, rund bunden bukett.

Idag på lunchen var vi ute och köpte kostym till mannen Kul att fixa lite till killarna också!!

Vart gifter ni er? 

Visa gärna bild på klänning Har inte läst ikapp i tråden... Så jag kanske har missat massa fina bilder.
    Åh vad läckert med en Ida Sjöstedt! Hon gör så himla mycket vackert. 

Vi gifter oss i Fiskebäckskil på västkusten men bor i sthlm vi med. Vi kör också lite vintage stil. med marin twist. har klätt konservburkar i spets och skall ha lite virkade dukar och så på borden. Har målat snäckor till borden. det blir mycket vimplar av olika slag också.

Här är min klänning. Kommer dock ha en annan typ av slöja. Har gjort en bird cage veil nämligen. 

• paisley

Vilken vacker klänning!!! Så himla fint med spets :) Låter otroligt snyggt med en bird cage slöja.

Åh, Västkusten. Vad härligt! Marint tema passar ju som hand i handsken för ett skärgårdsbröllop :)

Jag kommer ha en lite tjugotalsinspirerad frissa med finger waves i luggen. Har ganska kort, jättelockigt hår, så resten blir bara mina lockar :) Kanske ett diadem liknande detta till:

• SofiaMagdalena
    paisley skrev 2013-06-17 14:06:10 följande:
    Vilken vacker klänning!!! Så himla fint med spets :) Låter otroligt snyggt med en bird cage slöja.

Åh, Västkusten. Vad härligt! Marint tema passar ju som hand i handsken för ett skärgårdsbröllop :)

Jag kommer ha en lite tjugotalsinspirerad frissa med finger waves i luggen. Har ganska kort, jättelockigt hår, så resten blir bara mina lockar :) Kanske ett diadem liknande detta till:
    Tackar! Jag är himla nöjd! Den kostade dessutom knappt 100:-, på etsy kostar dem minst 200 plus frakt så jag gjorde en egen :D

Snyggt att du låter dina lockad vara i fokus, brukar ju vara så att om man har lockigt så plattar man det och tvärtom. Jag har spikrakt hår men iallafall lite längd på det.

Visst bodde ni i sthlm?

• paisley

Japp, vi bor i Stockholm :)

Wow, kul att göra eget! Det gör det mycket mer speciellt. Visst menade du bird cage-slöjan? :)

Hur ska du ha håret i övrigt?

Tycker du det har fungerat bra med distansplanering? Jag tycker det har gått över förväntan, tacka vet jag e-mail!! 

• SofiaMagdalena
    paisley skrev 2013-06-17 14:53:25 följande:
    Japp, vi bor i Stockholm :)

Wow, kul att göra eget! Det gör det mycket mer speciellt. Visst menade du bird cage-slöjan? :)

Hur ska du ha håret i övrigt?

Tycker du det har fungerat bra med distansplanering? Jag tycker det har gått över förväntan, tacka vet jag e-mail!! 
    Precis! Jag gillar att pyssla så det var kul faktiskt. 
    Just nu lutar det åt en heluppsättning med lite lockar, massor med flätor. jag funderade på en sidofläta med min karl tyckte det kanske var för enkelt så det blir nog lite mer pampigt.

Det har gått ganska bra hittills. Hans föräldrar bor där och känner allt folk så det har varit lätt att få ordning på de stora sakerna med bla lokalen. Alla vet ju vilka vi är och dem hjälper gärna till. Vi funderar på att hyra en bil och packa in alla saker. kommer bli sjukt jobbigt att åka tåg med allt. Det är väl den enda svårigheten.  
  • Eriksson2013

jag tänkte på det är med sista anmälningsdag... De verkar som om det bara är vi som har sista anmälningsdag så sent.. har vi satt ett för sent datum eller? Vi har 1 augusti som sista anmälningsdag.. Vi ska gifta oss den 7 september.

Tycker ni det är försent eller? Vi ska provsmaka bröllopstårtan den 28 juni och se vad vi ska ha för fyllning.. Det är färdigt också att bageriet kan köra ut tårtan också.. Så det är skönt.. Det känns ganska lugnt och skönt med planeringen just nu...

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!