• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-06-26 23:55:21 följande:

Festhäftet låter som det kommer bli jättebra! Vi funderar på om vi skall ha en beskrivning av gästerna. det är himla kul! Sen är jag löjligt förtjust i etikettreglar al "dörrar med höga trösklar är föter". 

Örhängena var väldigt vackra! Kommer passa utmärk på dig :)

Jag är rätt pysslig och kreativ + att jag har lagt många många timmar på nätet på säker ett 50 tal olika sajter för att hitta ider och inspiration. 
  • SofiaMagdalena
    paisley skrev 2013-06-27 10:35:36 följande:
    Jag är så ARG!!!!!!!!! 
    Instämmer med alla här! Säg till dom att vi har ett barnfritt bröllop och att dem får skaffa en barnvakt. Din sambo borde ta på sig att fixa detta, du skall inte stressa ihjäl dig! Han tycker väl ändå också att det är viktigt. Släpp det och låt honom ta hand om det.
  • emelieparstam

Här börjar de rulla på ett bra faktiskt.

tårtan är bestämd och ska ringa och säga vilken det blev =) Vi provsmakade menyn i tisdags och den var super god.. kommer bli så bra. Vi träffade Prästen förr förra veckan och kändes jätte bra =) Fick redan på att vigseln tar ca 35-40 min. Vi ska prova frack till min blivande den 12 juli slutet av aug är våra ringar klara Pratat med vaktmästaren om blommor i kyrkan,   vi har beställt tårt topp och beställt korgar till såpbubblor och ris  Fest och vigselprogram gör jag inte så de känns skönt och lagt de åt sidan.

Det enda som egentligen behövs göras är bordsplacering och bordsplaceringstavlan.

Något jag har glömt som jag kan göra?

• stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-06-27 19:59:54 följande:
    Här börjar de rulla på ett bra faktiskt.

tårtan är bestämd och ska ringa och säga vilken det blev =) Vi provsmakade menyn i tisdags och den var super god.. kommer bli så bra. Vi träffade Prästen förr förra veckan och kändes jätte bra =) Fick redan på att vigseln tar ca 35-40 min. Vi ska prova frack till min blivande den 12 juli slutet av aug är våra ringar klara Pratat med vaktmästaren om blommor i kyrkan,   vi har beställt tårt topp och beställt korgar till såpbubblor och ris  Fest och vigselprogram gör jag inte så de känns skönt och lagt de åt sidan.

Det enda som egentligen behövs göras är bordsplacering och bordsplaceringstavlan.

Något jag har glömt som jag kan göra?

Jag antar att ni fixat med hine´dersprövningen. Annars så kan jag inte kooma på något som inte finns med på listan.

Herre gud det är 2½ månad kvar. Vart tog tiden vägen?

Känns som att det är så mycket kvar att göra, och lite tid kvar att göra det på. =P

Men det är ju klart att det blir mycket på slutet.

• stormhelen

Igår var vi och provsmakade bröllopstårtor. Det var verkligen super kul och gott. ^_^

Vi har nu bestämt smak, det blev:

Mörk chokladmousse, hallonmousse och limemarinerade hallon på tunn chokladbotten.

Vi bestämde dock att vi ville ha lika mycket hallonmouse som chokladmouse, dvs. 50/50. På den vi smakade var det 2/3 choklad och 1/3 hallon, vilket gjorde att hallonmousesmaken försvann lite.

Vi kommer sedan inte att ha en klassisk vit tårta då ingen av oss gillar marsipan eller det där andra som man kan ha istället för marsipan (minns inte vad det heter just nu).

Utan tårtan kommer att vara glaserad med mörkchoklad. Sedan kommer vi ha vita riktiga rosor på tårtan. (Kanske inte så "bröllopigt" att inte ha en vit tårta. Men jag känner att det inte spelar någon roll).

Tårtan kommer typ att se ut så här (fast med vita rosor i mitten i stället för på sidan. Detta pga att vi kommer att ha en svängd tårtställning och inte en som är staplad (klassisk).

(vår tårta kommer att ha en mörkare nyans än den här - tänk mörk choklad). 

Seda blir det den här svängda tårtställningen.

Så tänk er nu den översta tårtans utsende på den svängda tårtställningen och att blommorna (rosorna) ligger på mitten av tårtan istället frö på sidan. Sedan så är vår caketopper på den översta tårtan.

Vår cake topper ser ut så här.

• Oskarsdotter

Jag är inte så jätteaktiv i tråden, men nu vill jag bara berätta att jag fick min möhippa igår =)

Jag blev kidnappad runt 09 (av min killkompis) på mororcykel, vi åkte en sväng om i Gbg för att sedan åka till champangefrukosten hos min tärna. Där fick jag presenter som jag skulle gissa vem som hade gett mig vad, då innehållet skulle ha en anknyning mellan oss. (Alla rätt ;) ) Sedan fick jag en ögonbindel och vi begav oss med bil till hemligplats. Jag blev ledd in i en lokal där hög klostermusik spelades och en kvinna sa "välkommen syster". Jag trodde vi var i ngn form av kyrka, men ögonbindeln åkte av och jag stod i en boxningsring :) Vi fick boxas lite på säck och sedan fick jag gå 4 ronder mot instruktören, sjukt ball! :) ( Kanske ska nämna att jag och min tärna tränar box, på säck, på gymmet 1 ggn/veckan. ) Efter det åkte vi ut till Fjärås och till en sjö där dom som ville fick åka badring, vattenskidor eller wakeboard efter en motorbåt, också jäkligt roligt! Jag är dock väldigt öm i rumpan idag efter badringen :) Sedan grillade vi och jag fick svara på frågor om min blivande man, nästan alla rätt :)

Sedan åkte vi hem till en av tjejerna där jag fick måla ett porträtt av min m2b, vi gjorde iordning oss, åt middag, sjöng singstar och avslutade kvällen på Vip-läktaren på Port du soleil.

Med andra ord: Jag har haft en av det BÄSTA dagarna i mitt liv! Och nästa blir bröllopet :)

• stormhelen
    Oskarsdotter skrev 2013-06-30 15:47:47 följande:

Jag är inte så jätteaktiv i tråden, men nu vill jag bara berätta att jag fick min möhippa igår =)

Jag blev kidnappad runt 09 (av min killkompis) på mororcykel, vi åkte en sväng om i Gbg för att sedan åka till champangefrukosten hos min tärna. Där fick jag presenter som jag skulle gissa vem som hade gett mig vad, då innehållet skulle ha en anknyning mellan oss. (Alla rätt ;) ) Sedan fick jag en ögonbindel och vi begav oss med bil till hemligplats. Jag blev ledd in i en lokal där hög klostermusik spelades och en kvinna sa "välkommen syster". Jag trodde vi var i ngn form av kyrka, men ögonbindeln åkte av och jag stod i en boxningsring :) Vi fick boxas lite på säck och sedan fick jag gå 4 ronder mot instruktören, sjukt ball! :) ( Kanske ska nämna att jag och min tärna tränar box, på säck, på gymmet 1 ggn/veckan. ) Efter det åkte vi ut till Fjärås och till en sjö där dom som ville fick åka badring, vattenskidor eller wakeboard efter en motorbåt, också jäkligt roligt! Jag är dock väldigt öm i rumpan idag efter badringen :) Sedan grillade vi och jag fick svara på frågor om min blivande man, nästan alla rätt :)

Sedan åkte vi hem till en av tjejerna där jag fick måla ett porträtt av min m2b, vi gjorde iordning oss, åt middag, sjöng singstar och avslutade kvällen på Vip-läktaren på Port du soleil.

Med andra ord: Jag har haft en av det BÄSTA dagarna i mitt liv! Och nästa blir bröllopet :)

Men gud vilken härlig möhippa du fick! =D

Jag blir jätte glad för din skull. Det är så roligt att läsa om när folk får riktigt lyckade hippor. (Man har ju läst skräckvarianterna också - och de kan man ju få mardrömmar av).

Jätte roligt det där med kyrkmusiken och hälsningen du fick som gjorde att du trodde att du befann dig i en kyrka men att det visade sig vara i en boxningsring.  Hahaha.

Jag är jätte nervös inför min möhippa.

Jag har ju ingen aning om NÄR den är eller VAD vi ska göra.

Jag är lite av ett kontroll freak och tycker inte om överraskningar i allmänhet. Så detta är en bra övning för mig att släppa på kontrollen och förlita mig på att andra fixar. Hehe. =P

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-06-30 11:56:35 följande:

Igår var vi och provsmakade bröllopstårtor. Det var verkligen super kul och gott. ^_^

Åh läckert! kommer nog bli supersnyggt!

Vi kommer nog inte hinna med att provbaka och smaka innan men planen just nu är 

sockerkaksbotten med citron, lemoncurd, smörkräm som man spritsar snyggt på och en massa färska björnbär på toppen.
    och som en liten överaskning kommer tårtbottnarna var färgade i rosa, lila, gult, rött osv. 

Låter det bra?
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-06-30 17:14:17 följande:
    Åh läckert! kommer nog bli supersnyggt!

Vi kommer nog inte hinna med att provbaka och smaka innan men planen just nu är 

sockerkaksbotten med citron, lemoncurd, smörkräm som man spritsar snyggt på och en massa färska björnbär på toppen.
    och som en liten överaskning kommer tårtbottnarna var färgade i rosa, lila, gult, rött osv. 

Låter det bra?

jag tycker att det låter jätte bra alltihopa. Det låter riktigt gott och frächt.

Sedan tycker iaf jag att det är ett roligt inslag ed färgade tårtbottnar. Ni får se till att få de fota de så att man får se de färgsprakande tårtbottnarna. =)

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!