Eriksson2013 skrev 2013-06-17 20:10:44 följande:
jag tänkte på det är med sista anmälningsdag... De verkar som om det bara är vi som har sista anmälningsdag så sent.. har vi satt ett för sent datum eller? Vi har 1 augusti som sista anmälningsdag.. Vi ska gifta oss den 7 september.
Tycker ni det är försent eller? Vi ska provsmaka bröllopstårtan den 28 juni och se vad vi ska ha för fyllning.. Det är färdigt också att bageriet kan köra ut tårtan också.. Så det är skönt.. Det känns ganska lugnt och skönt med planeringen just nu...
Jag kan tänka mig att det blir ju svårt att veta hur mycket mat och dricka man ska ha om man inte vet hur många som ska komma.
Sedan så tar du ju upp tårtan som exempel, hur många bitar ska ni beställa? Det kan man ju inte veta förens man fått in allt osa. Jag vet nu inte om konditorn tycker att det är okej att få in beställningen bara ett par veckor innan ni gifter er.
Ni ska räkna med att inte alla kommer att svara innan osa:t går ut. Vanligen får man ringa till de som inte hört av sig för att kolla om de kommer eller inte.
Personligen så tycker jag att ha ett osa 3 veckor innan bröllopet är väldigt sent. Men funkar det för er så kör på det. Annars kanske ni får ändra (om ni inte redan skickat ut korten).