• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-06-22 13:25:35 följande:
    Nej men vad härligt! Aldrig slutar man bli förvånad över folks fullkomligt idiotiska resonemang! 

Jag skulle göra så här. Säg till dem klart och tydligt att ni vill veta i nästa vecka om han springer maran, och då kommer kl 22 eller om han är med från vigseln och går på middagen. Inga antingen eller, smita in under halva huvudrätten.
    Ni ska inte behöva betala ett kuvert extra eller sitta och fundera på om han kommer ramla in svettig och äcklig mitt under ett tal.  

Det låter väldigt vettigt.

Vi kommer nog göra så. De får helgen på sig att hinna kolla upp hans faktiska starttid och bestämma hur de ska göra. Har de inte hört av sig så får vi jaag på dem och säga åt dem att vi behöver svar innom ett par dagar för att kunna fortsätta med planeringen.

Nej, man slutar aldrig att förvånas över folks idioti, men man slutar aldrig att bli irriterad.

Vi tänker verkligen inte betala för ett till kuvertpris som han kanske äter, eller kanske inte alls äter eller bara delar av den.

Nej, det är inte okej.

Jag vet inte riktigt hur de har tänkt egentligen. Det står klart och tydligt på både inbjudningskortet och vår hemsida att det är en tre rätters meny som serveras (som att gå på resturang).

• PimPim83
    stormhelen: Förstår att du blir irreterad. Antingen springer man väl maran och tackar nej till bröllopet, eller så tackar man ja till bröllopet och hoppar över maran. Jag håller med om att ni får tala allvar med gästen och säga att ni behöver besked snart. Ni ska inte behöva betala för ett extra kuvert som kanske inte ska användas.
  • stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-06-22 17:33:29 följande:
    stormhelen: Förstår att du blir irreterad. Antingen springer man väl maran och tackar nej till bröllopet, eller så tackar man ja till bröllopet och hoppar över maran. Jag håller med om att ni får tala allvar med gästen och säga att ni behöver besked snart. Ni ska inte behöva betala för ett extra kuvert som kanske inte ska användas.

Ja, men precis min mening.

Jag förstår inte alls hur de har tänkt egentligen.

De har inte hört av sig till oss än. (Man kan ju tycka att det går borde fort och är lätt att bara kolla upp den faktiska starttiden som han har, den borde de väll ha uppskrivet eller nått).

Vi kommer att ringa/ maila dem i morgon, och tala om (igen) vad som gäller och att de måste bestäma sig inom några dagar om de ska komma eller inte.

Några bra nyheter fick man iaf innan helgen. I fredags fick vi hindersprövningen efter att jag sjickade den i måndags till skatteverket.

Det tog alltså bara några dagar!!!! Förvånad SkrattandeSnacka om att det gick snabt. Jag hade väntat mig att det skulle ta några veckor iaf.

• Lija

Här är min tilltänkta bukett. Dock skall ståna va något kortare för att inte komma upp i ansiktet ;). Vad tycker ni? Vi gifter oss i början av September & har mycket inslag av naturen i dukning mm,

• SofiaMagdalena
    Lija skrev 2013-06-24 00:42:34 följande:
    Här är min tilltänkta bukett. Dock skall ståna va något kortare för att inte komma upp i ansiktet ;). Vad tycker ni? Vi gifter oss i början av September & har mycket inslag av naturen i dukning mm,
    Läckert med något som är så annorlunda och speciellt! Kul att du vill ha något som inte är så traditionellt :D
  • Lija

Tack :). Ja brudbuketten har nästan varit svåraste valet då jag vill att den skall återspegla oss å sambon gillar den :).Hade först tänkt mig ängsblommor vilket jag tycker är vackrast men det är fel tid för att finna här. Floristen kan ju göra liknande med blommor som påminner mer om vilda, då hade ja tänkt mig en enkel å lite "naturligt spretig " bukett. Men så hitta jag denna på nätet å tyckte den va lite läcker, enkel å ändå mycket naturkänsla fast det e en liten rund bukett :). Hortensia å några strån, fjäril och ett spetsband som gör det lite finare ändå ;). Jag tycker det finns så mycket vackra blommor, pioner, rosor mm, men får inte känslan av dem att återspegla oss om än det är fantastiskt vackert. Vi har dukning med inspiration från skog, natur, vatten. Enkelt men vackert å tjusigt som naturen är. Hoppas helheten blir som man tänker i huvudet ;).

• stormhelen

Vi skickade mejl till dem igår. Det tog knapt en timme innan vi fick svar.

Han väljer att springa maran och hoppar bröllopet.

Skönt nu vet vi hur det blir. Är inte direkt ledssen att han inte vill närvara vid bröllopet alls. Jag har bara träffat han 3 gånger på nästan 6 år, och jag har bara hälsat och sagt hejdå. Så det var ingen större förlust. ;)

Dessutom vill jag inte ha någon på bröllopet som egentligen inte vill vara där.

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-06-25 09:40:40 följande:

Vi skickade mejl till dem igår. Det tog knapt en timme innan vi fick svar.

Han väljer att springa maran och hoppar bröllopet.

Skönt nu vet vi hur det blir. Är inte direkt ledssen att han inte vill närvara vid bröllopet alls. Jag har bara träffat han 3 gånger på nästan 6 år, och jag har bara hälsat och sagt hejdå. Så det var ingen större förlust. ;)

Dessutom vill jag inte ha någon på bröllopet som egentligen inte vill vara där.

Vad skönt att de svarade snabbt och att allt är löst. Förstår att det inte var en större förlust för din del, precis som du skriver vill man ju inte ha någon på sitt bröllop som inte vill vara där.
  • SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-06-25 09:40:40 följande: 
    Skönt att fått det avklarat. Nu har ni dessutom en extra plats ledig vilket ju inte är helt fel!
  • SofiaMagdalena

Denna kom på posten igår.  Med en tappkran som vi skall servera hemgjord flädersaft i :D
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!