SofiaMagdalena skrev 2013-06-22 13:25:35 följande:
Nej men vad härligt! Aldrig slutar man bli förvånad över folks fullkomligt idiotiska resonemang!
Jag skulle göra så här. Säg till dem klart och tydligt att ni vill veta i nästa vecka om han springer maran, och då kommer kl 22 eller om han är med från vigseln och går på middagen. Inga antingen eller, smita in under halva huvudrätten.
Ni ska inte behöva betala ett kuvert extra eller sitta och fundera på om han kommer ramla in svettig och äcklig mitt under ett tal.
Det låter väldigt vettigt.
Vi kommer nog göra så. De får helgen på sig att hinna kolla upp hans faktiska starttid och bestämma hur de ska göra. Har de inte hört av sig så får vi jaag på dem och säga åt dem att vi behöver svar innom ett par dagar för att kunna fortsätta med planeringen.
Nej, man slutar aldrig att förvånas över folks idioti, men man slutar aldrig att bli irriterad.
Vi tänker verkligen inte betala för ett till kuvertpris som han kanske äter, eller kanske inte alls äter eller bara delar av den.
Nej, det är inte okej.
Jag vet inte riktigt hur de har tänkt egentligen. Det står klart och tydligt på både inbjudningskortet och vår hemsida att det är en tre rätters meny som serveras (som att gå på resturang).