paisley skrev 2013-06-27 12:16:32 följande:
Vad skönt, då är det inte bara jag som tycker att man får vara lite "självisk" på sin speciella dag. Pratade precis med blivande mannen igen och han hade pratat med sin mamma. De hade kommit överens om att mamman skulle fråga en väninna om hon kunde vara barnvakt. Jag känner mig ändå inte helt nöjd med det, jag vill att de ska veta att det inte är ok att anta att de ses som syskon och att de kan ta med sig sitt barn!
Min sambo är lite inne på att vi kan maila dem ändå, men han vill inte låta så "rakt på" som jag skrev i ett utkast till brev. Jag håller med er Stormhelen och PimPim, det gäller att inte linda in det för mycket utan vara vänlig men bestämd. Suck att sådant här ska behöva ta så mycket energi!
Självklart ska man vara självisk när det gäller en eget bröllop.
Men jag tror att ni kan skippa mejlet nu när din blivande man har pratat med sin mamma och de kommit överrens om att de ska ha en barnvakt istället för att ta med sig barnet till bröllopet. Då är ju problemet löst.
Att skicka iväg ett mejl efter att man löst en konflikt tror jag inte är någon bra ide, då man fortsätter att riva upp konflikten i onödan.
Jag skulle bli väldigt irriterad om jag hade fått ett mejl där brudparet/ värden för en fest åter igen skulle säga åt mig att lämna barnet/barnen hemma när vi just precis har pratat om det och löst det.
Jag tror inte att ni blir hjälpta av att skicka iväg ett mejl i det här läget. Det skapar bara mer irritation.
Man ska vara lite försiktig när det kommer till familj.
Även om du fortfarande känner dig irriterad så försök släpp det nu. Skulle de börja krångla igen t.ex. att de inte lykats få tag på en barnvakt och vill ta med barnet iaf, då kan ni skicka iväg ett mejl till dem där ni tydligt förklarar för dem att inga barn förutom syskon barn är välkomna och hittar de ingen barvakt så får en av dem eller båda stanna hemma.
PimPim83 skrev 2013-06-27 11:30:44 följande:
Fina! Jag håller också på att bestämma vilka örhängen jag ska ha. Det hänger lite på frisyren. Jag har varit helt inne på utsläppt hår eftersom jag alltid känt mig finast i det, och då hade jag inte tänkt ha "hängade" örhängen utan typ små pärlor. Nu börjar jag bli osäker på om utsläppt hår funkar med min klänning och om det blir uppsatt vill jag ha en annan typ av örhängen. Är inget fan av halvuppsättningar när det kommer till brudfrisyrer.
Tack så mycket. Jag känner ig jätte nöjd med örhängerna, de passar väldigt bra till allt det andra. ^_^
Ja, det är jätte svårt det där med hur man ska ha håret och vilka smycken man i så fall ska ha. Det känns ju som att grunden är ju att veta vilken typ av fresyr man ska ha - utsläpt eller uppsatt. Det är lite lättare att planera smycken då.
Jag tycker att utsläppt och halvuppssatt är jätte fint. Men jag tror (och tycker) inte att det riktgigt passar ihop med min klänning. Så därför blir det en uppsatt frisyr.
Förvisso så brukar jag oftast till vardags ha utsläpt hår då jag känner mig bekväm med det. .
Men till bröllop ser jag det mer som att nu har man tillfälle att verkligen (förhoppningsvis) få en riktigt snyggt uppsatt frisyr av ett profs. ^_^
Men jag tror att det bästa är att man väljer en frisyr som man känner sig fin och bekväm i. Man ska ju känna sig som den vackraste variationen av sig själv just den dagen.