• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-07-22 10:45:39 följande:

I fredags fick jag min möhippa. Glad

Härlig hippa med en blandning av familj och vänner.

Kul att dem verkligen anstrände sig och att du blev nöjd och glad! Det är precis så det skall vara. 
  • emelieparstam

stormhelen: skönt att du blev nöjd till slut iaf och hade en trevlig och rolig dag =)

ojojoj vad tiden går fort nu.. 60 dagar kvar....

Idag har vi träffat killen som har hand om vårt liveband och nu är allt klart med det =)
    kan bocka av massvis på listan nu och inte mycket kvar..

Det som är kvar som vi kan göra är bordsplaceringkorten men min mamma ska hjälpa mig med det.

annars har jag min lilla lista vad som är kvar =)

sy upp klänningen den 24 aug köpa strumpbyxor bordsplaceringskorten snacks ringa om vilken tårta vi ska ha boka tid för naglar, fransar och vaxning boka tid för ansiktesbehandling Prov sminkning i sep prov uppsättning i sep hämta ringarna 30 aug

Bordsplaceringstavla gjorde jag klar i helgen..  har inte varit så kry så har kunnat sitta in med det medan andra legat på stranden =(

Hur går de för er?

• SofiaMagdalena

Hej! det går rätt bra för oss.
    Vi har fortfarande inte fått ordning på serveringspersonalen men det är på gång iallafall.

Vi har pratat med det brudparet som gifter sig innan oss och kommit fram till att vi skall dela blommor i kyrkan. Blir något enkelt som en vit eller rosa ros bara. Superskönt att få det fint men ändå utan stor kostnad och en massa extra jobb.

Kvar att göra är en sjuhelvetes massor med vimplar och annat småpyssel. Fixa dukar, bordsplaceringstavla och lappar, pimpa partytältet, fixa underkläder och klippa håret

Idag var vi ute och köpte alkoholfritt att dricka. Blir lemonad, must, cider och vanlig läsk
    Nästa vecka åker mannen och handlar dricka i tyskland med sina päron. Jag åker till Island på semester istället :P 

• FrökenMäkelä

Någon som har en eller vet var man kan hitta en bra lista på massa tips på saker man ska ordna inför bröllopet. Känns som vi helt har tappat tråden på vad som ska planeras, har fortfarande inte tagit oss i kragen och satt oss ner för att gå igenom vad som behövs göras och hur vi vill att dagen ska bli.

• Asal

ÅH vilken härlig tråd.Här vill jag också skriva.Jag och min älskade ska gifta oss den 20:e september och jag kan knappt hålla mig :D LÄNGTAR verkligen. (Både efter honom som är på en 3 veckors tjänsteresa, och till bröllopet) :)   

• SofiaMagdalena
    FrökenMäkelä skrev 2013-07-23 21:54:30 följande:

Någon som har en eller vet var man kan hitta en bra lista på massa tips på saker man ska ordna inför bröllopet. Känns som vi helt har tappat tråden på vad som ska planeras, har fortfarande inte tagit oss i kragen och satt oss ner för att gå igenom vad som behövs göras och hur vi vill att dagen ska bli.

Kolla planeringsverktyget som finns på bröllopsguiden. 
    http://www.brollopsguiden.se/planering/planeringskalender/14

den har vi använt och den är rätt bra!  det vi kommer på att vi behövt göra har vi skrivit upp i ett worddokument. 
  • SofiaMagdalena
    Asal skrev 2013-07-24 09:09:23 följande:
    ÅH vilken härlig tråd.Här vill jag också skriva.Jag och min älskade ska gifta oss den 20:e september och jag kan knappt hålla mig :D LÄNGTAR verkligen. (Både efter honom som är på en 3 veckors tjänsteresa, och till bröllopet) :)   
    Välkommen välkommen! Berätta för oss om ert upplägg! 
    Var i landet blir det? Vilken typ av vigsel? Kläder? Blommor? :D 
  • Asal

SofiaMagdalena skrev 2013-07-24 12:16:23 följande: Asal skrev 2013-07-24 09:09:23 följande: ÅH vilken härlig tråd.Här vill jag också skriva.Jag och min älskade ska gifta oss den 20:e september och jag kan knappt hålla mig :D LÄNGTAR verkligen. (Både efter honom som är på en 3 veckors tjänsteresa, och till bröllopet) :)    Välkommen välkommen! Berätta för oss om ert upplägg! Var i landet blir det? Vilken typ av vigsel? Kläder? Blommor? :D Ja du såhär kommer dag att se ut.Vi gifter oss inte i Sverige. Det blir ett strand/park bröllop i Italien med reception och middag i ett hotell. Så det blir först ett utomhus vigsel så att säga.Min klänning är hemma sedan en veckan och han ska köpa sina kläder kommande veckan har han sagt.Jag vill verkligen ha pioner men det verkar inte bli av så jag vet inte vad jag ska göra. har ni några råd? Antalet gärster ligger på 32 hitills som har bokat flyg och hotell och allt.. väntar på svar från några fler också.Så nu har ni lite koll på hur vi har det.hur är det för er andra då?               

• SofiaMagdalena
    Asal skrev 2013-07-24 12:55:34 följande:

Om du vill ha pioner som tyvärr inte är i säsong nu kan du satsa på austin rosor. Googla så får du upp en miljon bilder :) Lite bulligare i formen och mycket romantisk.

Åh Italien! Vilket underbart bröllop ni kommer få! :) Trevligt med utomhusvigsel också, det är ju säkerligen mindre chans för regn där än här.
    Vi hade också tänkt utomhus med alltså det kommer regna det vet jag bara. Så nu blir det kyrkan istället. Passar fint det med. 
  • Asal

SofiaMagdalena skrev 2013-07-24 13:11:30 följande: Asal skrev 2013-07-24 12:55:34 följande:             Åh tack.. Ska kolla upp de ikväll :DNär i september ska ni gifta er?Ja herregud, vår wedding planer har sagt att det blir kring + 25. Så mitt problem är inte riktigt regn, det är att det kanske blir för varmt med en rejäl brudklänning och den värmen :/     

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!