• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-08-04 15:33:04 följande:

Det låter som du gar haft en fantastisk möhippa. Vad härligt!

Skrattande

Det är ganska så skönt att ha hippan överstökad då slipper man gå och vara pirrig inför när den kan tänkas vara. Flört Hihi

Jätte härliga bilder som du visade också. Ni ser ut att ha haft jätte kul. Roligt med det rosa temat. ^_^

Ja de var en underbar dag =)

Ja skönt och ha de överstökad som du säger nu kan man mer koppla av och fixa de sista innan bröllopet, nu är de bara min blivande som går hel spänd för svensexan.. jag vet ingen ting så är rätt spänd med ;)
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-08-04 19:53:55 följande:
     nu är de bara min blivande som går hel spänd för svensexan.. jag vet ingen ting så är rätt spänd med ;)

Haha, ja min väntar också på sin svensexa. Den kommer att äga rum 24 den här månaden.

Han är bombis att den kommer att äga rum innan det, då hans bestman (som bor i Sundsvall - vi bor i Stockholm) har semester sedan i måndags till 22 augusti. Men han och hans vänner från Sundsvall kommer ner till helgen så han kommer att bli helt paff att det inte blir den dagen som han tror. ^_^

Så som planerna ser ut nu så kommer de att ha en femkamp på Grönan, sedan ölprovning och sedan kommer de vara på något spa. Sedan vet jag inte vad som hände där emellan. Men jag har en övergripande koll. Men de kanske har ändrat sina planer, vad vet jag?! =P

• paisley

I lördags var det dags för min möhippa också! Snacka om att jag blev grundlurad Tungan ute

Min tärna hade sagt att hon gärna ville gå på kattutställning på lördagen (jag har katter som jag brukar ställa ut) och att vi skulle äta lunch tillsammans innan, hon sa att hon hade en Groupon-lunch som gick ut i helgen. Jag gjorde det lite jobbigt för henne genom att erbjuda mig att ta bilen och hämta upp henne, sedan försökte jag boka om till ett strandbesök istället när det visade sig bli så fint väder, hihi.

Till slut blev det iallafall så att hon ljög ihop en historia och vi kunde ses för en lunch. På vägen till lunchstället mötte vi min syrra, inget konstigt tyckte jag, hon brukar ofta vara inne i Stockholm (bor i Trosa). Inte heller konstigt att min syrra följde med oss lite spontant på vägen till lunchstället. Inget konstigt när vi gick uppför trappan till Vitabergstrappan. Först när vi stannade vid gräset och min tärna lade ut en filt på marken och tog fram ett diadem med slöja fattade jag. Så himla lurad!! Skrattande

Sedan troppade vännerna in en efter en (vi var totalt sex tjejer, precis lagom med bara de närmaste eftersom vi valt att endast bjuda just dessa på bröllopet...). Vi åt lunch, drack vin och hade bubbelprovning.

Därefter gick vi iväg till nästa aktivitet vilket var att prova på att dreja. Sjukt kul, men väldigt svårt! Vi kommer få hämta våra alster om några veckor, glaserade ock klara. Sedan åkte vi till Gamla Stan där vi gick till baren Monks, för vinpåfyllning och rundpingis. Också det så himla kul!! Ofta är de enkla sakerna de allra roligaste, som just pingisen.

Efter det tog vi en promenad vidare till nästa ställe, fiskpedikyr! Jättehäftigt att testam det var rätt mysigt faktiskt! Kittlade lite, som att stoppa ner fötterna i kolsyrat vatten  

Därefter skulle vi åka hem till mig. Min fina blivande man hade tokstädat (speciellt eftersom en av tjejerna är allergisk mot katter...) och förberett massor. Vi åt en supergod middag, som min tärna ordnat i förväg och verkligen gjort ett superjobb! Så härligt väder så vi kunde sitta ute i trädgården till typ ett.

Alla utom en av tjejerna sov över. Så mysigt med frukost ute dagen därpå. Verkligen en såå lyckad dag! Bara massa roliga saker, de var bara snälla mot mig Och allt var supersupersuper bra ordnat! Hjärta 

• stormhelen
    paisley skrev 2013-08-05 08:00:23 följande:
    I lördags var det dags för min möhippa också! Snacka om att jag blev grundlurad Tungan ute

Vilken härlig dag du fick av dina vänner. Låter precis lagom alltihop. ^_^

Det är roligt när man lyckas bli så där grundlurad. Då har de ju verkligen lyckats. ;)

• emelieparstam
    paisley skrev 2013-08-05 08:00:23 följande:

Min tärna hade sagt att hon gärna ville gå på kattutställning på lördagen (jag har katter som jag brukar ställa ut) och att vi skulle äta lunch tillsammans innan, hon sa att hon hade en Groupon-lunch som gick ut i helgen. Jag gjorde det lite jobbigt för henne genom att erbjuda mig att ta bilen och hämta upp henne, sedan försökte jag boka om till ett strandbesök istället när det visade sig bli så fint väder, hihi.

Till slut blev det iallafall så att hon ljög ihop en historia och vi kunde ses för en lunch. På vägen till lunchstället mötte vi min syrra, inget konstigt tyckte jag, hon brukar ofta vara inne i Stockholm (bor i Trosa). Inte heller konstigt att min syrra följde med oss lite spontant på vägen till lunchstället. Inget konstigt när vi gick uppför trappan till Vitabergstrappan. Först när vi stannade vid gräset och min tärna lade ut en filt på marken och tog fram ett diadem med slöja fattade jag. Så himla lurad!! Skrattande

Sedan troppade vännerna in en efter en (vi var totalt sex tjejer, precis lagom med bara de närmaste eftersom vi valt att endast bjuda just dessa på bröllopet...). Vi åt lunch, drack vin och hade bubbelprovning.

Därefter gick vi iväg till nästa aktivitet vilket var att prova på att dreja. Sjukt kul, men väldigt svårt! Vi kommer få hämta våra alster om några veckor, glaserade ock klara. Sedan åkte vi till Gamla Stan där vi gick till baren Monks, för vinpåfyllning och rundpingis. Också det så himla kul!! Ofta är de enkla sakerna de allra roligaste, som just pingisen.

Efter det tog vi en promenad vidare till nästa ställe, fiskpedikyr! Jättehäftigt att testam det var rätt mysigt faktiskt! Kittlade lite, som att stoppa ner fötterna i kolsyrat vatten  

Därefter skulle vi åka hem till mig. Min fina blivande man hade tokstädat (speciellt eftersom en av tjejerna är allergisk mot katter...) och förberett massor. Vi åt en supergod middag, som min tärna ordnat i förväg och verkligen gjort ett superjobb! Så härligt väder så vi kunde sitta ute i trädgården till typ ett.

Alla utom en av tjejerna sov över. Så mysigt med frukost ute dagen därpå. Verkligen en såå lyckad dag! Bara massa roliga saker, de var bara snälla mot mig Och allt var supersupersuper bra ordnat! Hjärta 
    Så underbart härligt du och verkar har haft det =)  Jag är fortfarande lite på moln, kan inte riktigt fatta att de var möhippa för just mig.

Alla mina vänner hade lurat mig på något sett så jag verkligen inte skulle, även min blivande visste inget för jag inte skulle fråga ut han.. hehe ;)
  • paisley
    emelieparstam:
    Din möhippa verkar också väldigt lyckad!! Visst är det en häftig känsla när man tänker på vad ens vänner har gjort, bara för ens egen skull :)

Hihi, kul när det lyckas så att man verkligen blir lurad!! Min blivande visste allt (utom vilka aktiviteter) och han var otroligt duktig på att spela totalt ovetande :) Undrar om jag själv skulle kunna luras lika bra, förmodligen inte ;)  
  • emelieparstam
    paisley skrev 2013-08-05 10:27:38 följande:
    emelieparstam:
    Din möhippa verkar också väldigt lyckad!! Visst är det en häftig känsla när man tänker på vad ens vänner har gjort, bara för ens egen skull :)

Hihi, kul när det lyckas så att man verkligen blir lurad!! Min blivande visste allt (utom vilka aktiviteter) och han var otroligt duktig på att spela totalt ovetande :) Undrar om jag själv skulle kunna luras lika bra, förmodligen inte ;)  
    nej som du säger att man kan inte fatta att ens vänner gjort något sånt här som är för en egen skull =)

skönt och ha de över.. vet du när svensexan är då?
  • paisley
    emelieparstam skrev 2013-08-05 23:28:57 följande:
    nej som du säger att man kan inte fatta att ens vänner gjort något sånt här som är för en egen skull =)

skönt och ha de över.. vet du när svensexan är då?
    De håller på för fullt och försöker hitta ett datum, men det verkar vara lättare sagt än gjort. Och det är ju bara fyra helger kvar nu! (Hjälp!!)

Jag har hjälpt till att förmedla kontakter, hoppas verkligen de får till något. Annars får väl de som kan komma hitta på något, som tur är har min blivande sagt att han hellre har några få nära vänner än massa killar bara för sakens skull (luskat lite ).
  • emelieparstam
    paisley skrev 2013-08-06 07:55:27 följande:
    De håller på för fullt och försöker hitta ett datum, men det verkar vara lättare sagt än gjort. Och det är ju bara fyra helger kvar nu! (Hjälp!!)

Jag har hjälpt till att förmedla kontakter, hoppas verkligen de får till något. Annars får väl de som kan komma hitta på något, som tur är har min blivande sagt att han hellre har några få nära vänner än massa killar bara för sakens skull (luskat lite ).
    Ok! Ja jag vet inte heller något mer än hjälpt til med alla nummer och namn ;) sen vet inga tjejer om den heller som var på min möhippa när den är.. men jag luskat lite.. vi gifter oss inte fören i den 21 sep så visst finns de helger kvar. men vet en kille som är borta fram till bröllopet så egentligen är de bara 3 helger kvar i aug för ena helgen är vi borta redan.  Så vi får se när de blir lika spännade för mig ;)   

Hur går de med resten av bröllopet?
  • paisley

Det som vi har kvar att göra är framförallt att fixa en ordentlig tidplan, skriva ett arbetsschema för de två tjejerna som ska servera, stå i baren och hjälpa till innan. Lite småfix återstår med festprogram och vigselprogram, dessa skriver sambon ut på sitt jobb när de väl blir helt klara. Vi måste också fixa bordsplaceringskort (som vi också gör själva och skriver ut). Sambon har någon specialskrivare på sitt jobb

Mannen har kvar att köpa fluga, skjorta och manschettknappar. Så måste vi så klart också bestämma vad vi ska ha för snittar etc. Igår satt jag och gjorde en drinklista, för de drinkar som gästerna kan välja på i baren  

Så det återstår ju en del!

Hur går det för er? 

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!