paisley skrev 2013-08-05 08:00:23 följande:
I lördags var det dags för min möhippa också! Snacka om att jag blev grundlurad
Min tärna hade sagt att hon gärna ville gå på kattutställning på lördagen (jag har katter som jag brukar ställa ut) och att vi skulle äta lunch tillsammans innan, hon sa att hon hade en Groupon-lunch som gick ut i helgen. Jag gjorde det lite jobbigt för henne genom att erbjuda mig att ta bilen och hämta upp henne, sedan försökte jag boka om till ett strandbesök istället när det visade sig bli så fint väder, hihi.
Till slut blev det iallafall så att hon ljög ihop en historia och vi kunde ses för en lunch. På vägen till lunchstället mötte vi min syrra, inget konstigt tyckte jag, hon brukar ofta vara inne i Stockholm (bor i Trosa). Inte heller konstigt att min syrra följde med oss lite spontant på vägen till lunchstället. Inget konstigt när vi gick uppför trappan till Vitabergstrappan. Först när vi stannade vid gräset och min tärna lade ut en filt på marken och tog fram ett diadem med slöja fattade jag. Så himla lurad!!
Sedan troppade vännerna in en efter en (vi var totalt sex tjejer, precis lagom med bara de närmaste eftersom vi valt att endast bjuda just dessa på bröllopet...). Vi åt lunch, drack vin och hade bubbelprovning.
Därefter gick vi iväg till nästa aktivitet vilket var att prova på att dreja. Sjukt kul, men väldigt svårt! Vi kommer få hämta våra alster om några veckor, glaserade ock klara. Sedan åkte vi till Gamla Stan där vi gick till baren Monks, för vinpåfyllning och rundpingis. Också det så himla kul!! Ofta är de enkla sakerna de allra roligaste, som just pingisen.
Efter det tog vi en promenad vidare till nästa ställe, fiskpedikyr! Jättehäftigt att testam det var rätt mysigt faktiskt! Kittlade lite, som att stoppa ner fötterna i kolsyrat vatten
Därefter skulle vi åka hem till mig. Min fina blivande man hade tokstädat (speciellt eftersom en av tjejerna är allergisk mot katter...) och förberett massor. Vi åt en supergod middag, som min tärna ordnat i förväg och verkligen gjort ett superjobb! Så härligt väder så vi kunde sitta ute i trädgården till typ ett.
Alla utom en av tjejerna sov över. Så mysigt med frukost ute dagen därpå. Verkligen en såå lyckad dag! Bara massa roliga saker, de var bara snälla mot mig

Och allt var supersupersuper bra ordnat!
Så underbart härligt du och verkar har haft det =) Jag är fortfarande lite på moln, kan inte riktigt fatta att de var möhippa för just mig.
Alla mina vänner hade lurat mig på något sett så jag verkligen inte skulle, även min blivande visste inget för jag inte skulle fråga ut han.. hehe ;)