• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä
    Mimmi78 skrev 2013-07-25 18:51:25 följande:
    Funderar på om jag ska skicka min förlovningsring på putsning eller inte. Vi har bara varit förlovade sedan december och jag lämnade in min ring för justering och putsning (det är en ärvd ring) då. Tror att den kostar en del att putsa, så jag tror jag hoppar över det. Inte kan den väl bli så matt på 9 månader eller vad tror ni?
    Det är kanske värt att göra det...

Hur ser förlovningsringen ut mot vigselringen om du provar dem tillsammans? Ser den ut att behöva putsas.

Vi har lämnat in våra till Lyxxa för putsning och gravyr. Putsning kostar hos dem 150kr så det är inte många pengar.

• FrökenMäkelä
    Jenny1986 skrev 2013-07-25 22:19:23 följande:
    Åh vad roligt det är att läsa igenom hur alla ska ha det på sin stor dag. Den här tråden hade jag behövt prata av mig i för länge sedan.
    Jag och min blivande ska gifta oss i Grekland den 4 september och det är INGEN som vet om det.
    Håller på att spricka snart! Vill bara skrika ut för hela världen att vi ska gifta oss...
    Men samtidigt så är det helt sjukt roligt och spännande att hålla allt hemligt.
    Längtar sååå efter att se allas rektioner. Vi är 11 stycken med barnen inräkat som åker.
    Eftersom att vi inte ens är förlovade så är de ingen som har en tanke på att vi ska gifta oss, alla tror att de är en vanlig semester :)
    Förlovningen kommer ske på Arlanda när vi väntar på flyget. Då ska en bartender komma fram med ett glas champagne till alla och även asken med våra ringar. Sen har min blivande skrivit ihop ett "tal" där han ska berätta att vi även ska gifta oss tre dagar senare och vår treåring kommer att ge alla ett inbjudningskort :)

Åhhh vilket kuligt upplägg!! Gissa om alla kommer bli överraskade.

• emelieparstam
    Mimmi78 skrev 2013-07-25 18:54:03 följande:
    Jag har gjort en sammanställning från flera olika listor, jag kan skicka den till dig om du vill? Kan testa att göra det här, men det blir nog ett väldigt långt inlägg...

SofiaMagdalena, vilket bra tips på rosor, superfina! Jag har inte valt blommor eller frisyr än, det är mina två stressmoment. Framförallt frisyren. 
    Du får gärna skicka en lista till mig med Mimmi78 =)

emelie.parstam@hotmail.com =)
  • emelieparstam
    Åh vad roligt det är att läsa igenom hur alla ska ha det på sin stor dag. Den här tråden hade jag behövt prata av mig i för länge sedan.
    Jag och min blivande ska gifta oss i Grekland den 4 september och det är INGEN som vet om det.
    Håller på att spricka snart! Vill bara skrika ut för hela världen att vi ska gifta oss...
    Längtar sååå efter att se allas rektioner. Vi är 11 stycken med barnen inräkat som åker.
    Eftersom att vi inte ens är förlovade så är de ingen som har en tanke på att vi ska gifta oss, alla tror att de är en vanlig semester :) 
    Förlovningen kommer ske på Arlanda när vi väntar på flyget. Då ska en bartender komma fram med ett glas champagne till alla och även asken med våra ringar. Sen har min blivande skrivit ihop ett "tal" där han ska berätta att vi även ska gifta oss tre dagar senare och vår treåring kommer att ge alla ett inbjudningskort :)
    Vilket roligt upplägg =) Så roligt och vilken överraskning =)
  • Jenny1986
    FrökenMäkelä skrev 2013-07-25 22:56:43 följande:

Åhhh vilket kuligt upplägg!! Gissa om alla kommer bli överraskade.

Måste fråga ngn om dom har lust att filma så man får med allas reaktioner :)
    Har bara en känsla av att de kommer bli lite sura miner från dom här hemma som inte ska med.
    Men jag hoppas att dom har förståelse för att de är på de här sättet vi vill ha de. 
  • Jenny1986
    emelieparstam skrev 2013-07-25 23:05:32 följande:
    Vilket roligt upplägg =) Så roligt och vilken överraskning =)
    ja, det tycker vi också! Har alltid velat göra ngt annorlunda då vi gifter oss. Men att hålla det hemligt trodde jag aldrig att jag skulle klara av. :)

• stormhelen

Men gud vad mysigt! Och vilken rolig ide att ha bröllopet i samband på en gemensam resa med de inbjudna utan att de ens vet om det. =D

Jag förstår att du håller på att spricka och vill berättta för värden att ni ska gifta er. Men nu är det ju inte långt kvar tills ni får berätta. ;)  Jag är mycket imponerad över att ni kunnat hålla allt hemligt utan att tala om något. =)

Jag har gjort en sagobok som är hemlig om hur vi träffades och fram till vi gifter oss. Det tycker jag är jobbigt att hålla hemligt för alla då jag vill berätta det för någon, så att hålla ett helt bröllop hemligt måste ju vara 10 gånger så jobbigt. =P

Jätte rolig ide!

• Mimmi78

Frökenmäkela och Emelieparstam - jag skickar listan på måndag!

• FrökenMäkelä
    Mimmi78 skrev 2013-07-27 18:26:50 följande:
    Frökenmäkela och Emelieparstam - jag skickar listan på måndag!
    Kanoners! Jätte snällt av dig :)
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!