Jenny1986 skrev 2013-07-25 22:19:23 följande:
Åh vad roligt det är att läsa igenom hur alla ska ha det på sin stor dag. Den här tråden hade jag behövt prata av mig i för länge sedan.
Jag och min blivande ska gifta oss i Grekland den 4 september och det är INGEN som vet om det.
Håller på att spricka snart! Vill bara skrika ut för hela världen att vi ska gifta oss...
Men samtidigt så är det helt sjukt roligt och spännande att hålla allt hemligt.
Längtar sååå efter att se allas rektioner. Vi är 11 stycken med barnen inräkat som åker.
Eftersom att vi inte ens är förlovade så är de ingen som har en tanke på att vi ska gifta oss, alla tror att de är en vanlig semester :)
Förlovningen kommer ske på Arlanda när vi väntar på flyget. Då ska en bartender komma fram med ett glas champagne till alla och även asken med våra ringar. Sen har min blivande skrivit ihop ett "tal" där han ska berätta att vi även ska gifta oss tre dagar senare och vår treåring kommer att ge alla ett inbjudningskort :)
Men gud vad mysigt! Och vilken rolig ide att ha bröllopet i samband på en gemensam resa med de inbjudna utan att de ens vet om det. =D
Jag förstår att du håller på att spricka och vill berättta för värden att ni ska gifta er. Men nu är det ju inte långt kvar tills ni får berätta. ;) Jag är mycket imponerad över att ni kunnat hålla allt hemligt utan att tala om något. =)
Jag har gjort en sagobok som är hemlig om hur vi träffades och fram till vi gifter oss. Det tycker jag är jobbigt att hålla hemligt för alla då jag vill berätta det för någon, så att hålla ett helt bröllop hemligt måste ju vara 10 gånger så jobbigt. =P
Jätte rolig ide!