• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • paisley

Fick precis reda på att sambons kompisar kommer ordna svensexa för honom sista helgen innan bröllopet, från fredag till söndag! Känns sådär måste jag säga... Med tanke på hur min blivande är så kommer han spara all packning tills absolut sista stund, och jag kan ju knappast säga något! Vi måste åka på onsdagen ner till SKåne. Känner stressen komma krypande!!!

• stormhelen

Jag måste bara få ösa ur mig lite här nu, för nu håller jag på att bli tossig. Foten i munnen

Jag är just nu allt annat än glad på vår marsalk just nu (min m2b:s kusin) fick sina fiskar varma igår.

Han kom aldrig igång med svensexeplaneringen själv utan efter påtryckningar båder från mig och de som är inbjudna till svensexan kom han igång lite.

På min möhippa undrade min bror (han skulle köra möhippegänget till nästa ställe vi skulle mötas upp på - jag fick åka buss själv) om han var bjuden till svensexan eller inte då han inte fått någon inbjudan. Han hade fått reda på att andra fått sin inbjudan via vår systers man.

Jag sa att han var det då hans namn fanns med på listan på de som min m2b ville ha med på sin svensexa. Den här listas hade vi skickat till marsalken 2-3 månader tidigare.

Dagen efter min hippa (som var för nästan 3 veckor sedan) skickade jag ett meddelande till marsalken på Facebook (jag har inte hans telefonnummer och vill ju inte involvera min m2b) för att be honom att skicka en inbjudan till min bror. Jag gav honom både hans telefon nummer och mejladress.

Igår ringde jag min bror för att kolla om han hade fått någon inbjudan, vilket han fortfarande inte fått.

Han kände sig redan vid möhippan stött över att han brudens bror inte fått någon inbjudan till svensexan men att hans svåger (vår systers man) hade fått en.

Ni kan ju bara tänka er hur han känner sig nu bara 2½ vecka kvar innan svensexan är.

När min m2b kom hem igår så bad jag om hans kusins (marsalkens) telefon nummer.

Min m2b såg att jag var på riktigt dåligt humör men gav mig nummret. Marsalken fick verkligen en utskällning där.

Det jag blir riktigt arg/besviken på är att han inte meddelat mig om att han har haft problem att kontakta min bror (då han har haft fel nummer). Han hade ju kunnat höra av sig till mig och frågat om det var rätt nummer han hade.

Sedan när jag väl ger han rätt nummer och mejladress så ignorerar han mitt meddelande på Facebook som jag gett han för flera veckor sedan.

Det är inte förens nu när jag blev arg som han försöker göra något åt det.

Det tråkiga är ju nu att eftersom min bror (förhoppnings vis så får han en inbjudan nu) så är det ju inte helt säkert att han kommer att kunna gå på den.

Han har ju fru och barn och kan inte bara släppa allt bara för att marsalken har varit så dum och oorganiserad.

Det är inte så roligt att se hur sårad min bror har blivit av det här. Gråter

Vi har inte gett marsalken några speciella uppgifter, utan det enda vi bett om var att han ska ordna med svensexan och stå framme i kyrkan vid min m2b:s sida. Och det talade min m2b om för honom i samband med att han blev tillfrågad att vara marsalk.

Jag är såååå grymt besviken på honom.

Lessen tjejer... Jag behövde bara få ur mig min besvikelse över marsalkens dåliga planering.

• Eriksson2013

Idag är det bara 1 månad kvar tills jag och min blivande gifter oss.. Jag ska ringa imorgon om tid för övning i kyrkan. Den kyrkan vi ska gifta oss i hade bara 1 tid som vi kunde öva och min blivande kunde inte ta ledigt från jobbet så måste ringa en annan kyrka så vi kan öva där istället.. Det är på ett ungefär de som vi har kvar.. Det känns underbart :)

• LILLSYRRAN

Hej alla blivande brudar ser att ni hunnit en hel del med bröllopsplaneringarna. Vi har också kommit långt i planeringen men jag har fått frågan av många nära och kära om jag ska ha en ombytes klänning på festen, nu är min fråga till er ska ni ha ombytesklänning eller ni ska ha brudklänningen hela kvällen, jag sitter och funderar om jag ska eller inte, min bröllopsklänning har ett långt släp och kompisar som gift sig säger att det kan bli jobbigt med att ha ett släp efter sig eller hängandes på armen hela kvällen, hur ska ni göra?  

• FrökenMäkelä

LILLSYRRAN skrev 2013-08-08 01:23:07 följande:Hej alla blivande brudar ser att ni hunnit en hel del med bröllopsplaneringarna. Vi har också kommit långt i planeringen men jag har fått frågan av många nära och kära om jag ska ha en ombytes klänning på festen, nu är min fråga till er ska ni ha ombytesklänning eller ni ska ha brudklänningen hela kvällen, jag sitter och funderar om jag ska eller inte, min bröllopsklänning har ett långt släp och kompisar som gift sig säger att det kan bli jobbigt med att ha ett släp efter sig eller hängandes på armen hela kvällen, hur ska ni göra?  Jag kommer bara ha brudklänningen, det är en dag i livet (förhoppningsvis) man kommer få ha den och då vill jag ha den så länge som möjligt den dagen.Har också långt släp och själv klänningen är tung i sig då det är en kvalitets klänning och inte kina klänning.Min klänning har ett handtag så jag kan hålla upp släpet runt handleden eller knyta upp den i snörningen på klänningen.   

• PimPim83
    LILLSYRRAN skrev 2013-08-08 01:23:07 följande:
    Hej alla blivande brudar ser att ni hunnit en hel del med bröllopsplaneringarna. Vi har också kommit långt i planeringen men jag har fått frågan av många nära och kära om jag ska ha en ombytes klänning på festen, nu är min fråga till er ska ni ha ombytesklänning eller ni ska ha brudklänningen hela kvällen, jag sitter och funderar om jag ska eller inte, min bröllopsklänning har ett långt släp och kompisar som gift sig säger att det kan bli jobbigt med att ha ett släp efter sig eller hängandes på armen hela kvällen, hur ska ni göra?  
    Jag ska ha min brudklänning på mig hela kvällen, MEN den har inget långt släp. Hade jag haft en stor puffig klänning eller en klänning med ett långt släp hade jag nog övervägt en ombytesklänning.
  • Ceciliat
    LILLSYRRAN skrev 2013-08-08 01:23:07 följande:
    Hej!
    Jag ska ha en tajt klänning med litet släp som jag kan fästa upp i klänningen sen. Så jag resonerar som någon tidigare att jag vill ha klänningen så länge det bara går =) Men hade jag haft stor klänning osv då hade ett ombyte nog varit skönt! Iaf till senare på kvällen... 
  • paisley

Min klänning är superskön att bära så jag ska definitivt ha den hela dagen Hur ser era klänningar ut förresten? Kanske ni redan lagt upp dem tidigare, då är det bara jag som hoppat in i tråden försent och inte läst ikapp tillräckligt bra...

Så här ser iallafall min klänning ut, den ser ut exakt som på bilden (uppsydd efter mig). Har inte tagit någa bilder på mig själv i klänningen när jag har provat den, fråga mig inte varför... Såg klänningen för tre år sedan, och tänkte att den vill jag gifta mig i. Så blir det också!

• Ceciliat
    paisley skrev 2013-08-08 13:41:17 följande:
    Min klänning är superskön att bära så jag ska definitivt ha den hela dagen Hur ser era klänningar ut förresten? Kanske ni redan lagt upp dem tidigare, då är det bara jag som hoppat in i tråden försent och inte läst ikapp tillräckligt bra...

Så här ser iallafall min klänning ut, den ser ut exakt som på bilden (uppsydd efter mig). Har inte tagit någa bilder på mig själv i klänningen när jag har provat den, fråga mig inte varför... Såg klänningen för tre år sedan, och tänkte att den vill jag gifta mig i. Så blir det också!
    WOW paisley superfin klänning, modern och romantiskt på samma gång. =)

Såhär ser min klänning ut, detta är i butiken första gången jag provade. Min egen i rätt storlek ska komma vilken dag som, så spännande =) 

• Eriksson2013

Jag kommer ha min brudklänning hela dagen.. Det är trots allt en gång i livet man får bära en sån fin klänning.. Jag har lite släp men man kan hänga upp det lite.. Frågan är om man ska ha på sig något tunt under klänningen. Hur ska ni andra göra med det?

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!