Jag måste bara få ösa ur mig lite här nu, för nu håller jag på att bli tossig. 
Jag är just nu allt annat än glad på vår marsalk just nu (min m2b:s kusin) fick sina fiskar varma igår.
Han kom aldrig igång med svensexeplaneringen själv utan efter påtryckningar båder från mig och de som är inbjudna till svensexan kom han igång lite.
På min möhippa undrade min bror (han skulle köra möhippegänget till nästa ställe vi skulle mötas upp på - jag fick åka buss själv) om han var bjuden till svensexan eller inte då han inte fått någon inbjudan. Han hade fått reda på att andra fått sin inbjudan via vår systers man.
Jag sa att han var det då hans namn fanns med på listan på de som min m2b ville ha med på sin svensexa. Den här listas hade vi skickat till marsalken 2-3 månader tidigare.
Dagen efter min hippa (som var för nästan 3 veckor sedan) skickade jag ett meddelande till marsalken på Facebook (jag har inte hans telefonnummer och vill ju inte involvera min m2b) för att be honom att skicka en inbjudan till min bror. Jag gav honom både hans telefon nummer och mejladress.
Igår ringde jag min bror för att kolla om han hade fått någon inbjudan, vilket han fortfarande inte fått.
Han kände sig redan vid möhippan stött över att han brudens bror inte fått någon inbjudan till svensexan men att hans svåger (vår systers man) hade fått en.
Ni kan ju bara tänka er hur han känner sig nu bara 2½ vecka kvar innan svensexan är.
När min m2b kom hem igår så bad jag om hans kusins (marsalkens) telefon nummer.
Min m2b såg att jag var på riktigt dåligt humör men gav mig nummret. Marsalken fick verkligen en utskällning där.
Det jag blir riktigt arg/besviken på är att han inte meddelat mig om att han har haft problem att kontakta min bror (då han har haft fel nummer). Han hade ju kunnat höra av sig till mig och frågat om det var rätt nummer han hade.
Sedan när jag väl ger han rätt nummer och mejladress så ignorerar han mitt meddelande på Facebook som jag gett han för flera veckor sedan.
Det är inte förens nu när jag blev arg som han försöker göra något åt det.
Det tråkiga är ju nu att eftersom min bror (förhoppnings vis så får han en inbjudan nu) så är det ju inte helt säkert att han kommer att kunna gå på den.
Han har ju fru och barn och kan inte bara släppa allt bara för att marsalken har varit så dum och oorganiserad.
Det är inte så roligt att se hur sårad min bror har blivit av det här. 
Vi har inte gett marsalken några speciella uppgifter, utan det enda vi bett om var att han ska ordna med svensexan och stå framme i kyrkan vid min m2b:s sida. Och det talade min m2b om för honom i samband med att han blev tillfrågad att vara marsalk.
Jag är såååå grymt besviken på honom.
Lessen tjejer... Jag behövde bara få ur mig min besvikelse över marsalkens dåliga planering.