• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    Oskarsdotter skrev 2013-07-28 20:47:08 följande:
    Herregud, om 6 veckor är jag en gift kvinna. Helt sjukt! Här kommer iaf lite bilder på min vigselring (den innersta) , min klänning, våran inbjudan och våra placeringskort (mallarna) . Känns som om man inte riktigt fattat det än och vi ligger lite efter i planeringen....Hur går det för er andra? Vad har ni kvar? :)

Vi har en del kvar som vi inte kunnat börja med då vissa gäster har krånglat lite, så att antalet gäster hela tiden skiftar. Ibland är det färre och sen är det fler (gäster som velar hit eller dit + att en som avanmälde sin vuxna dotter för att hon gjort slut med sin kille. När vi ringde henne och frågade om det stämde att hon inte skulle komma så sa hon att hon visst ska komma och att hon inte hade någon aning om att hennes mamma avanmält henne till bröllopet. Me det stämde att hon och killen gjort slut).

Vi hoppas nu att gästlistan är fastställd så att vi kan börja med bordsplaceringen, placeringskorten, skriva ut alla festhäfterna osv.

Sedan är det lite små saker kvar som t.x. bestäma psalmer och hitta noter till en låt som min m2b:s moster ska sjunga i kyrkan.

Jag har berättat tidigare om att jag gjort en sagobok om hur jag och min m2b träffades och där boken avslutas med att vi gifter oss "och lever lyckliga i alla våra dagar."

Fick hem boken från tryckningen för några dagar sedan och det blev bara så bra. Det blev precis som jag villa ha det - en riktig bok. Inget man häftat ihop själv. ^_^

Vi skickade in bilderna till smartphoto och skrev sedan in texten i programet de har där.

Ni ska få se ett par utdrag från boken.

• Jenny1986
    stormhelen skrev 2013-07-26 08:31:37 följande:

Men gud vad mysigt! Och vilken rolig ide att ha bröllopet i samband på en gemensam resa med de inbjudna utan att de ens vet om det. =D

Jag förstår att du håller på att spricka och vill berättta för värden att ni ska gifta er. Men nu är det ju inte långt kvar tills ni får berätta. ;)  Jag är mycket imponerad över att ni kunnat hålla allt hemligt utan att tala om något. =)

Jag har gjort en sagobok som är hemlig om hur vi träffades och fram till vi gifter oss. Det tycker jag är jobbigt att hålla hemligt för alla då jag vill berätta det för någon, så att hålla ett helt bröllop hemligt måste ju vara 10 gånger så jobbigt. =P

Jätte rolig ide!

hehe ja de ska bli väldigt spännande :) haha ja men då förstår du lite hur jag känner som inte får säga ngt alls :) de värsta är när man får hem de olika sakerna som ringar och klänning och man bara vill visa upp allt och höra vad alla tycker :) Dom kommer nog svimma på Arlanda, iaf min mamma ;D
    Hur ser er dag ut? :) börjar ni få ordning på saker och ting? :)
  • FrökenMäkelä
    Mimmi78 skrev 2013-07-28 21:54:46 följande:
    Minna, Hanna och Emelie - nu har jag skickat min checklista till er!
    Inser att jag har gjort i princip allt på listan, skön känsla! Nu hoppas jag att ni inte kommer på en massa som jag inte har med på min, ha ha!
    Ett stort tack till dig! Ska kolla på den imorgon på jobbet (har lugnare där än hemma)

Känner mig ganska stressad om allt just nu men det är nog för vi har ingen struktur i vad vi gjort och inte gjort hittills.

Tårtmakerska är ialla fall äntligen hittad och bestämd. Kommer inte ha provsmakning då vi ätit hennes tårta innan. Nu ska bara dekorationen faställas. Vi vill ha någon dekoration uppepå då vi inte vill ha "brudpar" kommer ha enkel tårtor som ska stå på svängande stativ.
    Innehåller blir jordgubb, nougat och vit tobleronegrädde.

Festhäfte skulle jag behöva börja på men har inte en susning vad vi vill ha i det. Måste dessutom göra dem tvåspråkiga så det gör det hela lite mer jobbigt.
  • Jenny1986
    Mimmi78 skrev 2013-07-28 21:54:46 följande:
    Minna, Hanna och Emelie - nu har jag skickat min checklista till er!
    Inser att jag har gjort i princip allt på listan, skön känsla! Nu hoppas jag att ni inte kommer på en massa som jag inte har med på min, ha ha!

Jenny1986 - vad himla härligt ert upplägg låter!  
    Tack..jo jag hoppas att de blir lika roligt som vi har planerat :)
  • Mimmi78
    FrökenMäkelä skrev 2013-07-28 22:42:24 följande:
    Ett stort tack till dig! Ska kolla på den imorgon på jobbet (har lugnare där än hemma)

Känner mig ganska stressad om allt just nu men det är nog för vi har ingen struktur i vad vi gjort och inte gjort hittills.

Tårtmakerska är ialla fall äntligen hittad och bestämd. Kommer inte ha provsmakning då vi ätit hennes tårta innan. Nu ska bara dekorationen faställas. Vi vill ha någon dekoration uppepå då vi inte vill ha "brudpar" kommer ha enkel tårtor som ska stå på svängande stativ.
    Innehåller blir jordgubb, nougat och vit tobleronegrädde.

Festhäfte skulle jag behöva börja på men har inte en susning vad vi vill ha i det. Måste dessutom göra dem tvåspråkiga så det gör det hela lite mer jobbigt.
    Struktur är viktigt, så fort du har skrivit ihop en egen lista, är jag övertygad om att det kommer att kännas bättre!
    Jag har också tvåspråkigt bröllop och det är dags att ta tag i festprogrammet, jag har ignorerat det, men nu är det verkligen dags!

Tjejer, ett tips! Öva i spegeln på att hålla brudbuketten i rätt höjd! Vi har ju redan gjort en laglig ceremoni (vet inte om jag har berättat i denna tråd, men i några andra) och fick hem bilderna i fredags. Jag håller blombuketten alldeles för högt upp, det ser så knasigt ut! Nu kommer ju fotografen att styra det på riktiga bröllopet, men under vigseln får man ju tänka på det själv. 
  • Mimmi78
    stormhelen skrev 2013-07-28 22:33:49 följande:

Jag har berättat tidigare om att jag gjort en sagobok om hur jag och min m2b träffades och där boken avslutas med att vi gifter oss "och lever lyckliga i alla våra dagar."

Fick hem boken från tryckningen för några dagar sedan och det blev bara så bra. Det blev precis som jag villa ha det - en riktig bok. Inget man häftat ihop själv. ^_^

Vi skickade in bilderna till smartphoto och skrev sedan in texten i programet de har där.

JÄTTEFIN! Vad ambitös du har varit, vilket fint minne!
  • Jenny1986
    stormhelen skrev 2013-07-28 22:33:49 följande:

Wow, riktigt fint gjort :) älskar personliga grejer och göra sånt som inte alla andra gör! minne för livet.
  • stormhelen
    Mimmi78 skrev 2013-07-28 23:15:18 följande:
    JÄTTEFIN! Vad ambitös du har varit, vilket fint minne!

Tack! ^_^

Jo, det har tagit sin tid. Först kunde jag inte bestämma mig för i vilken stil teckningarna skulle gå i. Om de skulle vara mer manga aktigt eller gå i den stilen som bilderna nu blev. Skulle de vara detaljerade eller avskalade? Men jag bestämde mig för att göra det mer avskalat och lite enklare teckningar. Sedan skulle ju våra "gubbar" utformas. Vet inte hur många skisser jag gjort för att få det hyffsat rätt. Min karaktär var nog den svåraste att göra. Men tycker att jag fick till det ganska så bra.

Här är en bild på min m2b vs den tecknade varianten av han. =P

Jenny1986 skrev 2013-07-28 23:20:33 följande:
    Wow, riktigt fint gjort :) älskar personliga grejer och göra sånt som inte alla andra gör! minne för livet.

Tack! =) Det värmer i hjärtat att höra. Jag har aldrig direkt visat upp mina bilder (förutom för familjen) så jag är intevan att bli bedömd. Så det är bra att jag får öva mig lite här. =P

Tanken är ju den att vi ska låta vår sagobok gå runt bland gästerna så att de får läsa den (om de så önskar). Känner mig jätte pirrig inför det, då dessa bilder är "enklare" än det jag brukar göra.

Men jag är så nöjd över resultatet och det blir ju verkligen ett minne föfr livet. Den här sagan kan vi ju läsa för våra framtida barn. Då får de ju veta hur deras mamma och pappa träffades. ^_^ Eller så kan vi ju läsa den själva den dagen vi blir gamla och senila. Haha. ^_^

Jenny1986 skrev 2013-07-28 22:41:06 följande:
    hehe ja de ska bli väldigt spännande :) haha ja men då förstår du lite hur jag känner som inte får säga ngt alls :) de värsta är när man får hem de olika sakerna som ringar och klänning och man bara vill visa upp allt och höra vad alla tycker :) Dom kommer nog svimma på Arlanda, iaf min mamma ;D
    Hur ser er dag ut? :) börjar ni få ordning på saker och ting? :)
    Ja, jag kan förstå att du vill visa upp allt sådant (det vill ju jag själv också göra), men då är det ju tur att BT finns så att man får ut lite av sin exaltering som man känner. Det kan ju vara bra att man får lätta lite på trycket. ;)

Men nu är det inte så långt kvar tills du får berätta er stora fantastiska nyhet för era nära och kära. ^_^

Jag tror nog att alla era nära och kära som är med er på resan kommer att bli så glada för er skull och de kommer att ha något alldeles speciellt att se fram emot på resan (licksom ni kommer att ha - givetvis!). Alla kommer nog att minnas just den där resan lite extra mycket. För hur många resor gör man där ett av paren ska gifta sig?! ;D

Ja, det mesta börjar komma i ordning. Vi har haft lite krångel med gästlistan men förhoppningsvis så är det fixat nu så vi kan börja med bordsplaceringen och allt sådant lull lull. =P

• stormhelen
    Oskarsdotter skrev 2013-07-28 20:49:10 följande:

Jätte fina ringar! Helt i min smak. ^_^

Jag har något liknande som påminner lite om dina.

• Jenny1986
    stormhelen skrev 2013-07-29 00:20:43 följande:

Tack! =) Det värmer i hjärtat att höra. Jag har aldrig direkt visat upp mina bilder (förutom för familjen) så jag är intevan att bli bedömd. Så det är bra att jag får öva mig lite här. =P

Tanken är ju den att vi ska låta vår sagobok gå runt bland gästerna så att de får läsa den (om de så önskar). Känner mig jätte pirrig inför det, då dessa bilder är "enklare" än det jag brukar göra.

Men jag är så nöjd över resultatet och det blir ju verkligen ett minne föfr livet. Den här sagan kan vi ju läsa för våra framtida barn. Då får de ju veta hur deras mamma och pappa träffades. ^_^ Eller så kan vi ju läsa den själva den dagen vi blir gamla och senila. Haha. ^_^

Ja, jag kan förstå att du vill visa upp allt sådant (det vill ju jag själv också göra), men då är det ju tur att BT finns så att man får ut lite av sin exaltering som man känner. Det kan ju vara bra att man får lätta lite på trycket. ;)

Men nu är det inte så långt kvar tills du får berätta er stora fantastiska nyhet för era nära och kära. ^_^

Jag tror nog att alla era nära och kära som är med er på resan kommer att bli så glada för er skull och de kommer att ha något alldeles speciellt att se fram emot på resan (licksom ni kommer att ha - givetvis!). Alla kommer nog att minnas just den där resan lite extra mycket. För hur många resor gör man där ett av paren ska gifta sig?! ;D

Ja, det mesta börjar komma i ordning. Vi har haft lite krångel med gästlistan men förhoppningsvis så är det fixat nu så vi kan börja med bordsplaceringen och allt sådant lull lull. =P

Men jäklar vad likt :D riktigt bra gjort! Ja då är de tur att du får öva dig att ta beröm här, för på bröllopet kommer dom som känner dig ösa ut betydligt mycket mer beröm :)
    jo men precis, det är ju roligt för alla att läsa. 

Absolut, alla som ska med kommer bli mer än glada. Däremot så tror jag att de kommer bli lite sura miner från kompisar som inte ska med. Som förmodligen hade följt med om dom vetat om att vi skulle gifta oss där. Men jag hoppas dom kan va glada för vår skull och inte dra ner vår lycka med att va griniga. 

Jaha okej, gäster som inte svarar i tid eller?
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!