• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • Mimmi78

Stormhelen, usch vad trist att ha sådana onödiga saker att bli arg och ledsen för innan bröllopet, det är stressigt nog ändå! Men då är det bra att kunna ha ett forum som detta att ösa ur sig på! Mina nerver börjar märkas av, är lite lättirriterad och orolig, fastän jag egentligen tycker att jag har det mesta under kontroll.

Åh, vad fina klänningar, paisley och Ceciliat! Ni kommer att vara grymt snygga!

Har dessvärre ingen bild än på min bröllopsklänning. Min andra-klänning är Zetterberg Couture, modell Nadja. Jag ska byta om från lång till kort klänning efter bröllopsvalsen - mest för att jag tycker det är lättare och roligare att dansa i kort! Men känner jag där och då för att behålla den långa på, gör jag det!

• paisley
    Ceciliat - jättevacker klänning!! Älskar spets, och väldigt fin urringning fram. Snyggt med axelband tycker jag

Stormhelen:  så trist när det blir så där, hoppas verkligen att det löser sig så att din bror ändå kan gå på svensexan. Men det är helt klart påfrestande för nerverna så här i slutklämmen av all planering, och stress!!
  • stormhelen

Mimmi78 och paisley: Jo, det är verkligen tråkigt att det ska bli så här, och att man ska behöva bli arg för att saken ska tas om hand om (att han ska få sin inbjudan). Tycker så synd om min bror, det ät ju honom det hela påverkar. Ringde han idag, och han har nu äntligen fått inbjudan. Men eftersom den kom så sent så är det inte säkert att han kommer att kunna vara med, han har ju fru och två barn och kan inte bara släppa allt hur som helst med så kort varsel.

Skönt iaf att han fått sin inbjudan.

• emelieparstam

Igår var de dax för min killes svensexa, jag visste inget så jag otroligt glad att jag vaknade innan.. våra vänner var här för vi hade varit på mässa i fredags och de lurades oss och sa att de skulle åka iväg på lördagen sen..

Så jag gick upp och fick sen inte gå in i sovrummet igen.. 16 killar kom in och kinappade han och satte buntband på benen och armarna och bindel för ögonen så tog en kille han på axlarna och la han där bak på bilen.. så körde dem en lite runda..ner till vättern.. Dem har haft en super rolig dag och gjort massa kul och han var otroligt nöjd =)

Så skönt att vi båda är klara nu och kan tänka på själva bröllopet istället för att vara spänd över möhippa och svensexan.

• SofiaMagdalena

Stormhelen: Blä på dålig planering! Känns som det är lite av ett karladrag. Vi har haft lite problem med det här också. Det hela slutade med att jag var den som bestämde om det skulle bli en svensexa eller inte. vilket jag såklart ville att han skulle få så jag fick åka hem en dag tidigare från västkusten. Skall tillägga att det var sista dagen innan en 10 dar lång resa så man hade ju gärna umgåtts ordentligt men men han var lycklig!

LILLSYRRAN: en klänning under hela dagen, den har lite släp men jag hoppas verkligen inte att det blir något problem. Har en underkjol med stålskena så den håller sig lite ur vägen iallafall!

Vi har haft en effektiv helg nu när det bara är 4 veckor kvar. HJÄLP!! 
    Vigselprgrammen utskriva, tillskurna och klara, ringarna putsade och graverade, all alkohol inköpt, servetter pressade, vikta och klara. Bordplaceringslappar handlade och skriva (det blev marinblå med silvertext).
    underkläder till klänningen köpta, det blev ett par "hålla in trosor" med ben som går upp till bh kanten.

Det har äntligen löst sig med serveringspersonalen!!!!! :D 5 personer har ställt upp och skall hjälpa tll. En lillasyster till en av gästerna och två kompisar till henne + en vännina till m2b mor och en kollega. Bägge med mycket erfarenhet! Jippie! 

Idag skall jag hämta klänningen och köpa mig ett nattlinne och snygg-underkläder. Tänkte att man faktiskt får anstränga sig lite :P 

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-12 08:17:24 följande:
    Stormhelen: Blä på dålig planering! Känns som det är lite av ett karladrag. Vi har haft lite problem med det här också. Det hela slutade med att jag var den som bestämde om det skulle bli en svensexa eller inte. vilket jag såklart ville att han skulle få så jag fick åka hem en dag tidigare från västkusten. Skall tillägga att det var sista dagen innan en 10 dar lång resa så man hade ju gärna umgåtts ordentligt men men han var lycklig!

LILLSYRRAN: en klänning under hela dagen, den har lite släp men jag hoppas verkligen inte att det blir något problem. Har en underkjol med stålskena så den håller sig lite ur vägen iallafall!

Vi har haft en effektiv helg nu när det bara är 4 veckor kvar. HJÄLP!! 
    Vigselprgrammen utskriva, tillskurna och klara, ringarna putsade och graverade, all alkohol inköpt, servetter pressade, vikta och klara. Bordplaceringslappar handlade och skriva (det blev marinblå med silvertext).
    underkläder till klänningen köpta, det blev ett par "hålla in trosor" med ben som går upp till bh kanten.

Det har äntligen löst sig med serveringspersonalen!!!!! :D 5 personer har ställt upp och skall hjälpa tll. En lillasyster till en av gästerna och två kompisar till henne + en vännina till m2b mor och en kollega. Bägge med mycket erfarenhet! Jippie! 

Idag skall jag hämta klänningen och köpa mig ett nattlinne och snygg-underkläder. Tänkte att man faktiskt får anstränga sig lite :P 

Jo, det är tråkigt att det blir så dålig planering. Bra att du tog tag i det iaf. Man vill ju att sin blivande man ska bli nöjd. Det är ju det viktigaste.

Då är det värt allt strul. ^_^

Va skönt att ni har serveringspersonal nu. Det m¨åste ha varirt en stor sten som lyfte.

Bordsplaceringslapparna låter som de blev jätte fina. Blått och silver är riktigt snyggt. Du får ta kort och visa. ;)

Vi skulle skriva ut våra festprogram i förra veckan, men när jag öppnar förpackningarna med papprerna från Panduro så ser jag att vi köpt fel papper. De var rätt färg men de var transparanta. *suck*

Så nu måste jag tillbaka och köpa nya.

Hoppas att de har. Vi behöver 5 stycken förpackningar (det är 10 ark/förpackning).

LILLSYRRAN skrev 2013-08-08 01:23:07 följande:
    Hej alla blivande brudar ser att ni hunnit en hel del med bröllopsplaneringarna. Vi har också kommit långt i planeringen men jag har fått frågan av många nära och kära om jag ska ha en ombytes klänning på festen, nu är min fråga till er ska ni ha ombytesklänning eller ni ska ha brudklänningen hela kvällen, jag sitter och funderar om jag ska eller inte, min bröllopsklänning har ett långt släp och kompisar som gift sig säger att det kan bli jobbigt med att ha ett släp efter sig eller hängandes på armen hela kvällen, hur ska ni göra?  
    Jag kommer att ha samma klänning under hela kvällen. Man gifter sig bara en gång (förhoppningsvis) och har bara en sådan här typ av kläning den enda dagen. Sedan så älskar jag min kläning så jag vill ha på mig den så länge som möjligt.

Min kläning har ett ganska så långt släp. Men det går att hålla upp när man dansar. Visst det kanske blir lite jobigt. Men vill man vara fin får man lida pin. Flört Dessutom åter igen det är en kväll, man kan stå ut med att det kanske är lite otympligt.

Så här ser den ut. 

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-08-12 09:31:46 följande:

Va skönt att ni har serveringspersonal nu. Det m¨åste ha varirt en stor sten som lyfte.

Bordsplaceringslapparna låter som de blev jätte fina. Blått och silver är riktigt snyggt. Du får ta kort och visa. ;)

Vi skulle skriva ut våra festprogram i förra veckan, men när jag öppnar förpackningarna med papprerna från Panduro så ser jag att vi köpt fel papper. De var rätt färg men de var transparanta. *suck*

Så nu måste jag tillbaka och köpa nya.

Hoppas att de har. Vi behöver 5 stycken förpackningar (det är 10 ark/förpackning).

Ja det är såååå skönt! Hoppas på att en av tjejorna kan stå i baren för då blir det toppen!

Självklart kommer det blider! Har faktiskt fotat med tanke på BT ;)

Åh nej! Hatar när det händet! Så jobbigt! Vi har gjort klart festprogrammet men diskuterar vilken typ av papper vi skall använda. Jag vill gärna ha ett grövre typ samma 135g som till vigselprogrammen men det kanske är onödigt om man kommer spilla vin och grejs på? vi har bara ett dubbelsidigt a4 som häfte. Vi insåg att vi känner ca 20 pers för dåligt för att ha beskrivningar och då är det ju bättre att strunta i det.

Jag dör lite varje gång jag ser din klänning Helen! Den är så himlans vacker!
  • miwas
    Mimmi78 skrev 2013-07-25 18:54:03 följande:
    Jag har gjort en sammanställning från flera olika listor, jag kan skicka den till dig om du vill? Kan testa att göra det här, men det blir nog ett väldigt långt inlägg...

SofiaMagdalena, vilket bra tips på rosor, superfina! Jag har inte valt blommor eller frisyr än, det är mina två stressmoment. Framförallt frisyren. 
    Skulle du kunna maila listan till mig också? :)

krister19@hotmail.com
  • FrökenMäkelä

Sitter och klurar lite på festhäftet just nu.Vill som första sida i häftet ha ett litet Tack till gästerna som kommer men hur formulerar man sig? Kan man skriva så här?   Välkomna! Ett stort tack till Er alla som kunde närvara vid våran stora dag. Vi är hedrade att Ni vill fira våran kärlek tillsammans med oss. Vi önskar Er alla en trevlig kväll med god mat och musik och framför allt sällskapet av Er gäster.

• Ceciliat
    FrökenMäkelä skrev 2013-08-12 11:07:10 följande:
    Sitter och klurar lite på festhäftet just nu.Vill som första sida i häftet ha ett litet Tack till gästerna som kommer men hur formulerar man sig? Kan man skriva så här?   Välkomna! Ett stort tack till Er alla som kunde närvara vid våran stora dag. Vi är hedrade att Ni vill fira våran kärlek tillsammans med oss. Vi önskar Er alla en trevlig kväll med god mat och musik och framför allt sällskapet av Er gäster.
    FrökenMäkelä jag tyckte det lät jättebra som du skrev! Glad

Själv har jag välkommen på första sidan och sen tack på sista sidan, men det var för att vi skrev ut namn på de som hjälpt oss osv så det blev för långt annars. 
    Festhäftet är det som man vill få klart nu, jag har bara problemet att vår skrivare skriver inte ut dubbelsidigt så det är ett jäkla jobb att få till det så det kommer i rätt ordning haha.

SofiaMagdalena: Skönt att bordsplaceringen är klar, lät jättefint med blått och silver!

Storhelen: Supersnygg klänning, älskar spetsen!! Glad 
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!