SofiaMagdalena skrev 2013-08-12 08:17:24 följande:
Stormhelen: Blä på dålig planering! Känns som det är lite av ett karladrag. Vi har haft lite problem med det här också. Det hela slutade med att jag var den som bestämde om det skulle bli en svensexa eller inte. vilket jag såklart ville att han skulle få så jag fick åka hem en dag tidigare från västkusten. Skall tillägga att det var sista dagen innan en 10 dar lång resa så man hade ju gärna umgåtts ordentligt men men han var lycklig!
LILLSYRRAN: en klänning under hela dagen, den har lite släp men jag hoppas verkligen inte att det blir något problem. Har en underkjol med stålskena så den håller sig lite ur vägen iallafall!
Vi har haft en effektiv helg nu när det bara är 4 veckor kvar. HJÄLP!!
Vigselprgrammen utskriva, tillskurna och klara, ringarna putsade och graverade, all alkohol inköpt, servetter pressade, vikta och klara. Bordplaceringslappar handlade och skriva (det blev marinblå med silvertext).
underkläder till klänningen köpta, det blev ett par "hålla in trosor" med ben som går upp till bh kanten.
Det har äntligen löst sig med serveringspersonalen!!!!! :D 5 personer har ställt upp och skall hjälpa tll. En lillasyster till en av gästerna och två kompisar till henne + en vännina till m2b mor och en kollega. Bägge med mycket erfarenhet! Jippie!
Idag skall jag hämta klänningen och köpa mig ett nattlinne och snygg-underkläder. Tänkte att man faktiskt får anstränga sig lite :P
Jo, det är tråkigt att det blir så dålig planering. Bra att du tog tag i det iaf. Man vill ju att sin blivande man ska bli nöjd. Det är ju det viktigaste.
Då är det värt allt strul. ^_^
Va skönt att ni har serveringspersonal nu. Det m¨åste ha varirt en stor sten som lyfte.
Bordsplaceringslapparna låter som de blev jätte fina. Blått och silver är riktigt snyggt. Du får ta kort och visa. ;)
Vi skulle skriva ut våra festprogram i förra veckan, men när jag öppnar förpackningarna med papprerna från Panduro så ser jag att vi köpt fel papper. De var rätt färg men de var transparanta. *suck*
Så nu måste jag tillbaka och köpa nya.
Hoppas att de har. Vi behöver 5 stycken förpackningar (det är 10 ark/förpackning).
LILLSYRRAN skrev 2013-08-08 01:23:07 följande:
Hej alla blivande brudar ser att ni hunnit en hel del med bröllopsplaneringarna. Vi har också kommit långt i planeringen men jag har fått frågan av många nära och kära om jag ska ha en ombytes klänning på festen, nu är min fråga till er ska ni ha ombytesklänning eller ni ska ha brudklänningen hela kvällen, jag sitter och funderar om jag ska eller inte, min bröllopsklänning har ett långt släp och kompisar som gift sig säger att det kan bli jobbigt med att ha ett släp efter sig eller hängandes på armen hela kvällen, hur ska ni göra?
Jag kommer att ha samma klänning under hela kvällen. Man gifter sig bara en gång (förhoppningsvis) och har bara en sådan här typ av kläning den enda dagen. Sedan så älskar jag min kläning så jag vill ha på mig den så länge som möjligt.
Min kläning har ett ganska så långt släp. Men det går att hålla upp när man dansar. Visst det kanske blir lite jobigt. Men vill man vara fin får man lida pin.
Dessutom åter igen det är en kväll, man kan stå ut med att det kanske är lite otympligt.
Så här ser den ut.