• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-08-13 13:50:38 följande:
    vi har 2 solo sånger viskar ömt mitt namn och kärleksvisan

va roligt! Vi ska också ha viskar ömt mitt namn som m2b:s moster ska sjunga.

Vi har lyssnat igenom massor av låtar men fastnade för den.

Den är så otroligt vacker. Får rysningar och tårar i ögonen av den.

Till första dansen ska vi ha låten let´s stay together med Seal. Så det flir en foxtrott istället för vals.

Älskar texten till den.

Vad ska ni andra ha för låt som ni dansar tillsammans till?

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-13 13:56:56 följande:
    Stormhelen: Den kostade 3500:- men jag fick rabatt på 500:- vilket var väldigt trevligt!  Ägarinnan var där och var hur snäll och trevlig som helst! Dem i siden kostar hälften av vad bolerosarna i spets gör. 

Alltid trevligt när man får rabatt. =D

Jag får prova olika bpleros när jag är där. Vet inte om jag ska ha och vad som passar. Men jag tror att en siden bolero kanske inte passar så bra till spets? Eller? Men en spetsbolero kanske blir för mycket?

Helt snurrig. =P

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-08-13 14:12:07 följande:

Alltid trevligt när man får rabatt. =D

Jag får prova olika bpleros när jag är där. Vet inte om jag ska ha och vad som passar. Men jag tror att en siden bolero kanske inte passar så bra till spets? Eller? Men en spetsbolero kanske blir för mycket?

Helt snurrig. =P

Såhär såg min klänning ut med siden. Jag har ju ett sidenband i midjan som gör att det plockas upp snyggt av boleron, valde inte denna eftersom jag tyckte den satt sämre i ryggen på just mig och för att den i spets smälte ihop så snyggt med klänningen. 
    Tror att det är lättast att prova, dock hade dem inte så många alternativ av någon anledning. Tror det var storleken  men inte säker. Annars har Lilly på birger jarls gatan en massa om du inte hittar något. 

• FrökenMäkelä

stormhelen skrev 2013-08-13 14:10:13 följande: emelieparstam skrev 2013-08-13 13:50:38 följande: vi har 2 solo sånger viskar ömt mitt namn och kärleksvisan Vad ska ni andra ha för låt som ni dansar tillsammans till?Denna ska vara som första dansen, sambon som hitta den och jag gilla också den så valet blev

tillägga att vi varit ett par i 11år 9månader 2dagar när vi gifter oss :)   Vi ska även ha en finsk låt som "första" dans så vi kommer köra två låtar på raken vi dansar till. 

Om nu någon kan eller förstår finska 

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-08-13 14:10:13 följande:

va roligt! Vi ska också ha viskar ömt mitt namn som m2b:s moster ska sjunga.

Vi har lyssnat igenom massor av låtar men fastnade för den.

Den är så otroligt vacker. Får rysningar och tårar i ögonen av den.

Till första dansen ska vi ha låten let´s stay together med Seal. Så det flir en foxtrott istället för vals.

Älskar texten till den.

Vad ska ni andra ha för låt som ni dansar tillsammans till?

ja de är så vacker, min blivandes syster ska sjunga båda två låtarna..

vi ska ha en klassikvals låt, Den heter An der schönen blaue Donau

pratade med bandet som ska spela, så han sa den för vi har haft så svårt och välja.
  • SofiaMagdalena
    emelieparstam skrev 2013-08-13 20:26:05 följande:
    Nu börjar saker falla på plats, idag fick vi tag i en som kan filma vår vigsel =) så skönt och kul =)
    Åh roligt! Vad har ni tänka att göra med filmen efteråt? :D
  • stormhelen

Idag har vi träffat prällen. =D

Hon känns jätte bra. Så nu kan man pusta ut med att prästen känns bra och personkemin stämmer.

Det belv psalm 84 och 82.

Övningen på att gå fram i kyrkan och allt det där kändes också bra. Det kändes som "oj, det är på riktigt." Har inte känts riktigt verkligt på det sättet tidigare. =)

Blev helt berörd redan nu när vi fick öva löfterna.  Solig Undrar hur det känns på den stora dagen. Måste vara 10 gånger intensivare känsla.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!