• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • SofiaMagdalena

Vi kommer åka iväg måndag till onsdag till en liten studa vi hyrt på sydkoster. Vi satsar på en resa i vinter till värmen istället.
    Nu föll det sig så bra att min karl skall jobba helgen efter bröllopet på en mässa som är förlagd på en långkryssning till Helsingfors med Ahytt, tre rätters och hela faderullan och han får ta med sig sin fru :D 
    Så det blir nästan en hel vecka ändå :)

17.30 Mingel och brudskål i partytältet 

18.20 Sätta sig till bords

18.30 Förrätten in.

19.00 Förrätten bärs ut.

19.15 huvudrätten bärs in.

20.00  Huvudrätten ut.

Påannonsera Toa/rök/hål i strumpbyxorna paus 30 min.

20.30 Tårta, kaffe och kaka. I lilla salen.

21.15 Intro lek – Alla samlas vid sitt bordnummer.

Ca 21.40 Första dansen.

21.43 Fest!

Typ såhär ser vårt tidsschema ut. troligtvis tar middagen längre tid men vi har nog inte så många talare
  • FrökenMäkelä
    PimPim83 skrev 2013-08-15 10:32:57 följande:

Jag tror att middagen alltid tar längre tid än vad man tror. Speciellt om det ska hållas tal. Vi ska enbart ha en bröllopsmiddag och ingen "fest". Vårt tidsschema ser ut så här.

17:00 - Vigsel

17:30 - Välkomstdrink

18:00- ca 21:00 - Bröllopsmiddag (trerätters)

ca 21:30 - Bröllopstårta
    stormhelen skrev 2013-08-15 11:14:15 följande:

FrökenMäkelä: Jag håller nog med pimpim83, att middagstiden för er ser lite tajt ut, och att middagen nog tar längre tid än man tror eftersom det är tal och sådant under middagen.

Vårt körchema (iaf delar av den)

ser ut så här.

16:00 vigsel

16:30-16:45 Gästerna har chansen att fota oss utanför kyrkan (även det tar ju lite längre än man tror - alla vill ju ha bilder av det nygifta paret).

16:45-17:15 vi fotas lite efter vigseln medan gästerna tar sig till festlokalen som ligger 10 min promenad från kyrkan. Då hinner de hänga av sig ytterkläder gå på toa och  mingla lite.

17:15-17:50 Brudskål + mingel

17:50-18:00 Folk sätter sig till bords

18:00-21:00. Bröllopsmiddagen (en tre rätters meny)

ca kl 21:00 Första dansen

ca kl 21:30 eller 22:00 (inte bestämt helt än). Bröllopstårta + kaffe.

FEST (till 01:00)

Vi har tyvärr inga som kommer hålla tal eller jo 1st som anmält att han vill hålla tal och mina föräldrar har redan sagt att de inte kommer tala. Ev. att toastmastern (min farbror) kan hålla ett tal till oss men sen tror jag inte där är fler. Har ingen på våra sidor som gillar att prata och inget jag kommer sakna heller iofs... Flört

Får se om jag justerar första dansen till 19.30 istället. Känns ju onödigt och ha dragit dit ett band och dj så får de bara spela vardera knappt 2timmar Rynkar på näsan
  • emelieparstam

Jag vet inte riktigt hur vårt schema ser ut efter vigseln..Schemat efter vigseln har min toastmadame och toastmaster koll på eftersom jag har ett stort kontrollbehov så vill jag släppa allt denna dagen..

men min dag ser ut så här ungefär:

9-12  hår och make up
    12-12.45 lunch
    12.45 påklädning
    13.15 avfärd till fotografering
    13.30 -15.00 fotografering
    15.00 ta de lungt!!
    15.40 avfärd till kyrkan
    16.00- 16.50 vigsel

Det här är riktigt ca tider då jag inte riktigt vet hehe
    17.50 brudskål
    18.30- 21.00 middag
    22.00 tårta
    22.30 brudvals
    22.35 FEST!

bandet kommer spela från 22.30- 01.30 innan och efter kommer bandet spela på skiva. vi får spela till 02.00

• FrökenMäkelä
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-15 13:06:23 följande:
    Vi kommer åka iväg måndag till onsdag till en liten studa vi hyrt på sydkoster. Vi satsar på en resa i vinter till värmen istället.
    Nu föll det sig så bra att min karl skall jobba helgen efter bröllopet på en mässa som är förlagd på en långkryssning till Helsingfors med Ahytt, tre rätters och hela faderullan och han får ta med sig sin fru :D 
    Så det blir nästan en hel vecka ändå :)

17.30 Mingel och brudskål i partytältet 

18.20 Sätta sig till bords

18.30 Förrätten in.

19.00 Förrätten bärs ut.

19.15 huvudrätten bärs in.

20.00  Huvudrätten ut.

Påannonsera Toa/rök/hål i strumpbyxorna paus 30 min.

20.30 Tårta, kaffe och kaka. I lilla salen.

21.15 Intro lek – Alla samlas vid sitt bordnummer.

Ca 21.40 Första dansen.

21.43 Fest!

Typ såhär ser vårt tidsschema ut. troligtvis tar middagen längre tid men vi har nog inte så många talare
    Vad kul med kryssning och ni på sätt ändå får komma iväg Skrattande

Du har beräknat ungefär samma tider som jag för förrätt, och varmrät så det borde fungera om det drar ut lite på tiden är inte hela världen.

Vi vill inte att kvällen ska vara en enda lång middag utan vill att vi ska äta god middag och när det är klart så kan vi böjra svira med de lurviga Tungan ute 
    Tårtan kommer vi inter att servera förens senare någon gång efter första dansen och kanske medans bandet och DJ gör byte på scenen...

jaja, jag som spekulerar får prata med mannen där hemma också vad han tycker Förvånad 
  • paisley

Har provat min klänning idag igen, tredje provningen, den är så fiiiiin! Nästa torsdag får jag hämta den. Längtar verkligen tills jag får bära den, och nästa gång blir när vi gifter oss Hjärta

Nästa vecka ska jag försöka komma ihåg att be dem fota när jag har den på mig...

• stormhelen
    paisley skrev 2013-08-16 10:28:54 följande:
    Har provat min klänning idag igen, tredje provningen, den är så fiiiiin! Nästa torsdag får jag hämta den. Längtar verkligen tills jag får bära den, och nästa gång blir när vi gifter oss Hjärta

Nästa vecka ska jag försöka komma ihåg att be dem fota när jag har den på mig...

Vilket sammanträffande jag var också och provade min klänning idag. =D

Den satt perfek, de behöver varken ta upp eller sy in den.

Lite små fix med fodret behövdes för att klänningen skulle lägga sig helt perfekt med den undertjolen jag ska ha till.

Provade lite olika slöjor. Men vet inte vilken jag vill ha, eller om jag vill ha slöja överhuvudtaget. =P

• stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-08-16 17:13:08 följande:
    Jag har varit på konsultation hos min frisör idag och det känns så BRA inför bröllopsdagen! Skrattande

Wiii!

Hur ska du ha ditt hår? Uppsat? Utsläppt? Halvuppsatt?

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-08-16 17:27:12 följande:

Wiii!

Hur ska du ha ditt hår? Uppsat? Utsläppt? Halvuppsatt?

Jag har alltid tänkt att jag ska ha utsläppt hår, men efter mycket funderande de senaste veckorna så blir det nu en uppsättning. En knut vid sidan av huvudet typ. Jag har lagt ut en bild på bloggen som liknar frisyren jag ska ha. Det känns jättebra och jag tror att jag kommer att känna mig så vacker på vår bröllopsdag! Skrattande
  • stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-08-16 20:27:09 följande:
    Jag har alltid tänkt att jag ska ha utsläppt hår, men efter mycket funderande de senaste veckorna så blir det nu en uppsättning. En knut vid sidan av huvudet typ. Jag har lagt ut en bild på bloggen som liknar frisyren jag ska ha. Det känns jättebra och jag tror att jag kommer att känna mig så vacker på vår bröllopsdag! Skrattande

Då måste jag in och kika på din blogg för att se hur det på ett ungefär det kommer att se ut. (Man bli ju lite nyfiken. Flört).

Det är roligt när det blir lite annorlunda mot vad man hade tänkt sig från början. Innna vi började planera bröllop så hade jag t.ex. sett framförmig ett sommar bröllop, men det blev ett höstbröllop iställen (el. kanske sensomar/ tidig höst - det ligger ju lite mitt i mellan i september- beroende på vart i landet man bor givet vis). Och jag hade tänkt mig att ha bröllopet vid vatten i grönskan, men det blev stadsbröllop. Å' för det sista så hade jag trott att jag skulle välja en helt annan klänning. Hihi, så det kan bli. Drömmer

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!