• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen

SofiaMagdalena: Vet inte vilken som är nr. 1, 2, 3, 4.

Men jag tycker att den som är längst upp till höger är den bästa bordsplaceringen.

Vi blev precis klara med vår bordsplacering. Skrattande Det gick mycket fortare än jag trodde - något mer än en timme!

Det blev riktigt bra. Vi känner oss jätte nöjda. Det är en plats som inte får någon mitt i mott sig, men där placerade vi m2b:s mormor som är både senil och dement och som har svårt för när det blir för stimmigt. Hon får då lite lugnare + mer utrymme för sin rolator då hon sitter vid bordet längstbort med ryggen mot väggen (altså ingen som sitter bakom henne).

• SofiaMagdalena

Tack för alla åsikter! Vi får fundera vidare på vad som passar bäst. det vi har tänkt lite på är att vi kommer sitta på den sidan så att alla ser oss men tänker på dem som sitter mitt emot oss om vi anväder nr 2, högra hörnet. dem kommer så få äran att sitta och se en vägg hela kvällen. Är det okej eftersom dem sitter mitt emot oss eller vad säger ni?

Stormhelen: Härligt att det gått så smidigt! Har ni tänkt på något speciellt sätt? 

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-26 21:55:10 följande:
    Tack för alla åsikter! Vi får fundera vidare på vad som passar bäst. det vi har tänkt lite på är att vi kommer sitta på den sidan så att alla ser oss men tänker på dem som sitter mitt emot oss om vi anväder nr 2, högra hörnet. dem kommer så få äran att sitta och se en vägg hela kvällen. Är det okej eftersom dem sitter mitt emot oss eller vad säger ni?

Stormhelen: Härligt att det gått så smidigt! Har ni tänkt på något speciellt sätt? 
    Jag tror att det är helt okej för de som sitter mitt i mot er att de har en vägg, jag tror att de fokuserar mer på er än på väggen. Flört

Själva hur borde är placerade fixade lokalen åt oss. Vi bad bara om att vi ville ha ett honörsbord för 7 per och att det bordet inte ska ha någon som sitter mitt emot dem.

Efter det så bestämde vi att alla ska ha minst en som de känner till bordet (om man är ett par sitter de tillsamman), men man har intee fler än tre personer som man känner. Detta pga att vi vill undvika grupperingar.

De första vi placerade ut var alla gamla då de inte ska sitta på ett sådant sätt att de har ryggen mot toastmaster eller brudparet. De var de krångligaste att placera ut.

Efter det placerade vi ut toastmastern och hans fru.

Sedan försökte vi hålla i tanken vilka som skulle kunnas tänkas ha något gemensamt intresse att prata om + att vi försöte blanda våra släkten och åldrar för att inte skapa ett ungdomsbord, pansionärsbord etc. Sedan placerade vi ut personer som är sociala och har lätt för att prata med personer som kanske är lite mer tystlåtna, så att förhoppningsvis den som har svårt att prata kanske får lite hjälp på traven av den/ de som är mer sociala.

Lite så tänkte vi. =)

• Eriksson2013

Jag har köpt en sjal i samma butik där jag hyr min klänning... Den var så fin och passade  så fint med klänningen... Idag har vi betalat tårtan och hämtat våra förlovningsringar som har varit på slipning och förstoring.

Imorgon ska vi öva i kyrkan inför vigseln.. Nu känns det på riktigt.. Och på måndag ska vi hämta brudklänning, min blivande mans kläder och min tärnas klänning... Jag kan inte riktigt fatta att nästa lördag så gifter vi oss.. Har haft lite problem med bordsplacering för det har ändrats lite men nu är vi färdiga med det också...

• emelieparstam

så här ser våra placeringskort ut =)

marinblått sidenband, silver hjärtan och handskriven text i svart.  Jag blev nöjd iaf =)

• Oskarsdotter

Jag börjar få lite smått panik nu, vi gifter oss närsta lördag och jag har varit sjuk i en vecka. Och det känns inte som att jag är på bättrigsvägen heller. Får inget gjort, då jag mest sover efter jobbet.

Igår lyckades jag iaf ta mig till frisören för färg, klipp och provuppsättning. Blev riktigt nöjd. Vi har hunnit göra en provosorisk bordsplacering, men jag vet redan nu att den behöver ändras. Vi gifter oss borgerligt först, sen så har vi en cermoni för gästerna där våran bestman ska "viga" oss. Och inte ens det talet har vi skrivit, som även ska vara på engelska.

Våra förlovningsringar, som är inlämnade för rodering (?) , puts, gravyr och förminskning, ska vi hämta dagen innan, då Smycka TRODDE att dem skulle vara klara. Serveringsersonal blev fixat igår, skönt.

Jaja, det löser väll sig tillslut :)

Hoppas det går bra för er andra!

• stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-08-27 17:35:33 följande:
    så här ser våra placeringskort ut =)

marinblått sidenband, silver hjärtan och handskriven text i svart.  Jag blev nöjd iaf =)

Va fina era placeringskort blev. =)

Enkelt och elegant!

Jag är mitt i processen av tillverkningen av våra. De är utskrivna och utlippta  så att de har rätt storlek. Nu ska bara det sista på. (Det ska vara en rosa kant  längst ner på placeringskortet - så som ni har en svartkant längst upp ppå era. Sedan ska en 3d fjäril på också).

Det låter helknasigt men det blir bra när jag blir klar (hoppas jag ;) ).

Jag ska lägga upp en bild sen när jag är klar. =)

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-08-27 17:45:54 följande:

Va fina era placeringskort blev. =)

Enkelt och elegant!

Jag är mitt i processen av tillverkningen av våra. De är utskrivna och utlippta  så att de har rätt storlek. Nu ska bara det sista på. (Det ska vara en rosa kant  längst ner på placeringskortet - så som ni har en svartkant längst upp ppå era. Sedan ska en 3d fjäril på också).

Det låter helknasigt men det blir bra när jag blir klar (hoppas jag ;) ).

Jag ska lägga upp en bild sen när jag är klar. =)

Det låter fint de ni ska ha på era =) du får lägga upp en bild sen..

Nu väntar vi bara svar från min moster som bor i usa, om hon får ledigt från jobbet då hon äntligen fick ett jobb efter 2 år som arbetslös i usa. Men jag håller tummarna att hon kan komma. så i helgen blir de sista med festprogrammen klara.. trycks på måndag.. så efter de får vi inte hoppas något händer.. men då får de vara fel på bordsplaceringen.   Min klänning blev klar igår så de känns så skönt =) Var hos min ena tärna idag som är make up artist och hon provsminkade mig och de blev jätte bra =)

Har inte mycket mer och fixa just nu.. mycket är klart =)
  • stormhelen

emelieparstam: Visst skulle ni också ha någon som sjöng "viskar ömt mitt namn"? Har ni fått tag i noter till den?

Min m2b:s moster som ska sjunga den, har inte hittat några noter än, men hon känner några stycken musiker som kan skriva ner dem då de lyssnar på låten. Men jag tänkte om ni fått tag i noterna så kanske ni kan tipsa om vart ni hittade dem. ;)

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!