SofiaMagdalena skrev 2013-08-26 21:55:10 följande:
Tack för alla åsikter! Vi får fundera vidare på vad som passar bäst. det vi har tänkt lite på är att vi kommer sitta på den sidan så att alla ser oss men tänker på dem som sitter mitt emot oss om vi anväder nr 2, högra hörnet. dem kommer så få äran att sitta och se en vägg hela kvällen. Är det okej eftersom dem sitter mitt emot oss eller vad säger ni?
Stormhelen: Härligt att det gått så smidigt! Har ni tänkt på något speciellt sätt?
Jag tror att det är helt okej för de som sitter mitt i mot er att de har en vägg, jag tror att de fokuserar mer på er än på väggen.

Själva hur borde är placerade fixade lokalen åt oss. Vi bad bara om att vi ville ha ett honörsbord för 7 per och att det bordet inte ska ha någon som sitter mitt emot dem.
Efter det så bestämde vi att alla ska ha minst en som de känner till bordet (om man är ett par sitter de tillsamman), men man har intee fler än tre personer som man känner. Detta pga att vi vill undvika grupperingar.
De första vi placerade ut var alla gamla då de inte ska sitta på ett sådant sätt att de har ryggen mot toastmaster eller brudparet. De var de krångligaste att placera ut.
Efter det placerade vi ut toastmastern och hans fru.
Sedan försökte vi hålla i tanken vilka som skulle kunnas tänkas ha något gemensamt intresse att prata om + att vi försöte blanda våra släkten och åldrar för att inte skapa ett ungdomsbord, pansionärsbord etc. Sedan placerade vi ut personer som är sociala och har lätt för att prata med personer som kanske är lite mer tystlåtna, så att förhoppningsvis den som har svårt att prata kanske får lite hjälp på traven av den/ de som är mer sociala.
Lite så tänkte vi. =)