• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • Noro
    stormhelen skrev 2013-09-01 19:12:45 följande:
    Noro:  På flik 128 har jag skrivit om min möhippa om du är intresserad av att läsa den. ;)

Ska genast läsa flik 128!
  • Noro
    stormhelen skrev 2013-09-01 19:12:45 följande:
    Noro:  På flik 128 har jag skrivit om min möhippa om du är intresserad av att läsa den. ;)

Snygg bil! och kul att du blev nöjd trots den ensamma bussresan
  • SofiaMagdalena
    Noro skrev 2013-09-01 18:59:43 följande:
    Jag är lite nyfiken att höra vad ni fått/får göra på era möhippor om ni råkar ut för det.

Blir det något ni väntar er eller helt överraskande saker? Blir det onödigt pinsamma saker som ni tycker är jobbigt eller bara trevligheter?
    Kul kidnappningar eller vet ni om att det väntar?

Jag kommer inte få någon möhippa eftersom vi gifter oss utan att någon vet om det. Det gör verkligen inget!
    Jag skulle inte vara så road av en möhippa om det gick ut på att jag skulle göra pinsamma saker....
    Jag fick en väska full med kläder och prylar av två vänner. Fick sätta på mig det jag kände för. Sen tog vi en tur med kollektivtrafiken ut till Bromma där resten av gänget väntade med afternoon tea i trädgården. Helt underbart!
    Snackade skit och lekte ett par lekar. Underbart! 
  • FrökenMäkelä
    Eriksson2013 skrev 2013-09-01 11:40:02 följande:
    Jag fick min möhippa igår :) de var riktigt roligt och jag är supernöjd :) det blev sent igår men vad gör det? :) körde sumobrottning bland annat :)

Fick också möhippa igår var helt chockad då det var absolut inget jag hade förväntat eller trott att jag skulle få!

Blev "kidnappad" hemifrån och fick sätta mig i väninnans bil med ögonbindel. Totalt lurad på vart jag skulle hamna så till min förvåning var vi kvar i byn.

Då fick jag mitt första uppdrag, sparkcykla (alldeles för liten sparkcykel, hahahaha) peruk och cykelhjälm. Fick en karta att följa och tur jag inte fuska då det var stop på vägen... hihihi.

Väl framme vid målet så var det frukost, mums :)

Nytt kuvert med att nu skulle jag bli bortskämd med mys.... FOTMASSAGE jag hatar hatar hatar fötter inkl. mina men men vad skulle jag säga (mina vänner vet om min fotfobi så tänkte att de gjort det för "jävlas". Blev inkallad på rummet så visade det sig att jag skulle få rygg/axel massage - skööööönt

Efter den avslappningen var det dags för fika och pyssel. Tillverka armand och korkad som jag är så förstår jag inte att jag ska sälja dem. Sagt och gjort när vännerna tillverkat en radda armand (själv gjorde jag personliga då jag inte förstod vad som skulle ske näst). Då skulle jag ut och sälja dem i byn. Pinsamt men hellre det för då kunde jag ringa på hos de man kände så pinsamheten försvann ganska snabbt och det blev roligt i stället. På 14-15armband tjänade jag ihop hela 460kr!

Tillbaka till vännens hus så var det lite cider innan vi skulle bli inkörda till stan och jag visste inte vad som skulle ske därefter. Men med underbara vänner så hamnar man på en av stans bästa restauranger för en god middag och snick snack :) Efter maten gick vi till en bar där vi drack lite drink och avslutade kvällen i rimlig tid då alla var helst slut efter dagens roliga händelser.

Idag har jag dessvärre träningsvärk i ben/rumpa och axlarna. Efter att ha frysit varit varm om vartannat så ligger jag här nu med feber :(

Men dagen var helt underbar och jag är så glad för mina vänner som finns för mig även de som inte hade möjlighet att komma!

Nu hoppas jag bara att sambon får en svensexa men det ser dessvärre mörkt ut på den fronten :( :( Min bror yttrade sig för flera månader sedan att han skulle ordna en men inget har hänt och nu svarar han inte när jag smsar honom :( :(

Den 14:e är det dags och det mesta är klart - väntar på slut besked på några gäster som verkar strula om de kommer eller inte men begärt ett slut svar imorgon så vi kan avbeställa ev. mat.

• emelieparstam
    stealmystyle skrev 2013-09-01 12:13:20 följande:
    Gifter mig nu på lördag i Mullsjö och har haft kontakt med Karin Fröderberg för make-up. Nu har hon inte svarat på två veckor och jag är orolig att hon inte kommer dyka upp på lördag. Är det någon här inne som har anlitat henne och hade ni isf svårt att få kontakt med henne?
    Nej, jag har inte anlitat henne men hört talas om henne eftersom jag bor i jönköping, vet att hon jobbar som lärare på plusgymnasiet med om du vill testa och ringa dit och söka efter henne. förstår inte varför hon inte svarar.. Hoppas du får tag i henne.
  • emelieparstam
    Noro skrev 2013-09-01 18:59:43 följande:
    Jag är lite nyfiken att höra vad ni fått/får göra på era möhippor om ni råkar ut för det. Blir det något ni väntar er eller helt överraskande saker? Blir det onödigt pinsamma saker som ni tycker är jobbigt eller bara trevligheter? Kul kidnappningar eller vet ni om att det väntar? Jag kommer inte få någon möhippa eftersom vi gifter oss utan att någon vet om det. Det gör verkligen inget! Jag skulle inte vara så road av en möhippa om det gick ut på att jag skulle göra pinsamma saker....

På flik nr 134 hittar du min möhippa =)
  • emelieparstam
    FrökenMäkelä skrev 2013-09-01 20:06:39 följande:
    Fick också möhippa igår var helt chockad då det var absolut inget jag hade förväntat eller trott att jag skulle få! Blev "kidnappad" hemifrån och fick sätta mig i väninnans bil med ögonbindel. Totalt lurad på vart jag skulle hamna så till min förvåning var vi kvar i byn. Då fick jag mitt första uppdrag, sparkcykla (alldeles för liten sparkcykel, hahahaha) peruk och cykelhjälm. Fick en karta att följa och tur jag inte fuska då det var stop på vägen... hihihi. Väl framme vid målet så var det frukost, mums :) Nytt kuvert med att nu skulle jag bli bortskämd med mys.... FOTMASSAGE jag hatar hatar hatar fötter inkl. mina men men vad skulle jag säga (mina vänner vet om min fotfobi så tänkte att de gjort det för "jävlas". Blev inkallad på rummet så visade det sig att jag skulle få rygg/axel massage - skööööönt Efter den avslappningen var det dags för fika och pyssel. Tillverka armand och korkad som jag är så förstår jag inte att jag ska sälja dem. Sagt och gjort när vännerna tillverkat en radda armand (själv gjorde jag personliga då jag inte förstod vad som skulle ske näst). Då skulle jag ut och sälja dem i byn. Pinsamt men hellre det för då kunde jag ringa på hos de man kände så pinsamheten försvann ganska snabbt och det blev roligt i stället. På 14-15armband tjänade jag ihop hela 460kr! Tillbaka till vännens hus så var det lite cider innan vi skulle bli inkörda till stan och jag visste inte vad som skulle ske därefter. Men med underbara vänner så hamnar man på en av stans bästa restauranger för en god middag och snick snack :) Efter maten gick vi till en bar där vi drack lite drink och avslutade kvällen i rimlig tid då alla var helst slut efter dagens roliga händelser. Idag har jag dessvärre träningsvärk i ben/rumpa och axlarna. Efter att ha frysit varit varm om vartannat så ligger jag här nu med feber :( Men dagen var helt underbar och jag är så glad för mina vänner som finns för mig även de som inte hade möjlighet att komma!   Nu hoppas jag bara att sambon får en svensexa men det ser dessvärre mörkt ut på den fronten :( :( Min bror yttrade sig för flera månader sedan att han skulle ordna en men inget har hänt och nu svarar han inte när jag smsar honom :( :( Den 14:e är det dags och det mesta är klart - väntar på slut besked på några gäster som verkar strula om de kommer eller inte men begärt ett slut svar imorgon så vi kan avbeställa ev. mat.

Vaad kul att ni båda hade era möhippor igår och var nöjda =)
  • Noro
    FrökenMäkelä skrev 2013-09-01 20:06:39 följande:

Fick också möhippa igår var helt chockad då det var absolut inget jag hade förväntat eller trott att jag skulle få!

Blev "kidnappad" hemifrån och fick sätta mig i väninnans bil med ögonbindel. Totalt lurad på vart jag skulle hamna så till min förvåning var vi kvar i byn.

Då fick jag mitt första uppdrag, sparkcykla (alldeles för liten sparkcykel, hahahaha) peruk och cykelhjälm. Fick en karta att följa och tur jag inte fuska då det var stop på vägen... hihihi.

Väl framme vid målet så var det frukost, mums :)

Nytt kuvert med att nu skulle jag bli bortskämd med mys.... FOTMASSAGE jag hatar hatar hatar fötter inkl. mina men men vad skulle jag säga (mina vänner vet om min fotfobi så tänkte att de gjort det för "jävlas". Blev inkallad på rummet så visade det sig att jag skulle få rygg/axel massage - skööööönt

Efter den avslappningen var det dags för fika och pyssel. Tillverka armand och korkad som jag är så förstår jag inte att jag ska sälja dem. Sagt och gjort när vännerna tillverkat en radda armand (själv gjorde jag personliga då jag inte förstod vad som skulle ske näst). Då skulle jag ut och sälja dem i byn. Pinsamt men hellre det för då kunde jag ringa på hos de man kände så pinsamheten försvann ganska snabbt och det blev roligt i stället. På 14-15armband tjänade jag ihop hela 460kr!

Tillbaka till vännens hus så var det lite cider innan vi skulle bli inkörda till stan och jag visste inte vad som skulle ske därefter. Men med underbara vänner så hamnar man på en av stans bästa restauranger för en god middag och snick snack :) Efter maten gick vi till en bar där vi drack lite drink och avslutade kvällen i rimlig tid då alla var helst slut efter dagens roliga händelser.

Idag har jag dessvärre träningsvärk i ben/rumpa och axlarna. Efter att ha frysit varit varm om vartannat så ligger jag här nu med feber :(

Men dagen var helt underbar och jag är så glad för mina vänner som finns för mig även de som inte hade möjlighet att komma!

Nu hoppas jag bara att sambon får en svensexa men det ser dessvärre mörkt ut på den fronten :( :( Min bror yttrade sig för flera månader sedan att han skulle ordna en men inget har hänt och nu svarar han inte när jag smsar honom :( :(

Den 14:e är det dags och det mesta är klart - väntar på slut besked på några gäster som verkar strula om de kommer eller inte men begärt ett slut svar imorgon så vi kan avbeställa ev. mat.

Du verkar nöjd
    Hoppas det ordnar sig med de sista förberedelserna!
    SofiaMagdalena skrev 2013-09-01 20:01:28 följande:
    Jag fick en väska full med kläder och prylar av två vänner. Fick sätta på mig det jag kände för. Sen tog vi en tur med kollektivtrafiken ut till Bromma där resten av gänget väntade med afternoon tea i trädgården. Helt underbart! Snackade skit och lekte ett par lekar. Underbart! 

Det lät mysigt!
  • PimPim83

Jag hoppas att jag inte blir hippad. Har sagt att jag inte vill ha någon möhippa. Men nu misstänker jag att de försöker ordna något för mig och min blivande på lördag ändå (vi gifter oss den 14:e).

• Lija

Hej på er! Länge sen ja skrev här. Vi gifter oss nu på lärdag, 7 sept. Pirrigt. Allt är o stort sett klart nu. Har 50 gäster bara dom närmaste släkt å vänner. Ska checka av det sista imorgon med cateringen. Sen dukar vi torsdag å far dit med blommor på fredag. Sen e det dags på lördag :).

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!