• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-08-27 18:41:23 följande:
    emelieparstam: Visst skulle ni också ha någon som sjöng "viskar ömt mitt namn"? Har ni fått tag i noter till den? Min m2b:s moster som ska sjunga den, har inte hittat några noter än, men hon känner några stycken musiker som kan skriva ner dem då de lyssnar på låten. Men jag tänkte om ni fått tag i noterna så kanske ni kan tipsa om vart ni hittade dem. ;)

Nej tyvärr har vi inte hittat några noter, vår kantor har tagit ut dem själv =)  Vet inte om de kommit ut noter någonstans än?
  • PimPim83

Här är våra placeringskort och menykort. Placeringskorten köpte vi färdiga och dekorerade sedan med pärlstickers jag köpt på Ebay (drygt 20 kr inkl frakt för 160 st!).
    Till menykorten har jag använt en färdig mall som jag hittade på downloadandprint.com.
    Både placeringskorten och menykorten är gjorda av samma papper. Ett pärlemorskimrande papper på 220g. Vi använde samma papper och typsnitt till våra inbjudningskort.

emelieparstam: Jättefina placeringskort!
  • stormhelen

emelieparstam: Om jag förstår m2b:s moster rätt så verkar det inte finnas noter till den låten än, då den är ganska så ny.

Va skönt att ni fått det löst. =)

Hoppas på att vi också får det. Annars får hon väll sjunga ackapella. =P

• stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-08-27 19:32:54 följande:

Både placeringskorten och menykorten är gjorda av samma papper. Ett pärlemorskimrande papper på 220g. Vi använde samma papper och typsnitt till våra inbjudningskort.

Jätte fina placeringskort och menykort. Gillar speciellt menykorten. De var urläckra. ^_^ 
  • MiaMiniMe

Väldigt längesen jag tittade in här. Hur går det för er flickor? Känner ni av några nerver?

• emelieparstam
    MiaMiniMe skrev 2013-08-28 07:52:41 följande:
    Väldigt längesen jag tittade in här. Hur går det för er flickor? Känner ni av några nerver?
    Jodå de går bra här. inte så mycket kvar..

väntar svar från min moster om hon får ledigt från sitt jobb, hon bor i Usa. Sen kan jag färdigställa bordsplaceringen och festprgrogammen ska tryckas.

Det som är kvar:

Knyta band till festprogrammen Handla snacks till festen Handla priser till bingospelet vi har i festprogrammen ( blir kinderägg en rolig grej hehe ) Fixa pennor till bingot Hämta Ringarna när dem  är klara.

Så har inte mycket kvar känns så skönt, Men ändå känner jag mig stressad och blir lätt irriterad.. min blivande kallar min Bridezilla nu, efter jag sagt att att folk kallar tjejer så när de blir lite sura/ arga eller så.. heheh Men jag tycker de mest är roligt..

• PimPim83
    MiaMiniMe skrev 2013-08-28 07:52:41 följande:
    Det går bra för oss. Vi ligger lite före i planeringen. Känner inte av några nerver ännu, men fick det lite stressigt här om dagen när vår vigselförrättare meddelade att hon inte längre kan viga oss. Men hon löste det snabbt genom att fixa en ny vigselförrättare till oss så det var inga problem.

Det som ligger närmast för oss är:
    Provfotografering med fotografen Gå igenom det sista med toastmastern make up-konsultation
  • SofiaMagdalena

PimPim: Snygga menykort! 

Oskarsdotter: Nej! Jobbigt med sjukdom, du får köra alla huskurer som finns och sova sova sova! kan du delegera ut arbete till nära familj och vänner?

Miaminime: Jag är lugn ä så länge men min karl har börjat känna av nerverna och har ont i magen. Han har mycket på jobbet och så allt som skall bli klart. Den som är mest hysterisk är faktiskt hans mamma, vilket jag inte förstår riktigt.

emelieparstam: ni verkar ju verkligen ha läget under kontroll! Härligt!

• stormhelen

Suttit hela dagen med bordsplaceringskorten, och nu äntligen är jag klar. =D

Så här blev de.

Det syns inte så bra på bilden med det vita pappret är pärlemofärgat och skimmrar. (Samma papper som vi kommer att ha på våra festprogram).

• Eriksson2013

Vi har bara lite handling inför festen kvar som vi ska göra nästa vecka och hämta kläderna. Och sen manikyr med naglarna. Vi övade igår i kyrkan och de kändes helt ofattbart.. Ser fram emot bröllopet nu.. Nästa lördag är det dags..

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!