• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-08-22 10:33:44 följande:

Det låter ju inte så bra att du får så ont i fötterna av dina skor, trotts att du gått runt med dem en del.

Du kanske får köpa ett par andra skor eller ta med dig ett par andra skor som är bekväma som du kan antingen ha på dig istället för dina skor eller iaf byta till de bekvämare innan du får för ont i fötterna.

Man vill ju inte ha ont i fötterna på den stora dagen. Å' att en av de starkaste känslorna (och minnerna) under dagen är ömmande fötter.

Eller hur! Mitt alternativ är ett par klassiska seglarskor från sebago som jag faktisk känner att dem skulle gå men jag får starkt nej från flera håll som säger att det blir fult och inte matchar klänningen

jag kan tycka att 1. bra skor - skit samma hur det matchar. 2. inga skavsår. 3. seglarskor till skärgårdsbröllop kan ju inte bli fel och dessutom så kan det bli en snygg kontrast. 
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-22 10:49:14 följande:
    Eller hur! Mitt alternativ är ett par klassiska seglarskor från sebago som jag faktisk känner att dem skulle gå men jag får starkt nej från flera håll som säger att det blir fult och inte matchar klänningen

jag kan tycka att 1. bra skor - skit samma hur det matchar. 2. inga skavsår. 3. seglarskor till skärgårdsbröllop kan ju inte bli fel och dessutom så kan det bli en snygg kontrast. 

Jo, jag tror att det är viktigare att prioritera att inte få ont i fötterna så att man får skvasår och dylik. Det kommer bara att bli jobbigare för dig under hela dagen och kvällen än att ha ett par skor som kanske inte matchar klänningen.

Det är ju ingen annan än du som känner av din smärta i fötterna.

Sedan finns det ju ändå en röd tråd med att ha på sig seglarskor till ett skärgårdsbröllop. Du kan ju alltid byta till de bekvämare skorna efter vigseln och/eller fotograferingen. Eller så har du på dig seglarskona hela tiden.

Kan ske tråkigt att säga men jag tror att man vinner mer på att ha bekvämare skor som kanske är lite "tråkiga (om du förstår vad jag menar) än att ha lite snyggare skor som är obekväma och som man får ont av.

Det är ju en lång dag och då är det bra om fötterna orkar med hela dagen. =)

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-08-22 11:44:29 följande:

Jo, jag tror att det är viktigare att prioritera att inte få ont i fötterna så att man får skvasår och dylik. Det kommer bara att bli jobbigare för dig under hela dagen och kvällen än att ha ett par skor som kanske inte matchar klänningen.

Det är ju ingen annan än du som känner av din smärta i fötterna.

Sedan finns det ju ändå en röd tråd med att ha på sig seglarskor till ett skärgårdsbröllop. Du kan ju alltid byta till de bekvämare skorna efter vigseln och/eller fotograferingen. Eller så har du på dig seglarskona hela tiden.

Kan ske tråkigt att säga men jag tror att man vinner mer på att ha bekvämare skor som kanske är lite "tråkiga (om du förstår vad jag menar) än att ha lite snyggare skor som är obekväma och som man får ont av.

Det är ju en lång dag och då är det bra om fötterna orkar med hela dagen. =)

SofiaMagdalena: Jag håller verkligen med Stormhelen här! Om du har obekväma skor på dig så kommer det att påverka allt tror jag. Om du går runt och har ont så tror jag att det kommer att synas i ditt ansikte. Jag hade absolut kört på bekväma skor! Skit i vad de andra säger! Det är väl inte dom som ska ha på sig skorna???
  • Elinjz
    PimPim83 skrev 2013-08-22 12:45:58 följande:
    SofiaMagdalena: Jag håller verkligen med Stormhelen här! Om du har obekväma skor på dig så kommer det att påverka allt tror jag. Om du går runt och har ont så tror jag att det kommer att synas i ditt ansikte. Jag hade absolut kört på bekväma skor! Skit i vad de andra säger! Det är väl inte dom som ska ha på sig skorna???
    Jag håller med tjejerna ovan. Jag gifter mig redan på lördag och kommer då göra det i vita Converse
  • Eriksson2013

Ja det gäller att gå in skorna ordentligt.. Man vill ju kunna känna sig bekväm i skorna man går med. Vi ska sitta och vika servetter nu till helgen för det är några stycken :) det känns som om man har glömt något men dubbelkollar i planeringen varje dag känns de som.. Hur gör ni med presentöppning på bröllopsdagen?

• stormhelen
    Eriksson2013 skrev 2013-08-22 20:22:38 följande:
    . Hur gör ni med presentöppning på bröllopsdagen?

Vi kommer inte att ha prisentöppning på bröllopsdagen utan vi tar det hemma i lugn och ro dagen därpå istället.

Då jag har varit bjuden på bröllop eller stora fester så är presentöppning bland det värsta jag vet.

Tycker inte om att behöva glo när någon annan öppnar paket, då kan man göra annat som är roligare.

Dessutom tycker jag att det blir lite att man "ska visa upp sig" "vem gav den bästa/ dyraste presenten" osv.

Vad vi får är privat och det har andra inget med att göra. Flört

• PimPim83
    Eriksson2013 skrev 2013-08-22 20:22:38 följande:
     Hur gör ni med presentöppning på bröllopsdagen?
    Vi ska inte heller ha presentöppning på bröllopsdagen, trots att vi har ett litet bröllop med bara 14 gäster. På större bröllop kan det verkligen vara en stämningsdödare tycker jag eftersom det ofta blir långdraget. Vi öppnar eventuella presenter dagen efter istället.
  • stormhelen

Idag har jag varit på konsutlation för bruduppsättningen. Det kommer att bli en droppformad uppsättning.

Något i stil med detta.

Men "droppen" kommer att gå lite längre ner. Kommer nog bli jätte bra. Sedan frammifrån kommer fesyren se ut på ett ungefär så här som bilden nedan. 

Sedan ska jag ju ha min hårkam i också. Jag har visat den tidigare men slänger upp en bild på den igen.

I övrigt så har vi hunnit med en del den här vecka.

i har varit på möte med fotografen och pratat ihop oss en sista gång innan bröllopet. Sedan har vi även haft ett sista möte med lokalen, och har då äntligen fått bekräftat vilken sal vi ska ha middagen i (vi låg på gränsen mellan två salar i lokalen där den ena salen var lite lite för vårt sällskap och den andra var lite stor. Men det blev den större tillslut - skönt!).

Så nu kan vi äntligen BÖRJA med bordsplaceringen.

Men det får bli i morgon för idag är min m2b på sin svensexa. =)

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!