SofiaMagdalena skrev 2013-08-22 10:49:14 följande:
Eller hur! Mitt alternativ är ett par klassiska seglarskor från sebago som jag faktisk känner att dem skulle gå men jag får starkt nej från flera håll som säger att det blir fult och inte matchar klänningen
jag kan tycka att 1. bra skor - skit samma hur det matchar. 2. inga skavsår. 3. seglarskor till skärgårdsbröllop kan ju inte bli fel och dessutom så kan det bli en snygg kontrast.
Jo, jag tror att det är viktigare att prioritera att inte få ont i fötterna så att man får skvasår och dylik. Det kommer bara att bli jobbigare för dig under hela dagen och kvällen än att ha ett par skor som kanske inte matchar klänningen.
Det är ju ingen annan än du som känner av din smärta i fötterna.
Sedan finns det ju ändå en röd tråd med att ha på sig seglarskor till ett skärgårdsbröllop. Du kan ju alltid byta till de bekvämare skorna efter vigseln och/eller fotograferingen. Eller så har du på dig seglarskona hela tiden.
Kan ske tråkigt att säga men jag tror att man vinner mer på att ha bekvämare skor som kanske är lite "tråkiga (om du förstår vad jag menar) än att ha lite snyggare skor som är obekväma och som man får ont av.
Det är ju en lång dag och då är det bra om fötterna orkar med hela dagen. =)