• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-13 14:19:23 följande:
    Såhär såg min klänning ut med siden. Jag har ju ett sidenband i midjan som gör att det plockas upp snyggt av boleron, valde inte denna eftersom jag tyckte den satt sämre i ryggen på just mig och för att den i spets smälte ihop så snyggt med klänningen. 
    Tror att det är lättast att prova, dock hade dem inte så många alternativ av någon anledning. Tror det var storleken  men inte säker. Annars har Lilly på birger jarls gatan en massa om du inte hittar något. 

Även med en satin bolero var det fint. Såg mycket bättre ut än jag trodde. I mitt huvud så passade de två materialen inte alls bra ihop. Men nu fick amn ju bildbevis på att det faktiskt passar. =P

Ja, det är nog som du säger bäst att prova när man är där. ^_^

Jo, jag tycker också att din spetsbolero passar sjukt bra till din klänning. Det ser ut som att den tillhör klänningen. Jätte snyggt!

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-08-13 21:59:09 följande:

Idag har vi träffat prällen. =D

Hon känns jätte bra. Så nu kan man pusta ut med att prästen känns bra och personkemin stämmer.

Det belv psalm 84 och 82.

Övningen på att gå fram i kyrkan och allt det där kändes också bra. Det kändes som "oj, det är på riktigt." Har inte känts riktigt verkligt på det sättet tidigare. =)

Blev helt berörd redan nu när vi fick öva löfterna.  Solig Undrar hur det känns på den stora dagen. Måste vara 10 gånger intensivare känsla.

Va bra att personkemin stämde med prästen! Måste vara skönt att få öva igenom vigseln en gång. Vi ska enbart ha telefonmöte med vår vigselförrättare innan, men så vigs vi borgerligt.
  • stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-08-14 09:10:16 följande:
    Va bra att personkemin stämde med prästen! Måste vara skönt att få öva igenom vigseln en gång. Vi ska enbart ha telefonmöte med vår vigselförrättare innan, men så vigs vi borgerligt.

Ja, det var skönt att få gå igenom det hela en gång. Som gäst har man ju aldrig funderat så mycket på hur man ska hålla händerna när man går in åt, hur man ska hålla ringarna vid ringväxlingen och allt sånt.

PimPim83 skrev 2013-08-14 09:10:47 följande:
    1 måndad kvar till vår stora dag! TystSkrattande
    Härligt! Vi har också 1 månad kvar idag. =D
  • FrökenMäkelä
    PimPim83 skrev 2013-08-14 09:10:47 följande:
    1 måndad kvar till vår stora dag! TystSkrattande
    Vi också FörvånadSkrattande

Nu får vi där hemma sätta igång med alla småsaker som ska fixat till den stora dagen har massa pyssel kvar eller halvfärdigt.

Måste fixa körschema för dagen så vi har hyffsat koll på vad som ska ske när. Vissa tider är ju klara men långt ifrån alla.

• emelieparstam
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-13 21:38:47 följande:
    Åh roligt! Vad har ni tänka att göra med filmen efteråt? :D
    Vi vill mest ha en film på vigseln, som man kan titta på efteråt om de är så att man inte minns så mycket av den om man är så nervös ;)
  • Ceciliat
    emelieparstam skrev 2013-08-13 15:04:43 följande:

där har ni min klänning, jag ska ha någon bolero men inte hittat någon innu.

Jättevacker klänning!! Såg ut att passa dig perfekt!

Själv har jag bestämt mig efter era kommentarer att strunta i bolero pga kyrkan iaf, det skulle vara om jag hittar någon så jag inte fryser, men tänker mer en söt liten kofta då tror jag =) 

Nu är det 24 dagar kvar och bordsplacering, festprogram, egengjorda ljuslyktor, skylt bride/groom, bordslöpare, drinkskylt, skylt till presentbord och godisbuffé är INTE klart!! PUH Obestämd Varje helg är man bokad plus att min möhippa inte har varit än... Ibland undrar jag hur jag tänkte för 3mån när jag tyckte det var gott om tid haha...Glad
  • emelieparstam
    Ceciliat skrev 2013-08-14 10:10:46 följande:
    Jättevacker klänning!! Såg ut att passa dig perfekt!

Själv har jag bestämt mig efter era kommentarer att strunta i bolero pga kyrkan iaf, det skulle vara om jag hittar någon så jag inte fryser, men tänker mer en söt liten kofta då tror jag =) 

Nu är det 24 dagar kvar och bordsplacering, festprogram, egengjorda ljuslyktor, skylt bride/groom, bordslöpare, drinkskylt, skylt till presentbord och godisbuffé är INTE klart!! PUH Obestämd Varje helg är man bokad plus att min möhippa inte har varit än... Ibland undrar jag hur jag tänkte för 3mån när jag tyckte det var gott om tid haha...Glad
    Tack så mycket!

Hoppas du inte känner dig allt för stressad...
  • SofiaMagdalena

Blev ett pärlemor ljusljusljus rosa nagellack från Isadora i färgen "artic frost" ger inte mycket ut för världen men efter tre lager och tillsammans med klänningen ser det utmärkt ut. 

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-14 21:08:24 följande:
    Blev ett pärlemor ljusljusljus rosa nagellack från Isadora i färgen "artic frost" ger inte mycket ut för världen men efter tre lager och tillsammans med klänningen ser det utmärkt ut. 

Låter jätte fint tycker jag. Jag har också ett sådant nagelack som är väldigt ljust pärlefärgat. Men jag fick slänga den då jag haft den i flera år och lacket blivit dåligt. =P

Nu har vi bokat vår bröllopsresa (eller iaf flygbiljetterna). Nu ska vi bara hitta ett bra hotell som vi tycker om.

Resan bär av till Orlando. Vi åker 17 december och åker hem 28:e december. Så vi firar julen där. =D

Vi är lite nördiga och tycker om att åka berg och dalbanor så vi kommer att främst gå på alla olika parkerna som finns i Orlando, tex alla 4 Disney parkerna, Univursal Studios, Sea World etc.

Vi känner att en sådan här resa kan vi inte göra vid ett senare tillfälle eftersom vi vill skaffa barn efter bröllopsresan. Vi vill gärna ta med våra framtida barn på en sådan här typ av resa men då behöver de nästan vara minst 7-8 år för att kunna uppskatta det på rätt sätt.

Då vi inte vill vänta tills våra framtida barn har åldern inne, så åker vi iväg nu. (Men satsar även på att ta med våra framtida barn när de har åldern inne).

Solsemester kan man ju alltid åka på ändå både själva och med barn. Men den här typen av resa kräver nästan (tycker vi) att barnen är lite äldre.

Ska ni andra åka på någon bröllopsresa eller hoppar ni det?  OM ni ska åka vart ska ni åka?

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!