• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • Elinjz

Stormhelen: Det kommer nog bli en superresa.
    Vi var till orlando i Maj och det var underbart. Dock dyyrt med alla parker.

Jag kan rekomendera gatorland om man gillar att titta på alligatorer och ormar utan att det kostar flera tusen att gå in. Sen är legoland ett måste tycker vi  

Och i restuarang väg så är Logans steakhous lite roligt. De finns på massa ställen.
    Min ungar älskade att golven är asfalterad och man får slänga jordnötskal på golvet. Men man får ju givetvis inte vara allergiker!!

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-08-14 23:38:05 följande:

Ska ni andra åka på någon bröllopsresa eller hoppar ni det?  OM ni ska åka vart ska ni åka?

Vi kommer troligtvis ta en långweekend i Rom. Men det blir först till våren eller nästa höst. Yngsta sonen är lite för liten för att lämna bort i flera dagar just nu.
  • paisley

Vi bestämde så pass sent att vi ska gifta oss i år (hade först tänkt nästa år) och eftersom vi betalar allt själva blir det svårt att få pengarna att räcka till en resa också. Iallafall en sådan resa som vi har tänkt oss. Vi vill gärna åka till Kuba på bröllopsresa, kanske att vi tar någon weekend i höst.

• emelieparstam

Vi kommer åka på bröllopsresa nästa år istället, men direkt efter vi iväg 3 dagar på spa och bara ta de lungt. mån-ons. Det är samma spa som min blivande friade till mig =)

• stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-08-15 08:19:48 följande:
    Vi kommer troligtvis ta en långweekend i Rom. Men det blir först till våren eller nästa höst. Yngsta sonen är lite för liten för att lämna bort i flera dagar just nu.

Rom är helt fantastiskt. Jag älskar den staden! Man kan inte gå mer än några hundra meter utan att stöta på något av kulturhistoriskt intresse.

Människor och maten är helt fantastiskt (men håll er borta från restaurangerna som är vid de stora se värdigheterna de är dyra och maten är inget att hänga i julgranen).

paisley skrev 2013-08-15 08:33:30 följande:
    Vi bestämde så pass sent att vi ska gifta oss i år (hade först tänkt nästa år) och eftersom vi betalar allt själva blir det svårt att få pengarna att räcka till en resa också. Iallafall en sådan resa som vi har tänkt oss. Vi vill gärna åka till Kuba på bröllopsresa, kanske att vi tar någon weekend i höst.
    Man måste ju inte åka på resa direkt efter bröllopet. Vi hade först inte tänkt åka, men ändrade oss. Man kan ju åka iväg på en bröllopsresa på en bröllopsdag istället. Det är ju härligt. =)
    emelieparstam skrev 2013-08-15 08:54:57 följande:
    Vi kommer åka på bröllopsresa nästa år istället, men direkt efter vi iväg 3 dagar på spa och bara ta de lungt. mån-ons. Det är samma spa som min blivande friade till mig =)
    Va härligt att åka iväg till ett spa i några dagar efter bröllopet. Det blir en skön avkoppling och man hinner landa lite efter bröllopet. Helt perfekt!
  • stormhelen
    Elinjz skrev 2013-08-15 08:01:32 följande:
    Stormhelen: Det kommer nog bli en superresa.
    Vi var till orlando i Maj och det var underbart. Dock dyyrt med alla parker.

Jag kan rekomendera gatorland om man gillar att titta på alligatorer och ormar utan att det kostar flera tusen att gå in. Sen är legoland ett måste tycker vi  

Och i restuarang väg så är Logans steakhous lite roligt. De finns på massa ställen.
    Min ungar älskade att golven är asfalterad och man får slänga jordnötskal på golvet. Men man får ju givetvis inte vara allergiker!!

Tack för tippsen! De ska jag skriva ner så att jag inte glömmer bort det. =P

Vi var där (oberoende av varandra - då vi träffades 2 år senare) 2005.

Jo, vi har kollat priserna på parkerna via internet, och de är riktigt dyra. Speciellt då det är jultider när vi åker. En nackdel att åka när det är peak. Men det här är enda tiden som jag kan åka. M2b är mer flexsibel. =P

• FrökenMäkelä

Vi kommer åka på bröllopsresa men vet inte vart än. Jag/vi vill vänta till namnändringen gått igenom och jag hinner få pass,körkort, bankkort osv innan vi åker. Men vi vill åka allra senast i november, men vi hoppas på att kunna åka iväg i september/oktober skiftet.

Har barn som går i skolan och med den nya skollagen så får man inte längre ta dem lediga utöver loven utan giltigt skäl men bröllopsresa borde vara ok Skrattande  

• FrökenMäkelä

Sitter och räknar lite på körschemat, hur har ni lagt upp dagen eller från det att vigslen är färdig.

Ser detta tokigt ut....
    14.30-15.00 Vigsel
    15.00-16.30 Fotografering (gästerna får mingla med bål och snittar)
    16.30-17.00 Vi anländer till lokalen och det blir välkomstskål med champange/mousserande
    17.15 Vi har satt oss till bords där förrätten är framdukad
    17.45 Varmrätt Buffé är det för snabbt inpå att äta buffé efter förrätten??
    19.00 Första dansen med liveband 

Mitt "bekymmer" är att vi kommer ha både liveband och DJ men vet inte riktigt hur jag ska fördela tiden mellan dem då vi bara får spela musik till kl. 01.00. DJ:n ska spela på kvällen/natten och livebandet börjar till första dansen och slutar när DJ:n tar vid.

• PimPim83

Jag tror att middagen alltid tar längre tid än vad man tror. Speciellt om det ska hållas tal. Vi ska enbart ha en bröllopsmiddag och ingen "fest". Vårt tidsschema ser ut så här.

17:00 - Vigsel

17:30 - Välkomstdrink

18:00- ca 21:00 - Bröllopsmiddag (trerätters)

ca 21:30 - Bröllopstårta
  • stormhelen

FrökenMäkelä: Jag håller nog med pimpim83, att middagstiden för er ser lite tajt ut, och att middagen nog tar längre tid än man tror eftersom det är tal och sådant under middagen.

Vårt körchema (iaf delar av den)

ser ut så här.

16:00 vigsel

16:30-16:45 Gästerna har chansen att fota oss utanför kyrkan (även det tar ju lite längre än man tror - alla vill ju ha bilder av det nygifta paret).

16:45-17:15 vi fotas lite efter vigseln medan gästerna tar sig till festlokalen som ligger 10 min promenad från kyrkan. Då hinner de hänga av sig ytterkläder gå på toa och  mingla lite.

17:15-17:50 Brudskål + mingel

17:50-18:00 Folk sätter sig till bords

18:00-21:00. Bröllopsmiddagen (en tre rätters meny)

ca kl 21:00 Första dansen

ca kl 21:30 eller 22:00 (inte bestämt helt än). Bröllopstårta + kaffe.

FEST (till 01:00)

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!