• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • Ceciliat
    emelieparstam skrev 2013-08-21 10:29:06 följande:

där är blommorna som vi ska ha på bordet =)

Supervackra blommor! Kommer bli snyggt med dem på borden =)
    Snällt att din mamma fixar också! 
  • emelieparstam
    Ceciliat skrev 2013-08-21 10:42:02 följande:
    Supervackra blommor! Kommer bli snyggt med dem på borden =)
    Snällt att din mamma fixar också! 
    Ja skönt och slippa tänka på det =) Så hon har köpt skålar och fixar blommorna till borden och kyrkan =)
  • Eriksson2013

Vi ska ha ett korsord i festprogrammen.. Men vet inte om vi ska ha något pris till vinnaren, de känns bara som en rolig grej som gästerna kan roa sig med.. Idag är det 16 dagar kvar och det känns oerhört bra.. Vi är i fas och igår dubbelkollade vi alla bokningar förutom fotografen som jag ska prata med idag. Hur går det för er andra? Känner ni er stressade?

• PimPim83
    Eriksson2013 skrev 2013-08-22 06:43:52 följande:
    Idag är det 16 dagar kvar och det känns oerhört bra.. Vi är i fas och igår dubbelkollade vi alla bokningar förutom fotografen som jag ska prata med idag. Hur går det för er andra? Känner ni er stressade?
    Vi har 23 dagar kvar till bröllopet och är också i fas. Känns nästan misstänkt lugnt. Jag får känslan av att jag glömt något. Haha! Flört
  • stormhelen
    Vi ska ha ett korsord i festprogrammen.. Men vet inte om vi ska ha något pris till vinnaren, de känns bara som en rolig grej som gästerna kan roa sig med.. Idag är det 16 dagar kvar och det känns oerhört bra.. Vi är i fas och igår dubbelkollade vi alla bokningar förutom fotografen som jag ska prata med idag. Hur går det för er andra? Känner ni er stressade?

Vi ligger inte i fas tyvärr. Så jag känner mig lite stressad.

Igår fick vi äntligen bekräftelse på vilken sal vi kommer att ha middagen i, i lokalen vi ska vara på. Vi har legat litte mitt emellan 2 st olika salar. Detta har gjort att vi inte vetat hur bordsplaceringen kommer att se ut, då vi inte fått någon sådan från lokalen. Men nu så. =P

Vi ska börja göra bordsplaceringen imorgon.

Utöver det så ska vi göra klart festprogrammet (vi har inte kunnat göra klart den då vi ska ha bordsplaceringen i den). Sedan ska jag idag sitta och göra bordsplaceringslapparna innan vi ska på möte hos fotografen.

Drömmer lite mardrömmar om att vi inte blivit klar med något alls och att middagen blir allmänt kaus då toastmaster inte hört av sig till håvmästaren så talen blir helt fel och konstiga.

• emelieparstam
    Vi är ganska lunga med saker som ska göras till bröllopet, då de mesta är klart, vi ska bara fixa bordsplaceringskorten och knyta banden på festprogrammet.  Men ändå känner jag mig grymt nervös och drömmer massa hemska mardrömmar om bröllopet.

ska ner till malmö i helgen och sy in och upp klänningen så de blir bra. sen kommer mina föräldrar upp till oss den 7 sep och fixar de sista och ska även åka till herrgården där vi ska ha festen en sista gång.  vi gifter oss den 21 sep så idag är de 30 dagar kvar..
  • SofiaMagdalena

vi ligger väl egentligen i fas men jag är stressad för mina skor är så obekväma att jag dör! har tejpat fötterna med compeed, plåster, kiryrgtejp you name it! och gått i dem massor med mina lilltår blir helt söndertrasade...

sen skall vi ju åka ner till v-kusten 31augusti och så måste allt vara klart, känns också stressigt eftersom jag skall slutföra mitt examensarbete innan dess också. Herrejösses! Aja, det får bli som det blir!

Men vi provade tårtan igår och det kommer nog bli fint till slut :) Lemoncurd och bjönrbär.

Vi har också fixat gammla loppisassieter till efterrätten så vi slipper använda lokalens fula.

Det som är kvar är festhäften, bordsplaceringstavlan, vimplar och lite annat sånt lulllull som man inte vill hoppa över eftersom det ger mycket. 

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-22 10:08:16 följande:
    vi ligger väl egentligen i fas men jag är stressad för mina skor är så obekväma att jag dör! har tejpat fötterna med compeed, plåster, kiryrgtejp you name it! och gått i dem massor med mina lilltår blir helt söndertrasade...

Det låter ju inte så bra att du får så ont i fötterna av dina skor, trotts att du gått runt med dem en del.

Du kanske får köpa ett par andra skor eller ta med dig ett par andra skor som är bekväma som du kan antingen ha på dig istället för dina skor eller iaf byta till de bekvämare innan du får för ont i fötterna.

Man vill ju inte ha ont i fötterna på den stora dagen. Å' att en av de starkaste känslorna (och minnerna) under dagen är ömmande fötter.

• SofiaMagdalena
    emelieparstam skrev 2013-08-21 10:29:06 följande:
    där är blommorna som vi ska ha på bordet =)
    Kommer blir så fint! Enkelt, elegant och lyxigt!
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!