• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen

Idag har vi varit hos m2b:s ena moster som är korregraf och lärt oss dansa till låten som vi ska ha till vår första dans.

Det gick mycket bättre än förväntat. =D

Vidare så har jag lämnat in min förlovningsring för putsning + att de ska bättra på graveringen (den syntes knappt).

Vi har även bokat hotell till bröllopsresan. =) Hittade ett hotell som "ticket all the boxes"

Enda "nackdelen" var att just den typen av rum vi ville ha var uppbokd, så vi fick ta ett annat.

Dock så skrev vi att vi var "honeymooners" så har vi tur kanske de uppgraderar oss?!? *håller tummarna* ^_^

• MH2014
    paisley skrev 2013-08-13 13:23:55 följande:
    MH2014: Självklart kan jag visa bild! Jag beställde den från Bubbles & Luxury:

www.bubblesluxury.se/se/art/bolero-av-fjadrar...

Finns några olika modeller. Skulle säkert också kunna tänka mig att sälja min efter bröllopsdagen!  
    jag var ute efter en mer sådan här, mer hårig, haha

Tack ändå.

• stormhelen

Idag  var jag och min m2b hemma hos min 92 åriga farmor och hälsade på. Medan vi sitter och pratar (mest bröllop såklart ^_^) så råkade hon berätta datumet för min m2b:s svensexa. Obestämd

Så nu blir det ingen överraskning för han.

Stackars lilla farmor kom på sig direkt efter att det sluppit ut att det skulle hon ju inte ha talat om, det var ju hemligt. Hon försökte släta över det hela, men "skadan" var ju redan skedd.

Så kan det gå ibland. Kan hända vem som hälst.

Stackars farmor fick dock lite dåligt samvete. Foten i munnen

M2b blev så klart lite besviken att det kom ut, men jag sa att han iaf fortfarande inte vet VAD de ska göra och NÄR de kommer och hämtar upp honom. Foten i munnen

• emelieparstam

Då var vi tillbaka i vardagen igen, min blivande började jobba efter 10 veckors semester idag.. så idag tog jag tag i och hämtade hans morgongåva och slog in den =) 

Träffade även killen som ska filma vår vigsel nu på morgonen och var i kyrkan.. trevligt och fått vara där inte sett den innan eller kom iaf inte ihåg så mycket.. Har varit på bröllop där hehe.

men de är mysig och inte så stor =)

På ons är de bara 1 månad kvar till vårat bröllop och kan säga att bröllopsnervorna är igång och magkatarren har smygit fram igen... På lördag ska jag sy in klänningen i Malmö och förhoppningsvis var hon så snäll att de skulle kunna vara klar på måndag innan jag åker hem till Jönköping igen.

Hur går de för er?

• SofiaMagdalena
    emelieparstam skrev 2013-08-19 12:56:44 följande:
    Då var vi tillbaka i vardagen igen, min blivande började jobba efter 10 veckors semester idag.. så idag tog jag tag i och hämtade hans morgongåva och slog in den =) 

Träffade även killen som ska filma vår vigsel nu på morgonen och var i kyrkan.. trevligt och fått vara där inte sett den innan eller kom iaf inte ihåg så mycket.. Har varit på bröllop där hehe.

men de är mysig och inte så stor =)

På ons är de bara 1 månad kvar till vårat bröllop och kan säga att bröllopsnervorna är igång och magkatarren har smygit fram igen... På lördag ska jag sy in klänningen i Malmö och förhoppningsvis var hon så snäll att de skulle kunna vara klar på måndag innan jag åker hem till Jönköping igen.

Hur går de för er?
    Trevligt att besöka kyrkan! Det är alltid skönt att kolla läget innan det är dags. Åh jobbigt med vardag igen! Vi är också i den sitsen. han har jobbat i två veckor nu och jag har nyligen kommit hem från island så man skall tillbaka till skolarbetet som skall vara klart den 29 augusti. 

inte alls bra med magkatarr! det är himla jobbigt och obekvämt. hojta om du behöver några tips! 

det vore ju jätteskönt om klänningen blir klar när du är på plats! 

för oss har det gått lite framåt, vi har beställt fisk och skaldjur från lokala fiskhandlaren så det blir lax, marulk och havskatt i vår soppa, mycket gott! och räkor såklart. 

ett  bekymmer är att vår tårtbakare ännu inte har gjort en provtårta så vi börjar bli lite nervösa eftersom man vill stämma av att smakerna passar och botten fungerar att frysa och sen tina. men hon är så duktig så det löser sig säkert! 
  • emelieparstam
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-19 14:12:41 följande:
    Trevligt att besöka kyrkan! Det är alltid skönt att kolla läget innan det är dags. Åh jobbigt med vardag igen! Vi är också i den sitsen. han har jobbat i två veckor nu och jag har nyligen kommit hem från island så man skall tillbaka till skolarbetet som skall vara klart den 29 augusti. 

inte alls bra med magkatarr! det är himla jobbigt och obekvämt. hojta om du behöver några tips! 

det vore ju jätteskönt om klänningen blir klar när du är på plats! 

för oss har det gått lite framåt, vi har beställt fisk och skaldjur från lokala fiskhandlaren så det blir lax, marulk och havskatt i vår soppa, mycket gott! och räkor såklart. 

ett  bekymmer är att vår tårtbakare ännu inte har gjort en provtårta så vi börjar bli lite nervösa eftersom man vill stämma av att smakerna passar och botten fungerar att frysa och sen tina. men hon är så duktig så det löser sig säkert! 
    ja de var väldigt trevligt och besöka kyrkan..  ja de är jobbigt med vardagen igen och jobbigt med att jag inte vet hur min kille jobbar så, eftersom han är militär och började jobba idag efter sin utlandstjänst. så ska bli kul och höra när han kommer hem vad han tycker..

Ja jag hoppas den blir klar när jag ändå är på plats.   skönt att ni har fått beställt fisk och så.. tråkigt att ni inte fått provsmaka tårtan men de blir nog bra som du säger..

tack för att du ville ge mig lite tips, men tror jag klarar mig än så länge.. Men hör av mig om jag skulle behöva tips ;)

Idag skulle min mamma beställa blommor som vi ska ha till bordsdekrationen och i kyrkan =)  Hon ska hjälpa mig och göra dem =)
  • PimPim83

HJÄLP!

Idag har jag varit hos sömmerskan och provat min klänning. Nu behöver jag hjälp med er åsikt! Det gäller ringningen på min klänning!

Jag har hängt upp mig på den raka linjen som är under spetsen i "urringningen" där fram. Jag hade gärna velat ha ringningen under lite mer hjärtformad, men det går tydligen inte på grund av hur spetsen är fäst i tyget. Sömmerskan vågade inte exprimentera med det för hon var rädd att spetsen skulle gå sönder.

Ser det dumt ut när det är helt rakt där, eller är det bara en detalj som jag hängt upp mig på??? Jag behöver några extra ögon för att hjälpa mig avgöra det.
  • stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-08-20 11:50:27 följande:

HJÄLP!

Idag har jag varit hos sömmerskan och provat min klänning. Nu behöver jag hjälp med er åsikt! Det gäller ringningen på min klänning!

Jag har hängt upp mig på den raka linjen som är under spetsen i "urringningen" där fram. Jag hade gärna velat ha ringningen under lite mer hjärtformad, men det går tydligen inte på grund av hur spetsen är fäst i tyget. Sömmerskan vågade inte exprimentera med det för hon var rädd att spetsen skulle gå sönder.

Ser det dumt ut när det är helt rakt där, eller är det bara en detalj som jag hängt upp mig på??? Jag behöver några extra ögon för att hjälpa mig avgöra det.

Med tanke på hur spetsurigningen är så tycker jag att det är fint att den undre urrigningen är rak. Vet inte om det hade varit så snyggt med en hjärtformad urrigning.

Men även om du fortfarande vill ha en hjärtformad så ska du nog lyssna på din sömerska. Känner hon/han att hen inte klarar av att göra en hjärtformad urrigning så ska du nog inte chansa. Tänk om klänningen blir förstörd då. Det är ju ännu värre. Flört

Men som sagt så tycker jag att det är fint med en rak urrigning, men det är ju DU som ska tycka om det!

• paisley
    PimPim83:
    Jag tycker precis som Stormhelen skrev att det är fint med en rak kant på den "undre" klänningens urringning. Eftersom spetsen har en ganska rak v-ringning så passar det fint till klänningens raka linje. Plus att klänningen har en rak linje bak också. Det är vad JAG tycker iallafall  
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!