• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • paisley

De psalmer vi ska ha är En vänlig grönskas rika dräkt samt Guds kärlek är som stranden.

Som ingångsmusik har vi Wagners Brudmarsch och som utgångsmusik Allegro - Våren, ur de fyra årstiderna.

Sedan har vi två solosånger, Blå blå är kärleken och You make it easy med Air.

Och en dikt,  I Folkviseton av Nils Ferlin.

• Ceciliat
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-12 22:13:08 följande:

Här är slutresultatet på min brudoutfit. Köpte till en bolero idag och slöjan har jag gjort själv. Vad har ni för åsikter gällande smycken? Min tanke är örhängen och ett pärlarmband och ljustrosa naglar.
    Jättevacker klänning! Fint med sån birdcage slöja, och att du har gjort den själv är ju extra roligt! 
    Som flera har sagt tycker jag inte heller du behöver ha något halsband, det låter snyggt med bara örhängen och armband. 

Tänker alla här täcka sina axlar i kyrkan? Det är väl egentligen det rätta, men då måste jag ut och leta bolero,  ännu en grej =)

Vi har också fått tid med prästen i nästa vecka och skulle ha psalmer och musik klart tills dess, jättesvårt tyckte jag, vi har ingen psalmbok.. Men bra man kan få lite tips här!
    Kanske någon vet nån sida man kan lyssna på in och utgångsmusik?

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-08-13 10:33:14 följande:
    Vad kul och få träffa prästen :)Fick vi göra innan sommaren men vi "känner" honom då barnen gått på kyrkis och dottern sjunger i kören.Vi kommer ha psalmerna 410 och 84. Däremot har vi inte bestämt vilken ingång- och utgångs musik vi ska ha. Vad ska ni andra ha för något där?      

Som ingångsmusik kommer vi att ha Wagners Brudmarsch precis som paisley ska ha. Till utgångsmusik ska vi ha temalåten till Game of thrones. Den är så pampig och ett roligt inslag som käns personligt för oss.

Ceciliat skrev 2013-08-13 11:28:48 följande:
    Vi har också fått tid med prästen i nästa vecka och skulle ha psalmer och musik klart tills dess, jättesvårt tyckte jag, vi har ingen psalmbok.. Men bra man kan få lite tips här!
    Kanske någon vet nån sida man kan lyssna på in och utgångsmusik?
    På den här sidan kan man både läsa de olika psalmerna som är vanliga på bröllop. De flesta kan man även lyssna på. =)

www.brollopsguiden.se/vigsel/psalmer-brollop/406

• FrökenMäkelä

Ceciliat skrev 2013-08-13 11:28:48 följande: SofiaMagdalena skrev 2013-08-12 22:13:08 följande:   Här är slutresultatet på min brudoutfit. Köpte till en bolero idag och slöjan har jag gjort själv. Vad har ni för åsikter gällande smycken? Min tanke är örhängen och ett pärlarmband och ljustrosa naglar. Tänker alla här täcka sina axlar i kyrkan? Det är väl egentligen det rätta, men då måste jag ut och leta bolero,  ännu en grej =) Jag kommer inte täcka mina axlar och min klänning är axelbandslös.

• paisley

Jag kommer inte heller täcka mina axlar i kyrkan, men klänning är närapå baraxlad (har ett exelband som går över ena axeln). Dock så har jag ändå köpt en bolero, mest för att ha ifall det blir kallt! Kommer känna mig som en tjugotalsfilmstjärna om jag ska bära den till min tyllklänning, det är en fluffig fjäderbolero :)

• stormhelen
    paisley skrev 2013-08-13 12:40:29 följande:
    Jag kommer inte heller täcka mina axlar i kyrkan, men klänning är närapå baraxlad (har ett exelband som går över ena axeln). Dock så har jag ändå köpt en bolero, mest för att ha ifall det blir kallt! 

Om jag köper en bolero så är det också pga av att det kan bli kallt och inte för att skyla axlarna i kyrkan.

kvällarna kan ju tendera att bli lite kalla så då kan det vara skönt att ha något på sig.

• MH2014

Ledsen att jag våldgästar er tråd :) Paisley - jag letar som en tok efter en fluffig fjäderboa, men hittar ingen passande, inte ens på Etsy! Har du bild på din eller vill berätta vart du hittat den?? Kanske rentav vill sälja din efter din stora dag. Tacksam för hjälp och råd :)

• emelieparstam

vi ska ha psalm på bröllopsdagen ber vi 2 verser och sen har vi psalm 791- du vet väl om att du är värdefull

ingångsmusik har vi A trumpet Voluntry och utgångsmusik har vi Main them from Star Wars, min blivande fick välja utgångsmusik och ville ha något rolig så blir den =)

vi har 2 solo sånger viskar ömt mitt namn och kärleksvisan

• SofiaMagdalena

Tack för alla fina ord och goda råd! Jag kommer köra på örhängen och armband och ljusa naglar. vill ju inte se ut som en julgran :P

Stormhelen: Den kostade 3500:- men jag fick rabatt på 500:- vilket var väldigt trevligt!  Ägarinnan var där och var hur snäll och trevlig som helst! Dem i siden kostar hälften av vad bolerosarna i spets gör. 

Vi kommer ha " på bröllopsdagen ber vi" och " i denna ljuva sommartid" allt för att våra icke sjungande gäster skall hänga med!.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!