• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    Jenny1986 skrev 2013-07-29 01:11:58 följande:
    Men jäklar vad likt :D riktigt bra gjort! Ja då är de tur att du får öva dig att ta beröm här, för på bröllopet kommer dom som känner dig ösa ut betydligt mycket mer beröm :)
    jo men precis, det är ju roligt för alla att läsa. 

Absolut, alla som ska med kommer bli mer än glada. Däremot så tror jag att de kommer bli lite sura miner från kompisar som inte ska med. Som förmodligen hade följt med om dom vetat om att vi skulle gifta oss där. Men jag hoppas dom kan va glada för vår skull och inte dra ner vår lycka med att va griniga. 

Jaha okej, gäster som inte svarar i tid eller?

Tack snälla! =) Blir verkligen rörd av alla fina ord. ^_^

Jo, risken finns väll att de som inte är med på resan blir besvikna. Men som mantarat här på BT går "det är er dag och då bestämmer ni hur ni vill ha det."

Förhoppningsvis så glädjs de mer än surar.

Men man skulle ju kunna ha en fest när man kommer hem (behöver ju inte vara något lyxigt eller speciellt utan t.ex. bara fika med tårta och kaffe) så får de chansen att fira er också.

Men det  där gör ni ju som ni vill. Er dag = era "regler" ;)

Mja,krånglet med gästlistan har först varit att en som osade "ja" sedan bestämde sig för att han häldre ville springa en halvmara istället för att komma på bröllopet.

Sedan så var det en annan som avanmälde sin vuxna dotter och hennes (ex)kille då de gjort slut. Vi tyckte att det var konstigt att någon avanmäler någon annan gäst så vi ringde henne och frågade. Det visade sig att de hade gjort slut men att hon fortfarande ville komma på bröllopet. Hon hade ingen aning om att hennes mamma hade sagt till oss att hon inte skulle komma.

Samma mamma som avanmälde sin dotter passade även på att avanmäla sig själv och sin sambo med anledningen att hennes sambo blivit av med jobbet. En fullt godtagbar ursekt tyckte vi då man inte kan förutse eller hjälpa att man blir av med sitt jobb. Vi sa att vi tyckte att det var tråkigt och önskade dem lycka till och att hennes sambo snart skulle hitta ett nytt jobb.

Men när vi pratade med min m2b:s styvmor (som han vuxit upp med och som är syster till den här mamman) berättade hon att de ska åka på semester till Egypten iställlet, och att sambon inte blivit av med jobbet utan bytt jobb.

Det var lite magstarkt det. Men vad ska man göra?

Vill de inte komma så vill de inte. Vi vill ju inte ha någon på bröllopet som uppenbarligen inte vill vara där.

Men de behöver ju inte ljuga om det. Väldigt konstigt att avanmäla någon annan också utan att berättade det för den personen.

• paisley
    Stormhelen:

WOW, vilken underbar bok du har gjort! Vilket minne! Jag är verkligen imponerad Glad 

Själv har jag inte varit så aktiv här på sistone, har faktiskt tagit semester. Från bröllopsplanering också! Eller, inte riktigt helt och hållet...

Det är så himla mycket småfix som återstår. Måste skriva en detaljerad tidsplan och arbetsschema för serverings/barpersonal (alltiallo), fixa en barnmeny för syskonbarnen, fixa en playlist, skriva ut alla trycksaker (sambon får fixa på sitt jobb) etc etc. För att sedan inte tala om allt som måste fixas på plats dagarna innan bröllopet... 
  • Jenny1986
    stormhelen skrev 2013-07-29 09:15:34 följande:

Tack snälla! =) Blir verkligen rörd av alla fina ord. ^_^

Jo, risken finns väll att de som inte är med på resan blir besvikna. Men som mantarat här på BT går "det är er dag och då bestämmer ni hur ni vill ha det."

Förhoppningsvis så glädjs de mer än surar.

Men man skulle ju kunna ha en fest när man kommer hem (behöver ju inte vara något lyxigt eller speciellt utan t.ex. bara fika med tårta och kaffe) så får de chansen att fira er också.

Men det  där gör ni ju som ni vill. Er dag = era "regler" ;)

Mja,krånglet med gästlistan har först varit att en som osade "ja" sedan bestämde sig för att han häldre ville springa en halvmara istället för att komma på bröllopet.

Sedan så var det en annan som avanmälde sin vuxna dotter och hennes (ex)kille då de gjort slut. Vi tyckte att det var konstigt att någon avanmäler någon annan gäst så vi ringde henne och frågade. Det visade sig att de hade gjort slut men att hon fortfarande ville komma på bröllopet. Hon hade ingen aning om att hennes mamma hade sagt till oss att hon inte skulle komma.

Samma mamma som avanmälde sin dotter passade även på att avanmäla sig själv och sin sambo med anledningen att hennes sambo blivit av med jobbet. En fullt godtagbar ursekt tyckte vi då man inte kan förutse eller hjälpa att man blir av med sitt jobb. Vi sa att vi tyckte att det var tråkigt och önskade dem lycka till och att hennes sambo snart skulle hitta ett nytt jobb.

Men när vi pratade med min m2b:s styvmor (som han vuxit upp med och som är syster till den här mamman) berättade hon att de ska åka på semester till Egypten iställlet, och att sambon inte blivit av med jobbet utan bytt jobb.

Det var lite magstarkt det. Men vad ska man göra?

Vill de inte komma så vill de inte. Vi vill ju inte ha någon på bröllopet som uppenbarligen inte vill vara där.

Men de behöver ju inte ljuga om det. Väldigt konstigt att avanmäla någon annan också utan att berättade det för den personen.

Men OJ! har så svårt med folk som ska ljuga ihop en massa saker. Ett "nej, vi kan inte komma" kan väl inte va så svårt att säga.
    Jag har de problemet med flera a mina NÄRA vänner. dom kan inte säga nej, utan låtsas att dom vill med och ljuger ihop ngt i sista sekund. Då står man själv där istället för att säga de direkt så att man kan ordna andra planer.
    och det där med att avanmäla ngn annan låter ju inte heller speciellt normalt :/ Folk fattar nog inte hur mycket tid och pengar man lägger ner. Riktigt dåligt, speciellt till ett bröllop.

Jo men precis, vi ska ha dop för min dotter två veckor efter att vi kommit hem från resan. Så då har vi lagt ihop de så att de är dop på dagen och sen bjuder vi på middag och fest på kvällen.  Så kommer vi ha en färdig fotobok som ingår genom fotografen med bilder från morgon till kväll från bröllopsdagen som vi kommer visa upp. Men blir ju inte det samma som ett bröllop för dom..men iaf! men jag orkar inte lägga energi på de..vill dom sura så får dom göra de..de är som sagt VÅR dag.:)
  • Eriksson2013

Vad inspirerande att göra en sagobok om hur kärleksresan började och fram till bröllop. Jag önskar att en annan också hade varit så flitig och kreativ.. Det är nu endast 39 dagar kvar tills jag och min underbara blivande man gifter oss. Jag fattar inte vart tiden tar vägen. Vi har inte mycket alls kvar. Vi ska hitta en tid med alla inblandade om när vi ska öva i kyrkan och sen köpa det som ska vara till de snittar och de drinkar vi ska ha som välkomstdricka och dubbelkolla alla bokningar en gång. Vika alla servetter och bröllopsprogrammen för kyrkan ska också vikas. Och klänningen ska provas en gång till.. Annars är vi så gott som klara. Och det känns så skönt..

• stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-07-29 10:52:42 följande:
    stormhelen: Wow vilken fin bok! Skrattande

Tack PimPim83. ^_^

Jag blev faktiskt jätte nöjd med boken. Riktigt roligt att kunna bläffra i den färdiga produkten/ resultatet.

paisley skrev 2013-07-29 15:04:58 följande:
    WOW, vilken underbar bok du har gjort! Vilket minne! Jag är verkligen imponerad Glad 

Tack! Ja, det kommer att bli ett jätte roligt och personligt minne. Kul att kunna läsa sagoboken för ens framtida barn. ^_^

Eriksson2013 skrev 2013-07-30 06:55:16 följande:
    Vad inspirerande att göra en sagobok om hur kärleksresan började och fram till bröllop. 
    Det som fick iden att kläckas var faktist en text som min m2b skrev (som är texten för de två första sidorna i boken). När jag läste den så såg jag boken framför mig, så jag satte igång att rita bilder till den texten och fortsatte fram till förlovningen och bröllopet. Sedan så skrev jag ihop resten av texten som min m2b sedan fick finsjustera och fixa till.

Resultatet blev verkligen över förväntan då det gick att fixa så att det blev som en riktig bok. =D

• FrökenMäkelä

Äntligen något som gått framåt hos oss!

Brudbuketten är nu beställd!
     Men gisses vad det kan kosta. Skulle jag ha den med de blommor vi bestämt i droppform så skulle den gå på ca. 1500kr!!!!!!!!!
    Men då jag känner är 600kr är min max gräns så fick det bli vanlig handbunden rund bukett i inte så stort format.
    Blir orange rosor och nejlikor, vinröda elegance nejlikor, orange gerbermini och någon annan blomma jag inte minns namnet på. Lite texas gräs och lite lite grönt. Brunt band runt stjälkarna.

Till kyrkan blir det orange nejlikor med lite brudslöja och till dukningen blir det vinröda nejlikor med brudslöja.

Ringarna blev färdig hos putsning och gravyr igår men vi hämtar först nästa helg när vi ändå ärenden på det hållet.

Nästa vecka ska jag ringa sömmerskan så jag kan lämna in klänningen så hon kan sy in den. Är alldeles för stor över bysten :(

Gubben ska boka en arbetskamrat till honom (som jag även känner sen tidigare) som extra knäcker som DJ så vi har lite party musik efter livebandets timmar är över.

Nu ska jag ut och bättra på solbrännan och njuta av sommaren :)

• emelieparstam

Igår var de dax för min MÖHIPPA!!

Dagen började med att min vän hämtade mig för hon sagt att jag skulle fixa håret på en brud och hon skulle sminka. Hon hämtade mig 8.30 och vi åkte bort en bit och pakerade, då kommer resten av gänget springandes i rosa tröjor och pipper och så och det står Emelies Möhippa 13-08-03

Jag blev rätt chockad fast jag ändå haft de på känn..

Det började med bubbel och meloner. och sen var de dax för min femkamp.

Första grenen var att snorra fem varv och sen spirnga och sättta en penna i en flaska. klarade på 1min ;)
    sen åkte vi hem mot mig och jag fick ett kuvert vad jag skulle ha för saker med mig. hade 10 min på mig och hämta allt fast de tog nog lite längre tid ;) Sen åkte vi mot Boda borg och de är typ som fångarna på fortet.
    Mitt lag förlorade fast de var kul ;)

sen blev de lunch och lite dricka, sen dax för andra grenen då jag skulle köra hinderbana med bobby car med hjälm, knä skydd, armbågs skydd, handleds skydden, det var riktigt kul och jobbigt.. kan säga att jag har träningsvärk i låren idag haha.

sen åkte hem mot stan igen och då blev jag avsläppt och sen fick jag åka cadillac själv mot nästa destination.
    Som var till Huskvarna stadshotell där de bokat spa och lite snittar och dricka.. hade riktigt kul och fint väder =)
    Gren 3 var att han ögonbindel och sätta i klossar i en barnleksak.

sen blev de och fixa oss och sen tog vi bussen till en kompis där de gjort fint och blev mat och fick minne från alla olika och klarade alla =)

sen kom de en dam och vi hade sexparty, så kul vi hade.. skrattade så vi höll på och dö,

Blev dax för gren 4 och de var och sätta på 5 kondomer på 5 bananer på tid. Jag var grym ;) hihi

Vi stannade faktiskt kvar hemma för jag kände inte gå ut. så vi hade kul hemma och så =)

vi slutade med sista grenen ut där jag hade stafett med shots, blev lite rund under skorna då, så pallade frukt från soptunnan på willys ;) en kille kom gående i kalsonger bara och ett stort toblerone och de sprang jag och tog hihi men han fick tillbaka det ;)

dansade runt lykstolpe och sen dansade vals med en kille som kom gående. Alla vänner var glad för han var visst väldigt snyggt :P hihi

var hemma vid 03.00

Så slutsatsen hade jag en faktiskt möhippa och är super nöjd med allt!!

Så glad nästa alla tjejer var med =) Vi var 10 st med mig...

• stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-08-04 14:25:09 följande:
    Igår var de dax för min MÖHIPPA!!

Det låter som du gar haft en fantastisk möhippa. Vad härligt!

Skrattande

Det är ganska så skönt att ha hippan överstökad då slipper man gå och vara pirrig inför när den kan tänkas vara. Flört Hihi

Jätte härliga bilder som du visade också. Ni ser ut att ha haft jätte kul. Roligt med det rosa temat. ^_^

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!