• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • SofiaMagdalena
    Asal skrev 2013-07-24 14:42:29 följande:
    Åh tack.. Ska kolla upp de ikväll :DNär i september ska ni gifta er?Ja herregud, vår wedding planer har sagt att det blir kring + 25. Så mitt problem är inte riktigt regn, det är att det kanske blir för varmt med en rejäl brudklänning och den värmen :/     
    Använder du citeraknappen? Det ser lite skumt ut när du skriver. 

Vi har 7 september som datum så vi är bland dem första här i tråden.  Det kommer nog vara varmt! Men ni kan ha vigselprogrammen i hårt papper och sen sätta en pinne på och så kan man använda dem som solfjäder :) två flugor i en smäll!
  • Eriksson2013

Jag och min blivande man gifter oss den 7 september.. Igår skickade vi iväg våra förlovningsringar på putsning bland annat.. Känns tomt att vara utan ringen. Den kommer tillbaka den 22 augusti. Vi har inte mycket kvar att fixa. Ska prova kläderna igen den 10 augusti och göra extra kontroll på våra bokningar. Ska även hitta en bra tid för alla inblandade för övning i kyrkan. Annars är det inte mycket kvar.. Längtar ihjäl mig nu. Jag tycker det är intressant och höra från alla här hur de går för er i planeringen.

• Asal

SofiaMagdalena: jag tar och skirver utan citera knappen så får vi se hur det ser ut nu då.Din ide har vi också tänkt på men problemet är att jag har ingen aning om vad man skriver på ett vigselprogram. Ingen av oss har varit på så många bröllop tidigare. Och liksom var ska man få tag på sånna pinnar?!?

• SofiaMagdalena
    Asal skrev 2013-07-24 16:01:26 följande:
    SofiaMagdalena: jag tar och skirver utan citera knappen så får vi se hur det ser ut nu då.Din ide har vi också tänkt på men problemet är att jag har ingen aning om vad man skriver på ett vigselprogram. Ingen av oss har varit på så många bröllop tidigare. Och liksom var ska man få tag på sånna pinnar?!?
    Vårat vigelprogram kommer se ut ungefär såhär:

Ingångsmusik
    Psalm – I denna ljuva sommartid
    Karin sjunger ”xxxxxxxx”
    Bibelläsning

Vigselakt

Björn & Martin spelar
    ”xxxxxxxxxxxxxxxxx”

Förbön
    Herrens bön
    Välsignelsen
    Vigseltal
    Psalm – På bröllopsdagen ber vi
    Utgångsmusik

Detta har vi på ena sidan och på baksidan har vi texten till "på bröllopsdagen ber vi"
    Man kan skriva in vilka som är med i bröllopsföljet om man har det, vigselförättarensnamn, musiker, fotograf mm. 

Du kan köpa glasspinnar tex här eller här
  • Mimmi78
    Eriksson2013 skrev 2013-07-24 15:29:07 följande:
    Jag och min blivande man gifter oss den 7 september.. Igår skickade vi iväg våra förlovningsringar på putsning bland annat.. Känns tomt att vara utan ringen. Den kommer tillbaka den 22 augusti. Vi har inte mycket kvar att fixa. Ska prova kläderna igen den 10 augusti och göra extra kontroll på våra bokningar. Ska även hitta en bra tid för alla inblandade för övning i kyrkan. Annars är det inte mycket kvar.. Längtar ihjäl mig nu. Jag tycker det är intressant och höra från alla här hur de går för er i planeringen.
    Funderar på om jag ska skicka min förlovningsring på putsning eller inte. Vi har bara varit förlovade sedan december och jag lämnade in min ring för justering och putsning (det är en ärvd ring) då. Tror att den kostar en del att putsa, så jag tror jag hoppar över det. Inte kan den väl bli så matt på 9 månader eller vad tror ni?
    Det är kanske värt att göra det... 
  • Mimmi78
    FrökenMäkelä skrev 2013-07-23 21:54:30 följande:

Någon som har en eller vet var man kan hitta en bra lista på massa tips på saker man ska ordna inför bröllopet. Känns som vi helt har tappat tråden på vad som ska planeras, har fortfarande inte tagit oss i kragen och satt oss ner för att gå igenom vad som behövs göras och hur vi vill att dagen ska bli.

Jag har gjort en sammanställning från flera olika listor, jag kan skicka den till dig om du vill? Kan testa att göra det här, men det blir nog ett väldigt långt inlägg...

SofiaMagdalena, vilket bra tips på rosor, superfina! Jag har inte valt blommor eller frisyr än, det är mina två stressmoment. Framförallt frisyren. 
  • FrökenMäkelä
    Mimmi78 skrev 2013-07-25 18:54:03 följande:
    Jag har gjort en sammanställning från flera olika listor, jag kan skicka den till dig om du vill? Kan testa att göra det här, men det blir nog ett väldigt långt inlägg...

Vad du är snäll! Absolut att du får skicka till mig.

Min mail är makela_minna@hotmail.com

• stormhelen
    Mimmi78 skrev 2013-07-25 18:51:25 följande:
    Funderar på om jag ska skicka min förlovningsring på putsning eller inte. Vi har bara varit förlovade sedan december och jag lämnade in min ring för justering och putsning (det är en ärvd ring) då. Tror att den kostar en del att putsa, så jag tror jag hoppar över det. Inte kan den väl bli så matt på 9 månader eller vad tror ni?
    Det är kanske värt att göra det... 

Det beror nog på vad det är för typ av material i din ring. Vissa metaller är ju mer slitstarka än andra. Är det t.ex.platina så behöver du nog inte. Men är det vitt guld så är det bra att man lämnar in den iaf 1 gång per år, då det martilat är mjukt och inte lika slitsarkt som platina.

Men sedan kan det ku bero lite på vad man gillar själv. Vissa tycker ju om att det inte är helt blankt. =P

• HannaP
    Mimmi78 skrev 2013-07-25 18:54:03 följande:
    jag gifter mig 28 september. Skulle också blir väldigt glad för denna listan...

h.paakkonen@hotmail.com
  • Jenny1986

Åh vad roligt det är att läsa igenom hur alla ska ha det på sin stor dag. Den här tråden hade jag behövt prata av mig i för länge sedan.
    Jag och min blivande ska gifta oss i Grekland den 4 september och det är INGEN som vet om det.
    Håller på att spricka snart! Vill bara skrika ut för hela världen att vi ska gifta oss...
    Men samtidigt så är det helt sjukt roligt och spännande att hålla allt hemligt.
    Längtar sååå efter att se allas rektioner. Vi är 11 stycken med barnen inräkat som åker.
    Eftersom att vi inte ens är förlovade så är de ingen som har en tanke på att vi ska gifta oss, alla tror att de är en vanlig semester :) 
    Förlovningen kommer ske på Arlanda när vi väntar på flyget. Då ska en bartender komma fram med ett glas champagne till alla och även asken med våra ringar. Sen har min blivande skrivit ihop ett "tal" där han ska berätta att vi även ska gifta oss tre dagar senare och vår treåring kommer att ge alla ett inbjudningskort :)

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!