• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • Kala

@stormhelen: Wow vilka fina örhängen! Perfekta. Får jag fråga var du hittade dem?

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-06-30 18:04:35 följande:

Sedan tycker iaf jag att det är ett roligt inslag ed färgade tårtbottnar. Ni får se till att få de fota de så att man får se de färgsprakande tårtbottnarna. =)

Givetvis skall vi det :) Här är min egen teckning gjord i paint :P

• Eriksson2013

Jag och min blivande man provsmakade olika smaker till bröllopstårtan häromdagen och vi har nu bestämt vilken fyllning vi ska ha. Vi är jättenöjda.. Vi ska i festprogrammet skriva lite om varje gäst då vi tycker det är extra kul grej. Ska sätta mig någon dag nu framöver och göra kyrkprogrammen. Det känns kanon alltihop.

• stormhelen
    Eriksson2013 skrev 2013-07-02 20:23:19 följande:
    Jag och min blivande man provsmakade olika smaker till bröllopstårtan häromdagen och vi har nu bestämt vilken fyllning vi ska ha. Vi är jättenöjda.. Vi ska i festprogrammet skriva lite om varje gäst då vi tycker det är extra kul grej. Ska sätta mig någon dag nu framöver och göra kyrkprogrammen. Det känns kanon alltihop.

Vad blev det för smak på tårtan?  *nyfiken*

Idag har vi varit och hämtat en massa paket på posten. Våra såpbubblor, paraply, och ringklocka (som toastmaster ska ha att ringa i för att få tyst på folk då han ska prata) har kommit. =D

Sedan när jag kom hem så låg ett litet paket till mig i brevlådan, med mina örhängen. Å´ det var ju mycket snyggare IRL än på bild. Är så galet nöjd med dem, och de passar helt sjukt bra ihop med de andra smyckerna som jag ska ha. Skrattande

• Mimmi78
    stormhelen skrev 2013-07-03 18:46:23 följande:

Vad blev det för smak på tårtan?  *nyfiken*

Idag har vi varit och hämtat en massa paket på posten. Våra såpbubblor, paraply, och ringklocka (som toastmaster ska ha att ringa i för att få tyst på folk då han ska prata) har kommit. =D

Sedan när jag kom hem så låg ett litet paket till mig i brevlådan, med mina örhängen. Å´ det var ju mycket snyggare IRL än på bild. Är så galet nöjd med dem, och de passar helt sjukt bra ihop med de andra smyckerna som jag ska ha. Skrattande

Vad roligt att hämta massa paket, då kan man kryssa av på listan på riktigt!

Får jag fråga om själva delen man har i örat är tunn på dina örhängen? Jag letar efter något liknande men är rädd för att beställa online eftersom jag är ganska känslig mot att ha för tjocka örhängen. Delen genom örat, alltså, sitter här och försöker komma på vad den heter!?
  • stormhelen
    Mimmi78 skrev 2013-07-03 22:20:07 följande:
    Vad roligt att hämta massa paket, då kan man kryssa av på listan på riktigt!

Får jag fråga om själva delen man har i örat är tunn på dina örhängen? Jag letar efter något liknande men är rädd för att beställa online eftersom jag är ganska känslig mot att ha för tjocka örhängen. Delen genom örat, alltså, sitter här och försöker komma på vad den heter!?

Ja, det var jätte kul att få hämta ut allt. =D

Jag antar att du menar "pinnen" som man drar igenom hålet i örat?

"Pinnen" genom örat är ganska så kraftig. Vilket är bra, för då är den lite mer robust och inte så ömtålig.

Själva örhänget är ca 4,3 - 4,5 cm lång och 2 cm bred.

Hoppas att det var till hjälp.

Tog väll något mer än en vecka att få hem örhänget från det att jag beställde, så det gick jätte snabt. Och det var i en fin ask den kom i, så det var roligt. =)

• PimPim83
    emelieparstam skrev 2013-07-04 09:53:04 följande:
    När ni ska göra bordsplacering, kommer ni blanda släkt och vänner då?
    Vi har ju lite speciellt eftersom vi bara ska ha 14 gäster och inget traditionellt honnörsbord. Vi har valt att sätta äldre släktingar tillsammans och våra syskon och vänner som är i samma ålder tillsammans.
    Kanske inte så mycket hjälp för dig, men så tänkte vi iaf.
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-07-04 09:53:04 följande:
    När ni ska göra bordsplacering, kommer ni blanda släkt och vänner då?

Vi ska också sätta oss med bordsplaceringen snart. Av någon mystisk anledning så blir den uppsjuten hela tiden. (vi skulle ha börjat för 2 veckor sedan).

Vi kommer att göra så att vi kommer blanda släkt och vänner, unga och gamla. Men framför allt blanda de olika släkterna (såklart). Vid varje bord så kommer det att sitta 2-3 personer som känner varandra.

Vi vill försöka att undvika det intärna snacket, alla runt bordet ska ju hälst kunna prata med varandra.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!