• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-06-19 22:57:57 följande:
    Här kommer en liten fin blombukett som jag fotade idag på Rosendals Trädgård ute på Djurgården. Söt va?

Jätte fin bukett. Helt i min smak. =)

Lite sådan känsla är det som jag vill ha på min bukett. Pionkänsla (dvs. "fluff"). Enkelsträdgårds romantisk.

• paisley

Instämmer! Vill också ha en bukett med lite "fluff" i, typ engelska rosor. Lite vintage-romantisk. Bra inspiration!!

• paisley
    PimPim: Eller hur!! Så lång tid! Fast det egentligen inte är jättelång tid så känns det så när man tänker på allt det roliga med bröllopsdagen. Hämtade min vigselring i fredags, provade den ganska mycket i helgen. Till slut sa min sambo att jag inte får prova mer och gömde den :P

Hur gör ni med morgongåva förresten?

Vi är lite knäppa, vi väljer ut våra gåvor tillsammans ;) Inga hemligheter här inte! Ett par diamantörhängen till mig (som jag dessutom kommer betala lite själv, för att de jag ville ha var lite dyrare än vi tänkt ge) och jag kommer förmodligen att köpa en sedelklämma i silver ,som vi ska gravera, till honom.
  • PimPim83
    paisley skrev 2013-06-20 12:30:12 följande:
    Hur gör ni med morgongåva förresten?
    Vi har bestämt oss för att inte köpa morgongåvor till varandra.

Jag kanske ska be sambon gömma min ring också, så att jag inte börjar använda den innan bröllopet. Flört
  • SofiaMagdalena
    paisley skrev 2013-06-20 12:30:12 följande:
    Hämtade min vigselring i fredags, provade den ganska mycket i helgen. Till slut sa min sambo att jag inte får prova mer och gömde den :P
    Härlig karl! Vi bestämde oss för att lämna min ring i vapenskåpet hos hans föräldrar på västkusten så det inte blir en massa smyganvändning :P
  • stormhelen

Vi kommer inte häller att köpa morgongåva. Där ger vi inte vika för bröllopsindustrin Haha. Flört

Våra vigselringar har vi haft här i tre månader på ett unge fär så själva längtan efter dem har lagt sig. Jag tror att min m2b längtar mer efter sin ring. men det är nog lite för att han inte har någon förlovningsring (hans val). Men sedan när vi fick hans vigselring så blev han så nöjd att nu längtar han att få den på sig.

• stormhelen

Asså, jag blir tossig!

Igår när vi var hos blivande svärmors torp och firade midsommar med m2b:s släkt på hans mors sida så kommer hans ena moster fram till oss och säger att hennes man ska springa halvmaran som är SAMMA dag som bröllopet. "Han har ju tränat hela året inför det" sa hon (vi har planerat bröllopet sedan september förra året och de fick save the date kort i början av december förra året), och undrade om han kunde dyka upp "lite" senare.

Jag sa då att är han inte duchat, ombytt efter klädkod innan 17:45 så får han nog koma till festen som börjar vid 22, då vi ätit klart middagen eftersom vi har en tre rätters meny och inte en buffé.

Hon sa att det inte var några problem för han börjar springa vid 14. MEN på halvmarans hemsida står det klart och tydligt att första starten är 15:30 pch den sista 16:05. Alltså har de kollat fel på hans startid.

De har tackat JA, till middagen och  festen men han planerar ändå att springa halvmaran! Om han ska springa maran som går samma dag tackar man väll då inte ja?!

Om han nu springer den så missar han hela bröllopet (inte för att jag bryr mig speciellt mycket om det), men det jag blir irriterad på är att de tackat ja till middagen och festen.

Jag kanske är larvig men jag tycker att det är väldigt egoistiskt av han. Det finns många andra maror att springa, om de vet att de ska på ett bröllop kan man väll springa en annan mara? eller sringa den här maran nästa år? Den är ju återkommande varje år (liksom många av de andra marorna är). Men vårt bröllop är bara en gång.

Ja, okej jag vet att vårt bröllop inte är av vikt för andra än oss själva. Men jag blir ändå irriterad.

• stormhelen

Ska tillägga att vår vigsel börjar lkl: 16:00 och brudskålen är tänkt till ca 17:20 och gästerna börjar sätta sig till bords kl 17:45 då middagen börjar. 

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-06-22 12:39:07 följande:
    Nej men vad härligt! Aldrig slutar man bli förvånad över folks fullkomligt idiotiska resonemang! 

Jag skulle göra så här. Säg till dem klart och tydligt att ni vill veta i nästa vecka om han springer maran, och då kommer kl 22 eller om han är med från vigseln och går på middagen. Inga antingen eller, smita in under halva huvudrätten.
    Ni ska inte behöva betala ett kuvert extra eller sitta och fundera på om han kommer ramla in svettig och äcklig mitt under ett tal.  
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!