Asså, jag blir tossig!
Igår när vi var hos blivande svärmors torp och firade midsommar med m2b:s släkt på hans mors sida så kommer hans ena moster fram till oss och säger att hennes man ska springa halvmaran som är SAMMA dag som bröllopet. "Han har ju tränat hela året inför det" sa hon (vi har planerat bröllopet sedan september förra året och de fick save the date kort i början av december förra året), och undrade om han kunde dyka upp "lite" senare.
Jag sa då att är han inte duchat, ombytt efter klädkod innan 17:45 så får han nog koma till festen som börjar vid 22, då vi ätit klart middagen eftersom vi har en tre rätters meny och inte en buffé.
Hon sa att det inte var några problem för han börjar springa vid 14. MEN på halvmarans hemsida står det klart och tydligt att första starten är 15:30 pch den sista 16:05. Alltså har de kollat fel på hans startid.
De har tackat JA, till middagen och festen men han planerar ändå att springa halvmaran! Om han ska springa maran som går samma dag tackar man väll då inte ja?!
Om han nu springer den så missar han hela bröllopet (inte för att jag bryr mig speciellt mycket om det), men det jag blir irriterad på är att de tackat ja till middagen och festen.
Jag kanske är larvig men jag tycker att det är väldigt egoistiskt av han. Det finns många andra maror att springa, om de vet att de ska på ett bröllop kan man väll springa en annan mara? eller sringa den här maran nästa år? Den är ju återkommande varje år (liksom många av de andra marorna är). Men vårt bröllop är bara en gång.
Ja, okej jag vet att vårt bröllop inte är av vikt för andra än oss själva. Men jag blir ändå irriterad.