• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-06-04 23:07:50 följande:

Mmmm, hoppas att tårtorna smakar bra. =D

Vi har vår provsmakning 29:e juni, så vi får vänta ett tag till. =P

Men den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge. Mohahaha Drömmer

hej hej! Tårtorna var riktigt goda och de var inte lätt men vi hiar valt innehåll och hur den ska se ut=)
    det blir en chockladspecial och utan på blir de vit marsipan, marinblåa och vita rosor och sliver fat och glasyr runt om där nere.   så de känns skönt =)
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-06-07 21:02:19 följande:
    hej hej! Tårtorna var riktigt goda och de var inte lätt men vi hiar valt innehåll och hur den ska se ut=)
    det blir en chockladspecial och utan på blir de vit marsipan, marinblåa och vita rosor och sliver fat och glasyr runt om där nere.   så de känns skönt =)
    Jag kan tänka mig att det var svåårt att välja. Men jag tycker det låter som att det blir en jätte fin tårta. Och choklad kan ju ALDRIG bli fel. Glad

På måndag nästa vecka så ska vi fastställa vår meny och drickat till det. Ska bli spännanade och se vad vi kommer fram till. ^_^

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-06-07 22:24:28 följande:
    Jag kan tänka mig att det var svåårt att välja. Men jag tycker det låter som att det blir en jätte fin tårta. Och choklad kan ju ALDRIG bli fel. Glad

På måndag nästa vecka så ska vi fastställa vår meny och drickat till det. Ska bli spännanade och se vad vi kommer fram till. ^_^

Skönt och få fastställa meny, vi ska provsmaka vår meny den 25 juni. =)
  • stormhelen

Fy fan vilken ågren jag har..

Provade klänningen idag för första gången sedan den blev klar (behöver ha hjälp med att få på den), och den passar inte! Gråter Det fattas typ 1 dm från att gå upp hela vägen. Har förvisso gått upp 2 kilo sedan jag provade klänningen i butiken (samma storlek som min klänning). Har haft en svag misstanke om att den inte skulle passa, men att det skulle fattas så mycket det trodde jag inte.

Nu blir det bantning med pluver och massa träning för hela slanten fram till bröllopet. Vill ju att klänningen ska passa. Jag har inte råd med en ny klänning så den här MÅSTE passa.

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-06-08 19:11:20 följande:

Provade klänningen idag för första gången sedan den blev klar (behöver ha hjälp med att få på den), och den passar inte! Gråter Det fattas typ 1 dm från att gå upp hela vägen. Har förvisso gått upp 2 kilo sedan jag provade klänningen i butiken (samma storlek som min klänning). Har haft en svag misstanke om att den inte skulle passa, men att det skulle fattas så mycket det trodde jag inte.

Nu blir det bantning med pluver och massa träning för hela slanten fram till bröllopet. Vill ju att klänningen ska passa. Jag har inte råd med en ny klänning så den här MÅSTE passa.

Åh vad jobbig känsla. Håller tummarna för att klänningen ska passa på den stora dagen.

Min klänning är hos sömmerskan nu för att fixas till. Jag har köpt en kinaklänning som ska ändras lite. Längtar tills jag får prova den i slutet av månaden.
  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-06-08 19:11:20 följande:

Provade klänningen idag för första gången sedan den blev klar (behöver ha hjälp med att få på den), och den passar inte! Gråter Det fattas typ 1 dm från att gå upp hela vägen. Har förvisso gått upp 2 kilo sedan jag provade klänningen i butiken (samma storlek som min klänning). Har haft en svag misstanke om att den inte skulle passa, men att det skulle fattas så mycket det trodde jag inte.

Fyy vad jobbigt :(

Lider verkligen med dig. Provade du klänningen i butik när du hämtade den? Tänkte mest så att de har sytt in klänningen i rätt storlek. Tycker inte 2kg borde göra större skillnad men 1dm låter mycket att inte kunna knäppa, antar att det är dragkedja du har på klänningen.

Hoppas innerligen du lyckas att gå ner så du passar i klänningen, tur du prova nu så du har en chans att tänka på när sötsuget visar sig så får du tänka på klänningen.

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-06-08 21:10:45 följande:

Fyy vad jobbigt :(

Lider verkligen med dig. Provade du klänningen i butik när du hämtade den? Tänkte mest så att de har sytt in klänningen i rätt storlek. Tycker inte 2kg borde göra större skillnad men 1dm låter mycket att inte kunna knäppa, antar att det är dragkedja du har på klänningen.

Hoppas innerligen du lyckas att gå ner så du passar i klänningen, tur du prova nu så du har en chans att tänka på när sötsuget visar sig så får du tänka på klänningen.

Nej, jag provade inte klänningen när jag hämtade den. De (ägarinnan) tycktes tycka att det var väldigt jobbigt att jag kom in i butiken för att hämta ut den. Så jag blev varken tillfrågad att prova den eller sugen på att stanna kvar och prova den.

Sedan har jag haft den hängandes här hemma i drygt en m¨nad innan jag kunde prova den.

Ja, det är dragkedja på den.

Imorgon börjar bantningen på allvar så att jag kommer i åbäket.

Ska man ringa butiken eller inte? Vad kan dom göra?

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-06-08 23:34:25 följande:

Nej, jag provade inte klänningen när jag hämtade den. De (ägarinnan) tycktes tycka att det var väldigt jobbigt att jag kom in i butiken för att hämta ut den. Så jag blev varken tillfrågad att prova den eller sugen på att stanna kvar och prova den.

Sedan har jag haft den hängandes här hemma i drygt en m¨nad innan jag kunde prova den.

Åh nej vad jobbigt! Jag tycker du skall höra av dig till butiken och höra. Ta med klänningen dit, be att få prova den du provade och sen jämnföra med din nya. Kanske det har hänt något i produktionen? Det vet man aldrig. Be att få prata med Malin om du ringer (lilla blonda) hon är bäst! 

Jag skulle nog fortsätta äta vanlig mat men minska på portionerna och äta mer protin än tidigare och träna träna träna. Påsdiet i all ära men du behöver ha din energi också! Hojta om du vill gå en promenad!
  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-06-08 23:34:25 följande:

Trodde man alltid provade klänningen när man köpt i butik och ska hämta ut den just för att se att den är korrekt sydd.

Håller med sofiaMagdalena att be och få prova den du prova i butik och jämför. För som jag skrev innan låter väldigt orimligt att 2kg orsakar diff på 1dm

• stormhelen

Jo, jag tycker också att det är konstigt, det borde inte diffa SÅ mycket. =(  (1 dm kvar för att kunna dra upp hela vägen, och ca 5 cm diff längst upp - dvs där det är som mest kvar för att kunna få igen klänningen).

Min m2b påpekade att även om det är samma storlek så kanske den inte är exakt lika stor som den i butiken, det kanske diffar några centimeter.

Sedan så kanske det är så som med brudklänningar som med skor man provar i butik. Skorna som man provar i butiken är lite större än de man får hem pga att de är uttöjda av alla fötter som provat skon. Medan de man får hem är lite trånga eftersom de är nya och behöver gås in. Kan det vara lika dant med klänningar? (Känns som att jag greppar efter halmstrån här).

Det känns så skenant att ringa och säga att jag är för stor för min klänning. Vad ska de göra åt det lixsom? Hinner ju inte få hem en ny klänning precis, och jag kan inte köpa en ny.

MÅSTE gå ner i vikt helt enkelt.

Fasiken paniken och ångesten växlar om vart annat. Blir skit stressad av det här. Gråter

Idag så har vi suttit och fixat med festprogrammet (vi har äntligen fått in allt osa:t), men jag tyckte inte alls att det var roligt bara jobbigt. Kunde inte tänka på något annat än att inte klänningen passade. Känns inte roligt alls att det är lite drygt 3 månader kvar till bröllopet (och 2 månader kvar innan de på Milagro måste ta måttt för att sy upp klänniinge - de lär ju inte behöva ta in den - hehe).

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!