Jo, jag tycker också att det är konstigt, det borde inte diffa SÅ mycket. =( (1 dm kvar för att kunna dra upp hela vägen, och ca 5 cm diff längst upp - dvs där det är som mest kvar för att kunna få igen klänningen).
Min m2b påpekade att även om det är samma storlek så kanske den inte är exakt lika stor som den i butiken, det kanske diffar några centimeter.
Sedan så kanske det är så som med brudklänningar som med skor man provar i butik. Skorna som man provar i butiken är lite större än de man får hem pga att de är uttöjda av alla fötter som provat skon. Medan de man får hem är lite trånga eftersom de är nya och behöver gås in. Kan det vara lika dant med klänningar? (Känns som att jag greppar efter halmstrån här).
Det känns så skenant att ringa och säga att jag är för stor för min klänning. Vad ska de göra åt det lixsom? Hinner ju inte få hem en ny klänning precis, och jag kan inte köpa en ny.
MÅSTE gå ner i vikt helt enkelt.
Fasiken paniken och ångesten växlar om vart annat. Blir skit stressad av det här. 
Idag så har vi suttit och fixat med festprogrammet (vi har äntligen fått in allt osa:t), men jag tyckte inte alls att det var roligt bara jobbigt. Kunde inte tänka på något annat än att inte klänningen passade. Känns inte roligt alls att det är lite drygt 3 månader kvar till bröllopet (och 2 månader kvar innan de på Milagro måste ta måttt för att sy upp klänniinge - de lär ju inte behöva ta in den - hehe).