• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen

Nu till lite roligare saker än min hemska klänningsdramatik.

Idag har menyn fastställts. Det enda vi inte helt bestämt är vilket vin vi ska ha till middagen.

Men så här blir det:

Förrätt:

Scampispett med mango - & gurksalsa, avacadocréme samt örtkrutonger

Dryck: Saint Clair Vicars Choice Chard, Nyazeland

Varmrätt:

Kalvnoisetter med potatis - & Västerbottenknyte serveras med portersky med salvia och tomat

Dryck: Antingen:  Mout Cadet Bordeaux, Frankrike ELLER  Ripasso Terrapieno Veneto, Italien. (Vi ska provsmaka de här vinerna och laga kalv till det så att vi vet vilket vin vi tycker bäst av dem).

Efterrätt:

Hallon -& marängparfait med cokladsås

Dryck: Cinzano Riserva

Tårta + kaffe

Sedan blir det tårta och kaffe. (Vi har inte bestämt helt vilken tårta det blir - den ska provsmakas den 29:e juni. Så vi får se vad vi väljer då).

• FrökenMäkelä
    3 MÅNADER KVAR IDAG !!!!!!!

Vart har tiden tagit vägen egentligen. Nu känns det som man på allvar kan börja räkna ner dagarna men vill inte räkna upp allt som är kvar att göra eller planera....

Osat går ut på söndag och forfarande är det väldigt många som inte svarat Rynkar på näsan
    Så vi kan egentligen inte planera så mycket än då vi inte vet om vi blir 90pers eller 30pers....

Men känner att jag måste ta itu med att åka till floristen och kolla upp buketten och blommor till borden och kyrkan.

Mest troligt har vi även klurat ut de första dansernas låter blir nog inte svensk som jag ville utan en engelsk, nr två blir en finsk.

Detta är den engelska:

">

Tror nog jag och sambon får sätta oss ner i helgen och skriva en lista på vad som skall fixas och vad vi vill ha på själva festen.

Hur går det för er andra?
  • SofiaMagdalena

Man får nog räkna med att folk inte svarar i tid eller ens överhuvudtaget! Det är flera som har frågat oss om dem måste osa, vi vet ju att dem kommer... :P

Var tipsen på svensk vals inte bra?

Vi föröker komma fram till vad för tårta vi vill ha. smak, botten, färg, dekoration, sugarpaste eller spritsad smörkräm. Jösses vilken djungel!

• PimPim83
    FrökenMäkelä skrev 2013-06-14 10:51:38 följande:
    3 MÅNADER KVAR IDAG !!!!!!!
    Samma här! Glad
    SofiaMagdalena skrev 2013-06-14 11:35:07 följande:
    Vi föröker komma fram till vad för tårta vi vill ha. smak, botten, färg, dekoration, sugarpaste eller spritsad smörkräm. Jösses vilken djungel!

Vi ska ha vit choklad och hallonmousse på browniebotten. Den är himmelskt god! Tungan ute
  • SofiaMagdalena
    PimPim83 skrev 2013-06-14 14:59:39 följande:
    Vi ska ha vit choklad och hallonmousse på browniebotten. Den är himmelskt god! Tungan ute
    Spännande, vilket typ av täckning?
  • FrökenMäkelä
    SofiaMagdalena skrev 2013-06-14 11:35:07 följande:
    Var tipsen på svensk vals inte bra? 

Jo, dem var jättebra. Men så hitta sambon denna engelska och jag gilla den också. Kändes lite mer speciell när sambon hade något förslag. Sen har vi ju varit ihop i 12år så den passar väldigt bra till oss.
  • SofiaMagdalena
    FrökenMäkelä skrev 2013-06-14 16:41:57 följande:
    Jo, dem var jättebra. Men så hitta sambon denna engelska och jag gilla den också. Kändes lite mer speciell när sambon hade något förslag. Sen har vi ju varit ihop i 12år så den passar väldigt bra till oss.
    Man får passa på när dom säger någonting :P Förstår vad du menar!
  • stormhelen

JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!

Jag provade min klänning idag igen, efter att ha ätit pulver på dagarna och middagar på kvällen. Skippat allt socker i alla dess former och ingen alkohol. Gått ner 3 kg och 2½ cm i midjan och 1 ½ cm vid brösten.

Vad blev då resultatet?

- Jag fick upp klänningen hela vägen. Här kommer bildbevisen!

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!