• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • Elinjz

Jag ringde i morse och frågade hur dom ville ha det med papprena och dom menade att vi kan skicka in en kopia till dom innan så prästen ser att dte är okej sen tar vi med de riktiga papperet på vigselsamtalet ca 2 veckor innan.

• FrökenMäkelä

Hade vårat vigselsamtal idag och det gick bra.

Fick "provgå" upp och barnen kommer gå före oss och sen vi. Har inga tärnor eller marskalkar så dem behöver vi inte tänka på. Ska inte heller ha solist eller något annat extra utöver det som skall ingå in en vigsel så den blir enkel och traditionsenligt.

Vi kommer ha två psalmer 84 och 410. Prästen fråga lite om oss och våra intressen och om våra barn som han kommer prata om i vigseltalet han kommer nog också nämna att vår fotograf har skänkt hela summan till musikhjälpen som var i vintras. Blir säkert kanon, har en väldigt bra präst som är lätt att prata med och bjuder även på sig själv.

Ingång och utgångs musik ska vi kontakta kantorn och meddela vad vi vill ha, hon var sjuk idag. Vill vi dekorera kyrkan så hjälper kyrkvärden med detta så vi eller våra gäster inte behöver göra något sådant! Uppskattat så nu fick vi en ny punkt att tänka på, hade inte tänkt dekorera men där var dekoration kvar idag från helgens bröllop och det så mycket mer inbjudande ut så vi funderar på att dekorera i alla fall. Ris får vi kasta för kyrkvärdarna hade ingen info om att man inte fick men vi kommer även ha såpbubblor.

Annars har de inte hänt mycket här hos oss. Två veckor kvar till osa så efter det kan man börja planera lite och bättre.

• Elinjz

Vi ska titta på lokalen för festen i veckan och hoppas på att det känns bra för då är det maten som ska bestämmas sen. Sen kan man skicka ut inbjudningarna. Jag har läst att till mellan bröllop så är 4-6 veckor innan lagomt att skicka ut och vi gifter oss ju inte i semestertider så vi skickar ut dom runt 20 juli kanske.

Samtidigt känns det ju så kul att man vill skicka direkt

• PimPim83

Idag har jag ÄNTLIGEN tagit tag i det där med brudbukett och varit hos en florist. Jag gav dem min budget och sa att jag ger dem fria händer så länge buketten är handbunden, mindre och vit. Det var inga problem alls. Hon skrev upp min beställning och sedan ska jag komma in några veckor innan bröllopet så att vi kan prata närmare om det. Skönt att ha det avklarat! Flört

• stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-06-03 11:49:32 följande:
    Idag har jag ÄNTLIGEN tagit tag i det där med brudbukett och varit hos en florist. Jag gav dem min budget och sa att jag ger dem fria händer så länge buketten är handbunden, mindre och vit. Det var inga problem alls. Hon skrev upp min beställning och sedan ska jag komma in några veckor innan bröllopet så att vi kan prata närmare om det. Skönt att ha det avklarat! Flört

Härligt att fått det fixat. Din bukett blir nog jätte fin, och det är väll en dröm när en brud kommer in i butiken och ger dem fria händer med bara några få direktiv. Så du är nog rena dröm kunden. Flört

Jag ska träffa min florist i mitten av nästa vecka.

Jag är nog lite mer bestämd vad jag vill ha (om än inte helt diktatorisk).

Jag vill ha austin rosor, buketten ska vara trädgårds romantisk och gå i vitt och rosa. Utöver det får de använda nästan vilka blommor de vill, dock INTE kallor eller dalior då jag verklogen inte tycker om de blommorna.

• Elinjz

Vi har varit och tittat på lokalen nu och imorron ska jag ringa kyrkan. Vi blev sugen på ett mer somrigt bröllop. Så ska kolla om det äe ledigt 10 augusti i stället. Spännande om det är det men lite stressigt blev det allra isf

• stormhelen
    Elinjz skrev 2013-06-03 18:46:23 följande:
    Vi har varit och tittat på lokalen nu och imorron ska jag ringa kyrkan. Vi blev sugen på ett mer somrigt bröllop. Så ska kolla om det äe ledigt 10 augusti i stället. Spännande om det är det men lite stressigt blev det allra isf

Hur var lokalen? Tycket ni om den?

Antar att ni ska kolla om det är ledigt den 10 augusti i  både kyrka ocj´h lokal?

• Elinjz

Det är en bygdegård men flera hus uppe på ett på ett berg. Stor fin loka med bra möjlighetet. Men just eftersom det är så fint ute så känns början av  aug bättre än i september.Ska givetvis kolla både lokal och kyrka imorrn. 

• stormhelen
    Elinjz skrev 2013-06-03 19:59:05 följande:
    Det är en bygdegård men flera hus uppe på ett på ett berg. Stor fin loka med bra möjlighetet. Men just eftersom det är så fint ute så känns början av  aug bättre än i september.Ska givetvis kolla både lokal och kyrka imorrn. 

Fast i början av september är det ju fortfarande fint ute. Det är ingen större skillnad mot augusti. Den största skillnaden är väll framförallt att i början av augusti så kan det vara väldigt varmt, medan i början av september så är det varmt under dagen när solen är framme, men det blir lite svalare på kvällarna och tidigt på mornarna då solen inte är uppe. Då kanske man behöver en kofta eller en tunnare jacka för att värma sig. Men vad gäller växtligheten så är det den samma. det är förens i slutet av september början av oktober som både tempratur och växtligheten skiljer sig åt mer. Då har ju träden börjat skifta i färg och så. Givetvis så kan detta skilja sig en del beroende på om man befinner sig i landets mer södra delar eller om man är i landets mer nordliga trakter. Flört

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!