• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • emelieparstam
    emelieparstam skrev 2013-05-27 21:08:17 följande:
    Beslutsångest NR 1 HÄR!
    Tur jag kan försätta skriva utan och trycka på enter.. hehe

Var hade ni åkt på weekend efter bröllopet?

London ( 5.000 per pers ca  + fickpengar) 4 nätter
    Stockholm 2 nätter
    Hotell skansen i Båstad där vi var när viktor friade, kostar 1600 per pers 1 natt och då ingår allt
    Rom
    Barcelona

Jag själv har inte jätte mycket pengar och röra mig om så vet egentligen inte vad jag vill, vill bara göra något efter bröllopet.
  • FrökenMäkelä
    emelieparstam skrev 2013-05-27 21:11:03 följande:
    Hotell skansen i Båstad där vi var när viktor friade, kostar 1600 per pers 1 natt och då ingår allt

Helt klart valt detta. Vad hade inte varit mer romantiskt att återkoppla till det stället så nära inpå bröllopsdagen. Kan ju skriva det i bokningen att du blev friad till där och nu tar en minimoon.

• Elinjz

Vi har tänkt gifta oss i september men har inte planerat så mycket än. Har inte skickat inbjudningar heller då kutym är 6 veckor vidare det inte är ettvettväldigt fint bröllop. Vi vet datum, kyrka och kläder till mig och barnen. Och vilka vi tänker bjuda. Ja och vilken låt vi ska dansa valsen till Men börjar faktiskt känna att planeringen borde ta fart nu. Någon annan än oss som inte planerat detta i ett år utan tar saken lite som det kommer?

• Gummenuttan

Elinjz skrev 2013-05-27 21:27:21 följande:Vi har tänkt gifta oss i september men har inte planerat så mycket än. Har inte skickat inbjudningar heller då kutym är 6 veckor vidare det inte är ettvettväldigt fint bröllop. Vi vet datum, kyrka och kläder till mig och barnen. Och vilka vi tänker bjuda. Ja och vilken låt vi ska dansa valsen till Men börjar faktiskt känna att planeringen borde ta fart nu. Någon annan än oss som inte planerat detta i ett år utan tar saken lite som det kommer?Vi gifter oss 10/8 och har inet heller skickat ut inbjudningarna men de flesta vet om datumet iof.Jag/vi är dåliga på planeringen och känner att vi borde sätat fart men ja vi lär väl fara runt som yra höns tillslut när paniken sätter in  

• emelieparstam
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-27 21:27:18 följande:

Helt klart valt detta. Vad hade inte varit mer romantiskt att återkoppla till det stället så nära inpå bröllopsdagen. Kan ju skriva det i bokningen att du blev friad till där och nu tar en minimoon.

Ja jag har tänkt på det med.. lutar nog åt att jag vill det så får prata med min blivande när han kommer hem från Afghanistan
  • Elinjz

Skönt att det finns fler som jag. Kom på att vi köpt min ring och jag beställde min klänning till festen idag. Tänkte ha en på vigseln och en på festen men kanske gillar festklänningar så mycket att jag nöjer mig med den.

• stormhelen

Herre gud vad fjompig jag känner mig.

Vi  vann en gratis brudbukett, men som jag nämnde förrut så är magkänslan inte så bra frö varken mej eller min blivande.

Men jag har jätte svårt att ringa eller skicka mejl för den delen och tala om att vi valt en annan florist. Jag vet inte om det är för att vi får en gratis brudbukett från henne.

Men även om vi skulle välja floristen med grais buketten så blir den faktiska kostnaden inte speciellt mycket lägre, då vi måste betala extra för konsultation och för att få blommorna levererade på bröllopsdagen.

Hon bor ute i skärgården och gör buketterna i sitt hem.

Och det dras inte av på totalpriset utan det är en extra kostnad. Därför skulle det bara kosta oss 400-500 kronor mer att välja den andra floristen, som för övrigt ligger bara tvärs över gatan från frisören så då kan jag ju hämta buketterna själv innan jag springer upp till frissan.

Men om jag nu skriver ett mejl till henne, vad tusan ska jag skriva? Känner mig hemsk som tackar nej till gratis blommor. =P

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-05-27 23:46:14 följande:

Herre gud vad fjompig jag känner mig.

Vi  vann en gratis brudbukett, men som jag nämnde förrut så är magkänslan inte så bra frö varken mej eller min blivande.

Men jag har jätte svårt att ringa eller skicka mejl för den delen och tala om att vi valt en annan florist. Jag vet inte om det är för att vi får en gratis brudbukett från henne.

Men även om vi skulle välja floristen med grais buketten så blir den faktiska kostnaden inte speciellt mycket lägre, då vi måste betala extra för konsultation och för att få blommorna levererade på bröllopsdagen.

Hon bor ute i skärgården och gör buketterna i sitt hem.

Och det dras inte av på totalpriset utan det är en extra kostnad. Därför skulle det bara kosta oss 400-500 kronor mer att välja den andra floristen, som för övrigt ligger bara tvärs över gatan från frisören så då kan jag ju hämta buketterna själv innan jag springer upp till frissan.

Men om jag nu skriver ett mejl till henne, vad tusan ska jag skriva? Känner mig hemsk som tackar nej till gratis blommor. =P

hmm, svårt och komma på något bra du ska skriva.
    men typ att du har redan beställt blommor från en annan blomsteraffär i stan som ligger lite närmre där vi ska vara. 
    Jag får tacka för att jag vann en brudbukett hos dig men  jag kommer ha kvar den florist jag pratat med innan..  kanske kan skriva något sånt?
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!