• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä
    PimPim83 skrev 2013-05-14 10:58:02 följande:
    4 månader kvar för oss också då. :) Jag är inte direkt nervös, men jag har en paus i planeringen kan man säga. Dessutom får man inte så mycket gjort med en bebis och en tvååring hemma. Vi har även fått reda på att min svärmor är väldigt sjuk och det är naturligtvis extremt jobbigt för oss. Hon kommer eventuellt inte kunna vara med på bröllopet. :(Vi har tänkt skicka in hindersprövningen nu i slutet av maj. Den gäller ju i fyra månader så du kan beställa den när som helst nu. Så länge den är giltig på bröllopsdagen så är det lugnt och det blir den ju från och med idag.

Barn kräver sin beskärda del av ens tid. Tur man börjar uppskatta att sina barn börjar bli lite äldre och mer självgående och bebislängtan börjar försvinna :) Vad tråkigt att höra att din svärmor blivit dåligt förstår att det är väldigt jobbigt för er just nu. Kram
  • emelieparstam

Jag är rätt lugn här med... börjar få i ordning de mesta tycker jag.. beställt påsar till ris som kommer snart och sen har jag gjort rosetter till alla såpbubblorflaskor. så de är sånt jag håller på med.. Min blivande Man kommer snart hem från sin Mission så är såå glad att vi kan fixa tillsammans snart igen =) Fast han kommer hem till mycket som är klart ;)

• stormhelen

Här står det också hyffsat still just nu. Men däremot så har det uppdagats att det går en halvmara samma dag som vi gifter oss, och en del av banan går just på den gatan där lokalen ligger. *suck* Gråter

Så nu måste vi planera runt det.

Det har lett till en massa olika mardrömmar, där vi inte kommer in i lokalen då personalen inte vill släppa in oss, fulla människor som tittar på maran spiller öl på klänningen, att vi måste springa med i maran för att få gifta oss (jag då i min bröllopsklänning som blir mer grå än vit).

Att frisören klipper av hela håret veckan innan bröllopet, att klänningen är för liten, att skräddaren förstör hela klänningen då de ska sy upp och sy in den.

Hahaha... Våger knappt somna för alla hemska drömmar. =P

• FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-05-15 17:32:06 följande:

Här står det också hyffsat still just nu. Men däremot så har det uppdagats att det går en halvmara samma dag som vi gifter oss, och en del av banan går just på den gatan där lokalen ligger. *suck* Gråter

Så nu måste vi planera runt det.

Det har lett till en massa olika mardrömmar, där vi inte kommer in i lokalen då personalen inte vill släppa in oss, fulla människor som tittar på maran spiller öl på klänningen, att vi måste springa med i maran för att få gifta oss (jag då i min bröllopsklänning som blir mer grå än vit).

Att frisören klipper av hela håret veckan innan bröllopet, att klänningen är för liten, att skräddaren förstör hela klänningen då de ska sy upp och sy in den.

Hahaha... Våger knappt somna för alla hemska drömmar. =P

Vad tråkigt :( Men "tur" att ni fick reda på det nu och inte bara någon vecka innan. Kan tänka mig det känns jobbigt och ha det precis utanför lokalen man ska vara i.

Ska till en sömmerska imorgon så får se vad hos säger om min klänning. Fick tyvärr inget jättebra intryck av henne på telefon så känns lite sådär och åka dit. Men jag nöjer mig med inte att kolla med en så ska till en annan på fredag och i telefon så kändes hon mycket bättre. Om det går att sy in den så avgör kostnaden lite också om det är värt det.

• inafina

Hej igen alla blivande brudar! Hej vad tiden rullar på. Längtar så, fast vill ändå njuta av dena förhoppningsvis fina sommaren :)

Känns som att det bara är jag som inte är ett dugg nevös nu. Alla pratar jämt om hur mycket det är att ordna och jag har ju tom jobbat med event och haft bröllop, men jag förstår verkligen inte grejen. Har man vigselförättare (hindersprövning), festlokal, mat och dryck samt musik så sköter sig det mesta nog själv sen. Allt det andra är ju bara bonusar. "Hotellnatt, piffiga underkläder, nånting blått, gammalt lånat och nytt" Det ät ju bara vi själva som sätter den pressen. Vår älskade kommer att vilja ha oss ändå. ;) Så ta nu ett djupt andetag alla ni som är nervösa. Det kommer att bli den bästa dagen i våra liv! Kyss

För övrigt så har vi bestämt oss för att viga oss på Skansen i stället där alla kan vara med. Stadshuset känns så opersonligt. Förhoppningsvis kommer en gammal bekant med världens häftigaste stämma att komma och sjunga för oss också! :)

Ha en underbar dag allihop!! Njut av solen :)

• SofiaMagdalena

Hej!

Nu har våra pompoms kommit, Superfina härliga färger! Tyvärr hade dem räknat fel så vi fick en för mycket av en färg och en för lite av en annan. men men det är inte hela världen!

tryckeriet har fixat provkort åt oss så idag beställer vi inbjudningkorten. Jag hoppas på att få ut dem under nästa vecka. Vore skönt att ha det ur världen!

Jakten på serveringspersonal fortsätter! Det är inte lätt alltså!  

• FrökenMäkelä

Vet inte heller var vi ska fixa serverings personal. Visst man kan säkert ordna med dem vart buffen ska beställas men vill ju gärna komma billigare undan. Vi har iofs inte ens bestämt var eller vad för mat vi ska ha....

Idag ska jag träffa sömmerska nr 2 och hoppas jag får bättre svar än jag fick igår :(

• FrökenMäkelä

JAAAAAAAAAAA!!!!!!!

Tur man inte nöjde sig med att kolla hos en sömmerska bara. Hon jag träffa idag som gav dessutom bäst intryck genom telefon sa att det är inga problem att sy in klänningen!!

Så i början av augusti ska jag ta kontakt igen så vi kan prova, måtta etc... så nu kommer även släpet kortas ner. Skulle kosta ca. 1500kr men kunde inte säga säkert för hur mycket arbete det väl blev i slutändan så jag tror nog det blir 2500kr så blir man inte helt överraskad om det hamnar däromkring.

Så nu kan jag fortsätta viktminskningen med gott samvete. 17kg har jag gått ner hittills :)

• SofiaMagdalena
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-17 18:53:53 följande:

JAAAAAAAAAAA!!!!!!!

Tur man inte nöjde sig med att kolla hos en sömmerska bara. Hon jag träffa idag som gav dessutom bäst intryck genom telefon sa att det är inga problem att sy in klänningen!!

Så i början av augusti ska jag ta kontakt igen så vi kan prova, måtta etc... så nu kommer även släpet kortas ner. Skulle kosta ca. 1500kr men kunde inte säga säkert för hur mycket arbete det väl blev i slutändan så jag tror nog det blir 2500kr så blir man inte helt överraskad om det hamnar däromkring.

Så nu kan jag fortsätta viktminskningen med gott samvete. 17kg har jag gått ner hittills :)

Härligt! Vad hände med den första?
    Bra att räkna på lite mer så man slipper obehagliga överaskningar.

Ja man är ju inte så sugen på att lägga 10.000 på personal. Vi hoppas på hjälp från kompisars syskon och bekanta. Vi kan erbjuda typ 700 kr per person i nuläget. Hoppas på att det skall räcka. 
  • FrökenMäkelä
    SofiaMagdalena skrev 2013-05-17 21:50:51 följande:
    Härligt! Vad hände med den första?
    Bra att räkna på lite mer så man slipper obehagliga överaskningar.

Den första sömmerskan, rörde knappt på klänningen innan hon sa att det inte gick att sy in den.. Fast å andra sidan så vet jag inte om jag lämnat in den till henne ändå för jag fick ingen bra magkänsla alls med henne.

Ja man är ju inte så sugen på att lägga 10.000 på personal. Vi hoppas på hjälp från kompisars syskon och bekanta. Vi kan erbjuda typ 700 kr per person i nuläget. Hoppas på att det skall räcka.

Hur många personal tror ni att ni behöver? Vi blir nog nästan 90gäster och skulle vilja ha hjälp med duka fram bål och snacks när gästerna anländer och sen hälla upp champange när vi anländer. Förrätt vill vi ska vara dukad när dörrarna till salen öppnas. Buffe till varm mat och sen kaffe efter det. Tårtan blir senare så vi behöver dem ju x-antal timmar.

Vi har restaurang skola här i stan vi bor så funderar på att kolla med dem men jag skulle även vilja ha någon vuxen som tar huvudansvaret.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!