• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • PimPim83
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-17 18:53:53 följande:

JAAAAAAAAAAA!!!!!!!

Tur man inte nöjde sig med att kolla hos en sömmerska bara. Hon jag träffa idag som gav dessutom bäst intryck genom telefon sa att det är inga problem att sy in klänningen!!

Så i början av augusti ska jag ta kontakt igen så vi kan prova, måtta etc... så nu kommer även släpet kortas ner. Skulle kosta ca. 1500kr men kunde inte säga säkert för hur mycket arbete det väl blev i slutändan så jag tror nog det blir 2500kr så blir man inte helt överraskad om det hamnar däromkring.

Så nu kan jag fortsätta viktminskningen med gott samvete. 17kg har jag gått ner hittills :)

Åh vad skönt att det går att fixa! Grattis till viktnedgången! Bra jobbat. Skrattande
  • SofiaMagdalena
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-17 22:05:21 följande:

Hur många personal tror ni att ni behöver? Vi blir nog nästan 90gäster och skulle vilja ha hjälp med duka fram bål och snacks när gästerna anländer och sen hälla upp champange när vi anländer. Förrätt vill vi ska vara dukad när dörrarna till salen öppnas. Buffe till varm mat och sen kaffe efter det. Tårtan blir senare så vi behöver dem ju x-antal timmar.

Vi har restaurang skola här i stan vi bor så funderar på att kolla med dem men jag skulle även vilja ha någon vuxen som tar huvudansvaret.

Vi har tänkt oss en 5 st som serverar med en kökschef som håller i trådarna. Vi blir ca 55 st. Jag tänker mig att man skriver nogranna listor på allt som skall göras, när maten skall serveras och en bild på det skall ligga på tallriken (viktigt för oss att maten ser snygg ut) då blir det lättare för de som är oerfarna. Vi tänkte be gymnasiet i stan om hjälp. Värt att tänkta på är att det måste vara folk över 18 så det inte blir något tjafs med alkoholen. 

Hur mycket kan ni tänka er betala per person?
  • SofiaMagdalena

Tycker ni att det är för sent att planera och bestämma bordsdekorations-blommor i mitten på juli? 

• FrökenMäkelä
    SofiaMagdalena skrev 2013-05-19 15:30:28 följande:
    Tycker ni att det är för sent att planera och bestämma bordsdekorations-blommor i mitten på juli?

Nä det tycker jag inte.

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-05-19 15:30:28 följande:

Hmmm... menar du beställa från en florist då?

Om du redan har kontakt med en floris (som kanske ska göra din brudbukett) så kan du ju tala med dem om att göra blom-bordsdekorationerna. Då är nog inte juli för sent. MEN om du ännu inte tagit kontakt med en florist överhuvudtaget så är det nog högt tid att göra det nu.

• emelieparstam

Imorgon ska jag in och beställa brudbukett, tärnbuketter, coasage och 1 blomsterarmband som får toastmadame ska ha =)
    Äntligen bestämt hur brudbuketten ska se ut =)

Om 2 veckor har jag äntligen min blivande man hemma hos mig :D då blir de saker som ska fixas till bröllopet ;)

2 juni är de sista osa datumet =)

4 juni kommer Prästen hem till oss och prata om Vigseln =)
    5 juni ska vi provsmaka Tårtan =)
    24 juni ska vi Provsmaka Menyn =)

min mamma har redan pratat med dem som ska hjälpa oss med bordsdekrationen då mamma ska göra dem och köper blommor direkt av grossisten, så mamma ville vara säker att dem hade blommorna hemma =)

Jag har gjort klart alla rispåsar och såpbubblor har jag knytet en rosett på =)

Så jag känner att mycket börjar bli klart hos oss och har som mål och slippa göra så mycket under sommaren, då vi kan njuta av varanda istället och ta upp det i Augusti igen =)

Hur går de för er annars?

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-05-19 16:23:27 följande:

Hmmm... menar du beställa från en florist då?

Om du redan har kontakt med en floris (som kanske ska göra din brudbukett) så kan du ju tala med dem om att göra blom-bordsdekorationerna. Då är nog inte juli för sent. MEN om du ännu inte tagit kontakt med en florist överhuvudtaget så är det nog högt tid att göra det nu.

Det är min moster som skall göra alla blommor men hon har inte tid att ses förens i juli och jag tycker det känns sent... Men det är säkert okej. 
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-05-19 20:54:23 följande:
    Det är min moster som skall göra alla blommor men hon har inte tid att ses förens i juli och jag tycker det känns sent... Men det är säkert okej. 
    Då tror jag att det är lagom i juli. Det är bara vi brudar som kan vara lite "nojjiga" ibland. Drömmer
  • emelieparstam

Äntligen är brudbukett, tärnbukett, corasage och blomsterarmband beställt =)

Brudbuketten blir
    Vit hortenisa, vita rosor, hjärta på tråd, och gröna blad =)
    silverpärlor, ivory färgat band i själkarna =)

Fast utan den mossa som finns där =) och rundablad istället =)

• stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-05-20 10:52:28 följande:

Buketten ser jätte fin ut. Blir super bra. Skönt att ha det där avklarat. =)

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!