• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-05-27 23:46:14 följande:

Herre gud vad fjompig jag känner mig.

Vi  vann en gratis brudbukett, men som jag nämnde förrut så är magkänslan inte så bra frö varken mej eller min blivande.

Men jag har jätte svårt att ringa eller skicka mejl för den delen och tala om att vi valt en annan florist. Jag vet inte om det är för att vi får en gratis brudbukett från henne.

Men även om vi skulle välja floristen med grais buketten så blir den faktiska kostnaden inte speciellt mycket lägre, då vi måste betala extra för konsultation och för att få blommorna levererade på bröllopsdagen.

Hon bor ute i skärgården och gör buketterna i sitt hem.

Och det dras inte av på totalpriset utan det är en extra kostnad. Därför skulle det bara kosta oss 400-500 kronor mer att välja den andra floristen, som för övrigt ligger bara tvärs över gatan från frisören så då kan jag ju hämta buketterna själv innan jag springer upp till frissan.

Men om jag nu skriver ett mejl till henne, vad tusan ska jag skriva? Känner mig hemsk som tackar nej till gratis blommor. =P

Du är inte alls fjompig. Skriv ett mail och säg som det är med lite modifikation. Säg att du hittat en florist tvärsöver din frisör som du blivit rekomenderad och på grund av maran som ska gå å eran dag så vill ni inte ta några risker och inte klara av tidsplanen som ni behöver för att hinna med allt innan vigslen.

Behöver inte skriva en lång ursäkt varför du valt någon annan. Kort och rimlig anledning räcker väl.
  • PimPim83
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-28 08:36:02 följande:
    Du är inte alls fjompig. Skriv ett mail och säg som det är med lite modifikation. Säg att du hittat en florist tvärsöver din frisör som du blivit rekomenderad och på grund av maran som ska gå å eran dag så vill ni inte ta några risker och inte klara av tidsplanen som ni behöver för att hinna med allt innan vigslen.

Behöver inte skriva en lång ursäkt varför du valt någon annan. Kort och rimlig anledning räcker väl.
    Jag håller helt med om det som FrökenMäkelä skriver här ovanför. Du är inte det minsta fjompig!

Skriv/säg att ni inte vill ta några risker med tanke på maran och att ni helt enkelt bestämt er för en annan florist. Blir hon sur så blir hon. Skit i det! Jag tycker inte heller att ni behöver skriva en lång ursäkt. Kort och rimlig anledning räcker utmärkt.
  • stormhelen

Tavk tjejer! Solig

Vågar nog inte ringa så jag tar det nog på mejl. Herre jösses vet inte varför jag tycker att just detta av allt känns jobbigt.

Men det låter vettigt att inte ge någon ursäkt och att bara skriva kort och konsist.

Skickar iväg ett mejl ikväll eller imorgon. (Haha eller om en månad. Flört ) Drömmer Skämt å sido, lika bra att ta tag i det på en gång så är det gjort. Obestämd

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-05-28 11:26:53 följande:
    Skickar iväg ett mejl ikväll eller imorgon. (Haha eller om en månad. Flört ) Drömmer Skämt å sido, lika bra att ta tag i det på en gång så är det gjort. Obestämd
  • stormhelen

Kan man skriva så här?

Hej __________!

Jag vill tacka för vinsten av brudbuketten, men nu är det så att vi har bestämt oss för en annan florist som ligger precis tvärs över gatan från frisören inne i city i Stockholm.

Samma dag som vi gifter oss går det en halv mara över stora delar av Stockholm och därför är många vägar avstängda. Vi vill inte ta några risker av att inte kunna klara av tidsplanen som vi behöver för att hinna med allt innan vigseln, och bli stressade i onödan på en dag vi bara vill njuta.

Tack ändå.

Vänligen

Helen och Dan

• FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-05-28 14:59:27 följande:

Kan man skriva så här?

Hej __________!

Jag vill tacka för vinsten av brudbuketten, men nu är det så att vi har bestämt oss för en annan florist som ligger precis tvärs över gatan från frisören inne i city i Stockholm.

Samma dag som vi gifter oss går det en halv mara över stora delar av Stockholm och därför är många vägar avstängda. Vi vill inte ta några risker av att inte kunna klara av tidsplanen som vi behöver för att hinna med allt innan vigseln, och bli stressade i onödan på en dag vi bara vill njuta.

Tack ändå.

Vänligen

Helen och Dan

Skriv bara tvärs över gatan så skippa ordet precis. Annars så det helt ok ut!
  • PimPim83
    stormhelen skrev 2013-05-28 14:59:27 följande:

Kan man skriva så här?

Hej __________!

Tack ändå.

Vänligen

Helen och Dan

Det låter jättebra!
  • PimPim83

Idag fick vi tillbaka hindersprövningen från skatteverket. Vi skickade den 21/5 så exakt en vecka tog det. Nu ska vi skicka vidare den och "intyg om vigsel" till vigselförrättaren. Glad

"Bara" 109 dagar kvar. Hjärta

• stormhelen

Jag har dragit iväg mailet nu, får se vad eller om hon svarar på det. =P

Utöver det så har vi bokat in bröllopstårta från chokladfabriken idag. Provsmakning den 29:e juni.

PimPim83 skrev 2013-05-28 16:27:35 följande:
    Idag fick vi tillbaka hindersprövningen från skatteverket. Vi skickade den 21/5 så exakt en vecka tog det. Nu ska vi skicka vidare den och "intyg om vigsel" till vigselförrättaren. Glad

"Bara" 109 dagar kvar. Hjärta
    Ååå, vad skönt att ha det där överstökat. Vi har inte ens beställt hem blanketterna än. Kanske dags att göra det snart. =P
  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-05-28 18:58:01 följande:

Ååå, vad skönt att ha det där överstökat. Vi har inte ens beställt hem blanketterna än. Kanske dags att göra det snart. =P

Finns att skriva ut på skatteverkets hemsida.
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!