stormhelen skrev 2013-05-27 23:46:14 följande:
Herre gud vad fjompig jag känner mig.
Vi vann en gratis brudbukett, men som jag nämnde förrut så är magkänslan inte så bra frö varken mej eller min blivande.
Men jag har jätte svårt att ringa eller skicka mejl för den delen och tala om att vi valt en annan florist. Jag vet inte om det är för att vi får en gratis brudbukett från henne.
Men även om vi skulle välja floristen med grais buketten så blir den faktiska kostnaden inte speciellt mycket lägre, då vi måste betala extra för konsultation och för att få blommorna levererade på bröllopsdagen.
Hon bor ute i skärgården och gör buketterna i sitt hem.
Och det dras inte av på totalpriset utan det är en extra kostnad. Därför skulle det bara kosta oss 400-500 kronor mer att välja den andra floristen, som för övrigt ligger bara tvärs över gatan från frisören så då kan jag ju hämta buketterna själv innan jag springer upp till frissan.
Men om jag nu skriver ett mejl till henne, vad tusan ska jag skriva? Känner mig hemsk som tackar nej till gratis blommor. =P
Du är inte alls fjompig. Skriv ett mail och säg som det är med lite modifikation. Säg att du hittat en florist tvärsöver din frisör som du blivit rekomenderad och på grund av maran som ska gå å eran dag så vill ni inte ta några risker och inte klara av tidsplanen som ni behöver för att hinna med allt innan vigslen.
Behöver inte skriva en lång ursäkt varför du valt någon annan. Kort och rimlig anledning räcker väl.