• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • SofiaMagdalena
    emelieparstam skrev 2013-07-04 09:53:04 följande:
    När ni ska göra bordsplacering, kommer ni blanda släkt och vänner då?
    Vi blandar hejvilt utefter intresse och vilka vi tror kommer överens. De allra äldsta sitter mer flera ur släkten medan ex föräldrar, kusiner sitter utspritt med vänner. Tror det kommer passa vårat sällskap. Vi är 60 st så det blir bord med 8 personer och ett par med 6 personer.
  • FrökenMäkelä

Idag har vi bokat catering och fått namn på serveringspersonal genom restaurangen som har catering.

Förrätten är inte bokad än vad den blir så där får vi "jobba" lite på vad vi ska ha.

Buffen blir varmrökt lax, rökt fläskfilé och hjortstek och till detta koktpotatis, potatisgratäng, sallad och bröd. Allt detta till den ofantligt dyra summan 145kr/person.

Serverings personal kosta 158kr/timmen så det är också fantasktiskt billigt.

Nu ska vi bara ta itu tårtbiten också så vi vet att tjejen vi frågat kan göra tårta till oss.

Man känner att det börjar snart bli ont om tid att hinna med allt. På söndag är det 2månader kvar....

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-07-08 23:04:48 följande:

Idag har vi bokat catering och fått namn på serveringspersonal genom restaurangen som har catering.

Förrätten är inte bokad än vad den blir så där får vi "jobba" lite på vad vi ska ha.

Buffen blir varmrökt lax, rökt fläskfilé och hjortstek och till detta koktpotatis, potatisgratäng, sallad och bröd. Allt detta till den ofantligt dyra summan 145kr/person.

Serverings personal kosta 158kr/timmen så det är också fantasktiskt billigt.

Nu ska vi bara ta itu tårtbiten också så vi vet att tjejen vi frågat kan göra tårta till oss.

Man känner att det börjar snart bli ont om tid att hinna med allt. På söndag är det 2månader kvar....

Vad härligt att ni har fått så mycket gjort. =D

Det är skönt när det går frammåt.

Vi tog den här veckan ledigt från allt vad bröllop heter, då vi var hos mina blivande svrföräldrar (min m2b:s pappa och "extramamma" dvs plastmamma som han vuxit upp med) i Sundsvall. Har bränt mig riktigt ordentligt i solen i går då vi låg och sola. Hha. Så jag ser ut som en röd hummer. Men det hinner ju att lägga sig tills det r dags för att gifta sig.

2 månader kvar i morgon. Vart tog tiden vägen?

• FrökenMäkelä
    PimPim83 skrev 2013-07-14 08:30:45 följande:
    Exakt två månader kvar för oss nu! Det var ju nyss man skrev att det var ett halvår kvar! Tiden går så fort.

Samma här!

Undrar hur man ska hinna planera, fixa och göra allt. Två månader går så fort och sista veckan vill jag helst göra så lite som möjligt.

Vi pratar om att sätta oss en dag med bara planering men hittills har det bara varit prat att göra det. Får nog ta oss i kragen och sätta oss ner på allvar.

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-07-14 09:20:45 följande:

Samma här!

Undrar hur man ska hinna planera, fixa och göra allt. Två månader går så fort och sista veckan vill jag helst göra så lite som möjligt.

Vi pratar om att sätta oss en dag med bara planering men hittills har det bara varit prat att göra det. Får nog ta oss i kragen och sätta oss ner på allvar.

Det är 2 månader kvar för oss också idag. =)

Haha, vi har samma "problem" som er FrökenMäkelä vi har pratat om i flera veckor att bara sätta oss en heldag och hålla på med bröllopsplaneringen, men än så länge har det varit mycket snack och liten verkstad. =P

Men nu när vi har tagit ledigt en vecka från det så kanske vi har lite energi att ta tagi den där dagen. ^_^

• SofiaMagdalena

Hej brudar!  ( i dubbel bermärkelse :P) Vi är nere på V-kusten och har lite semester. 

Kikade in i kyrkan igår och började fundera på dekorationer vid kyrkbänkarna. Dem har små metall vaser vid varannan kyrkbänk längst ut. Det ser ganska lustigt ut när dem är tomma så vi känner nog att det behövs lite blommor.

Hur har ni andra tänk? Kommer ni smycka, om ja med vad och i vilken utsträckning?

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-07-16 17:56:39 följande:
    Hej brudar!  ( i dubbel bermärkelse :P) Vi är nere på V-kusten och har lite semester. 

Kikade in i kyrkan igår och började fundera på dekorationer vid kyrkbänkarna. Dem har små metall vaser vid varannan kyrkbänk längst ut. Det ser ganska lustigt ut när dem är tomma så vi känner nog att det behövs lite blommor.

Hur har ni andra tänk? Kommer ni smycka, om ja med vad och i vilken utsträckning?

Det är bara att smycka på om ni känner att det behövs. Det kommer att bli jätte fint.

Nej vi kommer inte smycka något i kyrkan då det dels tar för mycket tid och blir lite för tajt mellan oss och de som vigs före oss (vi är sista paret som vigs för dagen). Och dels så tycker vi att kyrkan är fin som den är och behöver ingen utsmyckning och för det tredje så vill vi inte lägga ut några pengar på det (då vi inte har mer utrymme för sådant i vår budget) och vi har inte tid att gå ut och plocka kvistar och sådant själva (det finns ju inte mycket till vilda blommor i september).

• Mimmi78

Jag kan tycka det är fint att smycka i kyrkan, men absolut inte nödvändigt. Har varit på två bröllop nu i sommar och jag och en kompis pratade om att vi faktiskt inte lade märke till blommorna i altargången, även om det fanns på båda bröllopen! Man har så mycket annat att titta och tänka på! Men det är klart, har man tid och pengar till det, är det ju en fin sak att göra!

• paisley

Precis hemkommen från en semester- och bröllopsplaneringsvecka i Skåne Snacka om fullspäckat schema! Men nu har vi träffat prästen, gjort provsminkning och hår, träffat floristen, fotografen, serveringspersonal, konditor och så har vi mätt och planerat för dekorationer etc i lokalen där vi ska vara. Oj, vad många har åsikter om bröllopet... Tydligen verkar det vara viktigast att göra alla andra nöjda, än att vi som brudpar ska få det som VI vill! Mitt humör har varit på bristningsgränsen ett antal gånger under veckan hos svärmor

Tårtan som vi nu valt är en maffig chokladtårta täckt med chokladtryffel. Passar oss chokladälskare perfekt!

Och så hade vi med våra inköpta vaser till floristen för att planera hur bordsdekorationerna ska se ut.

Det återstår fortfarande en hel massa inköp och tidsplanering, men nu känns iallafall allt mycket bättre, när vi faktiskt har varit på plats och kunnat fixa massa saker

Nu blir det till att försöka njuta lite av den kvarvarande semestern

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!