• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen

PimPim83 : Låter som ett bra råd att inte lägga för mycket energi på det.

Dock så måste man ju lägga ner en viss tid på det då vi måste ändra om i alla festprogrammen och så.

Vi skickade en sista minuten inbjudan till ett par som vi inte kunnat bjuda tidigare pga platsbrist. Däremot så får man ju se om de kan komma. Det kan ju vara lite svårt att få barnvakt (vi har åldersgräns på 7 år) på så här kort tid. =P

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-09-05 07:11:10 följande:

PimPim83 : Låter som ett bra råd att inte lägga för mycket energi på det.

Dock så måste man ju lägga ner en viss tid på det då vi måste ändra om i alla festprogrammen och så.

Vi skickade en sista minuten inbjudan till ett par som vi inte kunnat bjuda tidigare pga platsbrist. Däremot så får man ju se om de kan komma. Det kan ju vara lite svårt att få barnvakt (vi har åldersgräns på 7 år) på så här kort tid. =P

Det är sant, men man kan ju faktiskt få avhopp samma dag som bröllopet är pga ex sjukdom. Och då är det ju ingen mening med att ändra om i festprogram. Du gör ju självklart som du själv känner, men det kan ju bli fler avhopp i veckan som kommer och ni kan ju inte ändra festprogrammet hur många gg som helst.
  • stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-09-05 09:51:01 följande:
    Det är sant, men man kan ju faktiskt få avhopp samma dag som bröllopet är pga ex sjukdom. Och då är det ju ingen mening med att ändra om i festprogram. Du gör ju självklart som du själv känner, men det kan ju bli fler avhopp i veckan som kommer och ni kan ju inte ändra festprogrammet hur många gg som helst.

Det är så sant som du säger.

Tyvärr är jag lite av en perfektsionist och vill att allt ska vara "rätt." Men blir det fler avhopp efter det här så får det helt enkelt vara fel i festprogrammet, eventuellt så tar man då bort bordsplaceringen helt från den (vilket jag redan föreslagit till min m2b, men han vill verkligen ha med den =P  ).

Man får väll stå ut med att det inte är helt perfekt.

För det är ju som du säger vi kommer ändå att bli gifta och det är det som är det viktigaste. Ska man lita på alla brudar som redan gift sig så spelar tydligen inte sådana här detlajer någon som helst roll.

• Eriksson2013

Har idag varit på manikyr med naglarna. Det blev riktigt bra och är jättenöjd.... Ikväll ska jag hämta min brudklänning då hon gjort en sista ändring.. Och imorgon fyller jag 25 och sen blir det dukning på kvällen för på lördag är det dags.. Då gifter vi oss :) det blir en händelserik och fullbokad dag imorgon.. Ni som ska gifta er på lördag oxå, hur känns det? Börjar ni bli nervösa?

• Oskarsdotter

Stormhelene: Släpp det! Jag stressade upp mig i onödan och ville också ha det perfekt. Men det tar bara för mycket energi. Ingen kommer att minnas om det var 1 eller 2 stolar fel i häftet. :)

Jag har varit superstressad hela veckan, för att hinna med allt tills idag då mina syskon från Island som kommer vilken minut som helst :)

TIPS! Gör körschema och skriv ner all information och sånt till personalen i tid.

Vi gifter oss på lördag och i morse kom pirret i magen. :) Imorgon jobbar jag halvdag och börjar sedan förbereda inför lördagen. Nu känner man hur pusselbitarna faller på plats, och man får påminna sig själv att stanna upp i nuet och njuta lite också =)

Hoppas det går bra för er andra!

• PimPim83

Den första väderprognosen för 14/9 visar ca 15 grader och mulet här. Jag vet att det fortfarande är väldigt osäkert men jag kommer att kolla väderuppdateringarna som en hök den närmaste veckan! Så länge det inte ösregnar får det (nästan) vara vilket väder som helst för min del.

Ni som gifter er nu på lördag verkar få jättefint väder. Gud va kul! Glad

• stormhelen

PimPim83

Haha, jag var också och kollade vädret idag för 14/9. Mulet skulle det vara här också men 19 grader varmt.

Jag kommer mog också att kolla väderprogosen som en hök tills det är dag. Iaf en gång om dagen till en början. Men när det närmar sig har jag en känsla av att det kommer att bli flera.

Ikväll provdricker vi vinerna som vi ska ha till bröllopet ( vi har inte druckit dem tidigare). Jag har lagt en tre rätters som påminner  om de maträtter vi ska ha på bröllopet - men den maten vi får då är säkert 1000 gr bättre än det jag lyckas åstakomma.. ^_^

Vi är jätte nöjda med vinerna. De är så smarriga alla tre både till och utan maten. =)

• stormhelen

Jag vill önska alla brudpar som gifter sig i morgon ett varmt lycka till.

Njut av er dag och oroa er inte för något.

Vädret ser ju ut att bli kanoners i hela Sverige, så förhoppningsvis får ni alla oavsett vart ni bor en dag med massor av vacker väder. =) Solig

KRAMISAR TILL ER ALLA, OCH LYCKA TILL!!!!

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!