• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-04-17 15:53:52 följande:

Jätte fin frisyr FrökenMökelä.

Jag har hela tiden varit inne på att ha helt uppsat hår. Men nu vet jag inte om jag kanske hälldre vill ha en halv uppsättning.

Jätte svårt. =P

Tack!

Det är svårt att välja frisyr men man får tänka lite på hur man ser i ut i vanliga fall med hår uppsättningar osv..
    Vad kan man tänkas passa i och vad passar med klänningen.

Jag skulle aldrig passa i något slimmat som slutar i en hår knut som ser stel ut. Hade aldrig känt mig bekväm med det iheller. Sen vill jag gärna ha lite hår ner på ryggen så det döljer lite av mitt acneproblem :(
  • Roosen2013

Hej igen! Sorry att jag varit borat ett tag men nu e jag tillbax!

FrökenMäkelä skrev 2013-04-16 21:36:18 följande:

Nu är frisören BOKAD Solig

Känns så himmla skönt. Fick beröm för mitt hår och min hårfärg (färga om det igår, hahahaha) men personligen så avskyr jag mitt hår.

Så nu ska jag kolla på löshår och maila henne så ska hon säga vilket hon föredrar. Sen i Juli ska jag dit igen för klippning och en mindre provuppsättning så hon får känna på hur mitt hår är och beter sig.

Imorgon ska jag ringa en sminkös och boka henne, frisören och sminkösen har tidigare sammarbetat så det känns skönt. Frisören rekomenderade min vännina som ska vara med mig under dagen.

Hur lyckades du med det, jag ringde en som min vanliga frisör tipsade om (hon jobbar inte på lördagar Rynkar på näsan) och jag måste återkomma i JUNI!!!

Sen har jag fått hem min klänning och min mamma har sätt den nu! Hon sa att den satt så fint! Blir glad Skrattande
    Min mamma skall desutom hjälp mig att fixa till en bolero som jag skall ha över axlarna om det blåser kalt! Så här ser den ut:

Skall ni ha något över axlarna? och vad tycker ni om denna?
  • SofiaMagdalena
    Roosen2013 skrev 2013-04-17 22:21:49 följande:
    Klänning och min mamma har sätt den nu! Hon sa att den satt så fint! Blir glad Skrattande
    Min mamma skall desutom hjälp mig att fixa till en bolero som jag skall ha över axlarna om det blåser kalt! Så här ser den ut: 
    Söt! Kul att få något hemma stickat det är inte helt fel. Min mamma skall nog sy en kort cape i chiffong typ nått sånt här: Bara så man har över axlarna i kyrkan.

• stormhelen
    Hej igen! Sorry att jag varit borat ett tag men nu e jag tillbax!Hur lyckades du med det, jag ringde en som min vanliga frisör tipsade om (hon jobbar inte på lördagar Rynkar på näsan) och jag måste återkomma i JUNI!!!

Sen har jag fått hem min klänning och min mamma har sätt den nu! Hon sa att den satt så fint! Blir glad Skrattande

Oj, i juni?! Det var väldigt sent.

Skulle det inte funka med den frisören så är det ju svårt att hinna boka en ny. Du kanske ska boka en till utifall att liksom.

ÅÅååå vad kul att du har fått hem din klänning. Jag  väntar fortfarande på att min ska komma. Jobbigt! Jag har väntat i 4 månader nu på den.

Kommer den inte till början av nästa månad så får jag ringa affären och fråga hur det går, då det står att den ska komma mars-april. Tänkte ge dem månaden ut. innan jag hör av mig.

Jag tycker att boleron som var på bilden är jätte söt. Kul att din mamma ska göra den. Blir lite mer personligt liksom.

Jag kommer nog att vilja ha en bolero eller en kofta som man kan ta på sig på kvällen ifall att det blir lite kallt. Jag ska nog prova några bolero när klännigen har kommit. Jag vet inte riktigt vad som skulle passa till klänningen.

Så jag tänkte att man kanske får en bättre bild av det om man har klänningen på sig och kan prova i affären.

Tycker att det är jätte svårt det där. et måste ju  bli rätt liksom. Det måste se bra ut tillsammans. =P

• FrökenMäkelä
    Hur lyckades du med det, jag ringde en som min vanliga frisör tipsade om (hon jobbar inte på lördagar Rynkar på näsan) och jag måste återkomma i JUNI!!!

OJ, vad sent att kontakta frisören. Tänk om man inte alls klickar som personer och frisören inte vill ta uppdraget.

Jag kommer göra uppsättningen hos en frisör jag aldrig varit hos och det var hon som ville träffas så snart som möjligt så vi fick prata lite och se om vi klicka. Hon ville dessutom se mina inspirationsbilder dels för om det är något hon ansåg passa mig och att det är en frisyr hon känner att hon kan utföra. Nu ska jag söka upp lite löshår och maila henne vad jag hittat så ska hon säga vad hon tycker osv... Sen i Juli ska jag till henne för klippning och en mindre provuppsättning så hon får känna hur mitt hår är att jobba med så hon kan göra en tidsuppfattning.
  • PimPim83
    Juni känns lite väl sent. Jag bokade min frisör i mitten av februari. Om jag vore du skulle jag kolla efter en annan frisör, alternativt boka en annan frisör som back-up.
  • sassa87

Hej hopp, här glider jag med in i tråden :)
    Jag och min blivande man gifter oss den 14:e september :)

Detta har vi gjort klart:
    *Datum bokad
    *Klockslag bokad
    *Lokal bokad
    *Frisör bokad med håruppsättning + smink
    *Klänning köpt
    *Vet vilka ringar vi ska ha men ej köpt ännu
    *Bestman klart
    *Toastmaster klart
    *Inbjudningskorten klara (hemmagjorda)
    *Bordsplacering (preliminärt klar)

Kan ha missat något :P

• thomazine
    stormhelen skrev 2013-04-16 22:10:19 följande:

Vad härligt!

Nu väntar en spännande tid då man får in OSA:t.

Vart ska ni åka på er smekmånad?

Så roligt att flera sagt att de aldrig fått så fin inbjudan innan :) Då gav mina timmar vid datorn utdelning hihi

Vi ska åka till Skottland och bila runt en vecka några dagar efter bröllopet. I december åker vi till Thailand, så då får man det bästa av två världar Ska ge min blivande make i morgongåva en övernattning på ett riktigt skotskt slott med fiskelektion i deras sjö

Alltså det här med frisör... Är själv utbildad frisör, men la ner min verksamhet för två år sedan. Yrkesskadan att vara väldigt petig sitter dock i, så än så länge står jag utan frisör... Får ju skylla mig själv för att jag inte tar tag i det, men det börjar nog bli dags att boka. Speciellt efter att ha sett vad ni skriver här ovan...

• FrökenMäkelä

Härligt nu har jag även makup bokat och riktigt bra pris också. Fast jag har iofs inte pris på att de tar sig till annat ställe men det trodde hon inte skulle kosta så mycket så jag boka henne i alla fall.

Ska boka provmakeup någon gång i sommar/augusti så vi kan ta fram vilka färger som passar mig.

Ska försöka ta mig tid någon helg och åka till en florist också och kolla i deras mapp med bröllopsbuketter och höra med dem när man senast ska lägga beställning.

I helgen har vi tänkt att posta våra inbjudningskort. så ska bli spännande nästa vecka och se hur snabbt det kommer in osa.

• PimPim83
    FrökenMäkelä skrev 2013-04-19 13:06:23 följande:

Härligt nu har jag även makup bokat och riktigt bra pris också. Fast jag har iofs inte pris på att de tar sig till annat ställe men det trodde hon inte skulle kosta så mycket så jag boka henne i alla fall.

Ska boka provmakeup någon gång i sommar/augusti så vi kan ta fram vilka färger som passar mig.

Ska försöka ta mig tid någon helg och åka till en florist också och kolla i deras mapp med bröllopsbuketter och höra med dem när man senast ska lägga beställning.

I helgen har vi tänkt att posta våra inbjudningskort. så ska bli spännande nästa vecka och se hur snabbt det kommer in osa.

Va kul! Skönt att kunna bocka av makeup från listan av saker att göra.
    Jag borde verkligen ta tag i det där med florist också. Kan inte bestämma mig för vilken florist man ska anlita. Funderar på att gå runt till några stycken och kolla om de kan visa exempel på vad de har gjort förut så man får en känsla av vem som kan leverera finast bukett till bäst pris.
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!