• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • MiaMiniMe
    stormhelen skrev 2013-04-07 12:33:43 följande:

Till utgångsmusik så funderar vi på att ha musiken till game of thrones.

Om man vill lyssna på hur den låter så kan man klicka på länken nedan.

" target="_blank">

Ingångsmusiken blir nog den klassiska bröllopsmarsen sklle jag tro.

Men inget är bestämt än.

Psalmer och sådant har vi inte funderat på än. Något som inte är för långa och som inte har för mycket "gud" i sig, men som ändå är kärleksfulla.

Komiskt min sambo sa häromdagen att vi borde ha game of thrones låten som in eller utgångs musik xD
  • SofiaMagdalena
    MiaMiniMe skrev 2013-04-07 17:22:15 följande:
    Är det bara jag eller slås ni också av bröllopspanik ibland?
    Känner mig fånig, men har inte planerat eller tänkt mycket på bröllopet på senaste tiden eftersom jag inte kan göra så mycket nu.
    Sen idag helt plötsligt slogs jag av hur mycket som inte är klart och hur mycket jag inte vet vad jag ska göra med.

Kommer alla till bröllopet ( vissa som fortfarande inte ger klara besked, bla bestmannen)
    Vem f#n ska sjunga under ceremonin
    Bordsplaceringen vill sig inte
    Ska vi skapa nytt efternamn?!
    Hinner jag gå ner tillräckligt i vikt
    Vågar jag beställa klänning från JenJenHouse
    Hur mycke dricka och mat ska jag beställa
    Hur kommer festprogrammet se ut.....

Blir galen på mig själv för jag är sån jäkla kontrollfreak! Dessutom har jag börjat få mardrömmar om det hela xD allt från att jag är tjock som ett hus till ingen kommer till att jag går in i kyrkan utan brudklänning, smink eller håruppsättning.... Ja jisses!
    Du är verkligen inte ensam! Idag är det 5 månader kvar för oss och jag inser att jösses vad vi inte har koll på nått, iallafall så känns det så.
    Prova att skriva listor! Både på allt som är klart och på det som behövs göras.

Jag drömmer ibland att klänningen är helt galet för liten och jag har blivit michelingubben tjock. Inte jättekul!

Prata med din partner om din oro! Ni kanske kan lösa det tillsammans
  • stormhelen
    MiaMiniMe skrev 2013-04-07 17:23:40 följande:
    Komiskt min sambo sa häromdagen att vi borde ha game of thrones låten som in eller utgångs musik xD

Haha, vad roligt! Men det är ju en sånnnnn bra låt. Väldigt pampig. Skrattande

MiaMiniMe skrev 2013-04-07 17:22:15 följande:
    Är det bara jag eller slås ni också av bröllopspanik ibland?

Dessutom har jag börjat få mardrömmar om det hela xD allt från att jag är tjock som ett hus till ingen kommer till att jag går in i kyrkan utan brudklänning, smink eller håruppsättning.... Ja jisses!
    Ja, jag får också bröllopspanik ibland. Är orolig att gästerna ska tycka att allt är tråkigt och dåligt och fundera på hur tänkte de här osv.

Sedan så är jag orolig (eller nojjig/ fjantig/larvig) att folk ska tycka att jag ser ut som något som katten släpat in. Att jag inte hunnit gå ner tillräckligt i vikt osv.

Men det senaste är ju snarar mitt dåliga självförtroende som spökar ibland. Försöker intala mig själv att jag ser bra ut och kommer vara jätte fin. Obestämd

Mardrömmar har jag haft sedan endast en månad in i planeringen, och de har liknat era. Ingen som kommer till bröllopet, klänningen passar inte blommorna är vissna. Lokalen har blivit dubbelbokad så vi får inte plats, sminket och håret blir helt fel, ringarna är borta, min blivande dyker inte upp osv. Drömmer

Haha...

Jag tror att de flesta har/ får de här mardrömmarna och det paranoida tänkandet någon gång under förberedelserna.

Så du är inte ensam. =)

Det hör väll till licksom. Flört

• emelieparstam

Åhhh idag fick jag utkast på våra festprogram =) Såå fina dem är. Enkla inte för mycket =)

Hon som gör dem frågade oss om vi valt psalmer för hon ville fortsätta med vigselprogrammen och då fick jag lite smått panik. Det har jag inte funderat på och sen vill jag inte bestämma det för min blivande ska också hjälpa till med det. så skönt han kommer hem på tisdag =)

Då får vi fixa lite men ska mest bara vara =) bröllopet ligger lite på is då man inte kan göra för mycket..

Har nog glömt och säga en Nyhet jag fick reda på till  påskafton, Där vi skulle ha festlokalen ( tokeryds Herrgård) har varit till salu, men nu har dem dragit tillbaka det och kör på som vanligt =) Såååå glad jag blev!!

Absolut har jag också haft mardrömmar och panik över jag ser ut, just nu har jag panik över hur jag ska kunna hjälpa till och fiansera detta bröllop då jag har fått gå ner i timmar och bara jobbar 50% så söker extra jobb för fulla muggar... försöker vara positvit men just nu går de ut över min vikt istället då jag försöker gå ner men nästa skiter i det iställlet. =( Vill så gärna men bryr mig inte typ ( ja ni fattar kanske vad jag menar ) hehe

• MiaMiniMe

Skönt att veta att jag inte är ensam om detta! Bara tanken på att det bara är 5 mån kvar! Helt sjukt!

• stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-04-07 20:45:58 följande:
     försöker vara positvit men just nu går de ut över min vikt istället då jag försöker gå ner men nästa skiter i det iställlet. =( Vill så gärna men bryr mig inte typ ( ja ni fattar kanske vad jag menar ) hehe

Jag är inne i en sådan svacka just nu med träning och vikt (har varit det i ett par månader). Har ingen lust eller ork att ta mig ner till gymmet och träna, och känner också att jag nästan skiter i det.

Vilekt gör att jag blir förbenad på mig själv att jag tänker så. Men när pengarna kommer in nästa gång ska jag nog köpa en ny tränings topp eller ett par träningsbrllor för att få upp motivationen igen (då det är kul med lite nya fräsiga kläder).

Vill ju så gärna nå målvikten och så. Drömmer

• MiaMiniMe

Jag håller helt och hållet med om det där med träningen just nu, man blir så arg på sig själv för att man inte tränar men man orkar bara inte ta tag i de. Jag är så jäkla trött hela tiden! Hoppas på att våren och solen ska dra med sig lite pepp!

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-04-07 22:48:15 följande:

Jag är inne i en sådan svacka just nu med träning och vikt (har varit det i ett par månader). Har ingen lust eller ork att ta mig ner till gymmet och träna, och känner också att jag nästan skiter i det.

Vilekt gör att jag blir förbenad på mig själv att jag tänker så. Men när pengarna kommer in nästa gång ska jag nog köpa en ny tränings topp eller ett par träningsbrllor för att få upp motivationen igen (då det är kul med lite nya fräsiga kläder).

Vill ju så gärna nå målvikten och så. Drömmer

Nya träningskläder är en bra motivation tycker jag. Det brukar fungera bra för mig.:)

Jag har börjat bli nojig över vikten. Vill ju gärna gå ner så mycket som möjligt av graviditetsvikten (ca 7 kg kvar som det ser ut just nu), men får ju inte träna förutom lättare träning innnan efterkontrollen och den är inte förrän i slutet av maj. Dessutom verkar inte lillkillen gilla vagnen så barnvagnspromenader kanske inte fungerar med honom. Gick många oh långa promenader när storebror var nyfödd så jag hade räknat med att kunna göra det nu också. Suck!
  • stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-04-08 10:46:56 följande:
    Nya träningskläder är en bra motivation tycker jag. Det brukar fungera bra för mig.:)

Jag har börjat bli nojig över vikten. Vill ju gärna gå ner så mycket som möjligt av graviditetsvikten (ca 7 kg kvar som det ser ut just nu), men får ju inte träna förutom lättare träning innnan efterkontrollen och den är inte förrän i slutet av maj. Dessutom verkar inte lillkillen gilla vagnen så barnvagnspromenader kanske inte fungerar med honom. Gick många oh långa promenader när storebror var nyfödd så jag hade räknat med att kunna göra det nu också. Suck!

Ja, nya kläder brukar också funka för mig. =D

Vad synd att lill killen inte tycker om vagnen, annars så hade det ju varit perfekt att ta långa härliga promenader i vårsolen.  Hmmm.... Märker han skillnaden om han redan sover och du flyttar över honom till vagnen och går ut och går då när han redan sover? Eller tycker han bättre om att vara i en sån där sele som man har på magen? Man kanske inte kan gå lika långa promenader, men då kommer du iaf ut på lite promenader.

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-04-08 11:05:50 följande:

Ja, nya kläder brukar också funka för mig. =D

Vad synd att lill killen inte tycker om vagnen, annars så hade det ju varit perfekt att ta långa härliga promenader i vårsolen.  Hmmm.... Märker han skillnaden om han redan sover och du flyttar över honom till vagnen och går ut och går då när han redan sover? Eller tycker han bättre om att vara i en sån där sele som man har på magen? Man kanske inte kan gå lika långa promenader, men då kommer du iaf ut på lite promenader.

Sover han redan så vaknar han och skriker när han inser att han är i vagnen. Förhoppningsvis vänjer han sig vid vagnen, annars får vi testa med en babybjörn-sele. Nu har vi visserligen bara provat att gå med honom i syskonvagnen, kan hända att det fungerar bättre med singelvagnen.
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!