• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä
    emelieparstam skrev 2013-04-15 21:39:48 följande:
    Hej Tjejer!

Har ni funderat på vad ni ska ha för psalmer i kyrkan?

Vi sitter här hemma och funderar och funderar.. men jätte svårt...

Likadant med ingång och utgångsmusik... där är vi bara överens om ingångsmusiken men min blivande vill ha star wars till utgång.. vet inte vad jag känner för det riktigt..
    In och utgångsmusik har vi inte diskuterat så mycket om än. Tror det blir den klassiska in och kanske skånska bröllopsmarchen ut, vi bor i skåne.

Vi har två psalmer klara som vi skulle vilja ha och det är 84 Vi lyfter våra hjärtan och 410 Gud skapade av jord.
    Hoppas prästen tycker det räcker med två psalmer.
  • SofiaMagdalena

På svenska kyrkans hemsida finns tips på musik och psalmer och allt man behöver veta om cermonin och så. Kika här!

Kram 

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-04-16 12:39:12 följande:
    Vi har två psalmer klara som vi skulle vilja ha och det är 84 Vi lyfter våra hjärtan och 410 Gud skapade av jord.
    Hoppas prästen tycker det räcker med två psalmer.

84:an är ju en riktig klassiker när det gäller bröllop. =)

• FrökenMäkelä

Nu är frisören BOKAD Solig

Känns så himmla skönt. Fick beröm för mitt hår och min hårfärg (färga om det igår, hahahaha) men personligen så avskyr jag mitt hår.

Så nu ska jag kolla på löshår och maila henne så ska hon säga vilket hon föredrar. Sen i Juli ska jag dit igen för klippning och en mindre provuppsättning så hon får känna på hur mitt hår är och beter sig.

Imorgon ska jag ringa en sminkös och boka henne, frisören och sminkösen har tidigare sammarbetat så det känns skönt. Frisören rekomenderade min vännina som ska vara med mig under dagen.

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-04-16 21:36:18 följande:

Nu är frisören BOKAD Solig

Känns så himmla skönt. Fick beröm för mitt hår och min hårfärg (färga om det igår, hahahaha) men personligen så avskyr jag mitt hår.

Så nu ska jag kolla på löshår och maila henne så ska hon säga vilket hon föredrar. Sen i Juli ska jag dit igen för klippning och en mindre provuppsättning så hon får känna på hur mitt hår är och beter sig.

Imorgon ska jag ringa en sminkös och boka henne, frisören och sminkösen har tidigare sammarbetat så det känns skönt. Frisören rekomenderade min vännina som ska vara med mig under dagen.

Ahhha, vad härligt att det är bokat och klart.

Vet du vad du ska ha för fresyr?

• thomazine

Idag damp inbjudningarna ner i lådan hos våra gäster :) så verkligt det blev nu! Och smekmånaden bokades ikväll, tjohoo :) börjar känna att det är lite ordning på allting nu. Att små detaljer kan kännas som stora problem är dock märkligt, men i min lilla bröllopsbubbla beter sig mitt huvud märkligt stort problem, vad ska tärnorna ha över sina klänningar? Liten pälsbolero eller en pashminasjal, det är då frågan hihi :)

• stormhelen
    thomazine skrev 2013-04-16 21:50:21 följande:
    Idag damp inbjudningarna ner i lådan hos våra gäster :) så verkligt det blev nu! Och smekmånaden bokades ikväll, tjohoo :) börjar känna att det är lite ordning på allting nu. Att små detaljer kan kännas som stora problem är dock märkligt, men i min lilla bröllopsbubbla beter sig mitt huvud märkligt stort problem, vad ska tärnorna ha över sina klänningar? Liten pälsbolero eller en pashminasjal, det är då frågan hihi :)

Vad härligt!

Nu väntar en spännande tid då man får in OSA:t.

Vart ska ni  åka på er smekmånad?

• FrökenMäkelä

Något ungefär som detta

• SofiaMagdalena

idag har vi köpt tårtpapper av en jättesöt tjej som la ut annons här på bt. Hämtade dem hemma hos henne :) Jättenöjd! Vet inte riktigt vad jag skall använda dem till än. Några tips?

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-04-16 22:40:17 följande:
    Något ungefär som detta

Jätte fin frisyr FrökenMökelä.

Jag har hela tiden varit inne på att ha helt uppsat hår. Men nu vet jag inte om jag kanske hälldre vill ha en halv uppsättning.

Jätte svårt. =P

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!