• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-04-10 18:15:59 följande:
    Nej vad kul! 

Jag läser biogeo vetenskap på SU :)  Det är lite samma fast man har mycket fokus på naturvård och miljövård.

På SU?! Skrattande

Håller du till i geohusen då?

Men gud så kul, då kanske vi har sprungit om varandra. Pluggar också på SU.

• FrökenMäkelä

Lite sent kanske men så här ser våra inbjudningskort ut. Här iofs med finsk text.

Har gjort "monogrammet" själv i paint. Printat ut på vit kartong som sedan fäst på det orange. Det bruna mesh-nätet är på limmat och sedan organza bandet runt virat och till slut knytit fast hjärtat. På baksidan har vi info.

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-04-10 20:27:03 följande:

Jag kan inte se din bild oavsett vilken webläsare jag använder. =(

• FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-04-10 20:52:45 följande:

Jag kan inte se din bild oavsett vilken webläsare jag använder. =(

Vad märkligt. Jag har öppnat min sida för inloggade medlemmar så se om du kan se det via den vägen.
  • SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-04-10 19:22:01 följande:

På SU?! Skrattande

Håller du till i geohusen då?

Men gud så kul, då kanske vi har sprungit om varandra. Pluggar också på SU.

Ja! Har all undervisning där :) Alltså, det är nästan så att fika är på sin plats!
  • inafina
    SofiaMagdalena skrev 2013-04-10 12:47:10 följande:
    Vi kommer inte ha råd att bjuda allas partner eller erbjuda "plus en" , Vi resonerar så att det är viktigast att alla våra vänner är med än att vi måste kapa bort vänner bara för att man enligt etikett bör bjuda partners. Vi har få som är förlovade utan de flesta är sambos eller bor hemma fortfarande. Visst är det lite skumt men om man förklarar så är de flesta med på noterna och varför man väljer att göra så

Det viktigaste är att ni är bekväma med era val!  
    Ja, det är ju så vi känner. Känns skönt att höra att någon mer har det likadant. vi har ändå ett bröllop på 50 personer (och vill inte ha det större än så heller), vilket plötsligt skulle betyda 100 pers om alla tog med sig +1.
    Och med våran kuvertavgift på nästan 1000 kr/person så tycker jag inte att det är rimligt att vi ska behöva lägga 100.000 i stället för 50.000. det blir en väldig skillnad. Plus allt annat som hör till.. Det går helt enkelt inte. 

Så, jag är nog nöjd med vårt val ändå :)
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-04-10 21:47:08 följande:
    Ja! Har all undervisning där :) Alltså, det är nästan så att fika är på sin plats!

Wiiiii!

Det brukar jag också ha! =D (beror ju lite på vilka kurser man läser). Men nästa termin ska jag läsa nationalekonomi så då håller jag väll till i de blå husen. Men denna termin (och typ alla andra) så är det bara i geohuset.

Ja, det måste vi absolut ta och göra någon dag. Det skulle vara super roligt!

• FrökenMäkelä
    inafina skrev 2013-04-10 22:34:46 följande:
    Så, jag är nog nöjd med vårt val ändå :)
    Det är det som är absolut viktigast. Finns inga lagar som säger hur ett bröllop ska vara och tur är väl det :)
  • stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-04-10 21:07:50 följande:
    Vad märkligt. Jag har öppnat min sida för inloggade medlemmar så se om du kan se det via den vägen.

Hmm... det tycks inte häller funka. Jag får bara upp något meddelande om att jag inte kommer åt fottorna om man inte är inloggad eller på något annat sätt saknar behörighet.

Konstigt... Jag antar att jag är inloggad iaf, hur skulle jag annars kunna skriva från min profil liksom?! Märkligt!

Men jag är inte så teknisk av mig... hehe... Jag gör säkert nått fel. =P

• PimPim83
    FrökenMäkelä skrev 2013-04-10 21:07:50 följande:
    Jag kan inte heller se bilden. Varken här eller på din sida. Det står typ att jag inte har behörighet att se dina bilder när jag försöker öppna ditt bildgalleri.
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!