Lija skrev 2013-04-10 00:53:46 följande:
Hej på er! Blir stressad av att läsa vad alla hunnit med. Gifter oss 7 Sept. Har preliminärbokat lokal då den vi helst ville ha är under renovering, kanske blir klar men ej säkert. Så vi har därför preliminärbokat en annan som vi nu utgår ifrån. Bokat vigsel & präst. Köpt klänning & bokat in tid för justering en vecka innan. Bokat hår & makeup idag. Har köpt material & gjort framsidan på våra kort klart, är nöjd :), i våra färger. Har skrivit insidan på korten men ej tryckt ut ännu för eventuella småjusteringar. Gjort mall för vigsel & festprogram & köpt papper till det. Beställt klänning till dottern som jag hoppas är lika söt i verkligheten som på bild. Dottern är ett år. Vi har bestämt oss för ringar & fått ett pris men dessa beställs i Augusti. Har i stort bestämt meny & catringfirma som vi också hyr personal av, skall bara ringa & boka klart. Men känns som det e så mycket småfix som jag inte har koll på ännu. Men det blir väl. Jag planerar allt själv med lite stöd av sambon. Han är väldigt hjälpsam på det mesta i livet men just att planera bröllop är inte riktigt hans grej även om han försöker medverka så gott som ;). Vi blir som flest 39 vuxna & 13 barn.
Min brudklänning är en Nixa 12509,
www.nixa.se/ brodyret upptill är vitt & inte färgat som på bilden som Nixa har för klänningar 2013, det e en klänning utan släp. Vet inte hur jag skall få in bilden. Jag kommer bära ett enkelt pärlhalsband som jag har sen tidigare. Funderar på underkläder som kan passa, billiga skor & en sjal eller bolero som matchar vår stil. Dotterns klänning ser ni på bild. Vi har tema natur & kommer ha färger vitt i dukar, brud & dotterns klänning. Övriga färger är grått, silver, duvblått. Sen kommer vi ha inslag av stenar, trä & blåbärsris som pryder, Stilrena vita & grå fjärilar. Tror det kommer bli riktigt fint. Brudbuketten vet jag dock ej hur den skall se ut. Den skall va lite spretig, alltså inte strikt form & inte så stor bukett. Helst blommor från naturen men det finns inte här då så får försöka hitta blommor & grönt som ändå kan spegla den jag är. Mannen skall ha svart kostym, vit skjorta, grå slips med små grå & blåa blommor.

Hej och välkommen!
Jag tycker att ni har hunnit med en hel del. =)
Jobbigt att er favorit lokal håller på att renoveras, när får ni veta när den blir klar? Har man konnat prel boka även den?
Jätte söt klänning och kappa som din dotter ska ha. Hoppas att de passar när de kommer. =)
En fråga bara. Varför ska ni fixa med era ringar så sent som i augusti? Tänk om det blir något fel, t.ex. att det blir fel storlek eller gravering?! Det är inte helt ovanligt. Då har ni ju inte tid att fixa till sådant innan bröllopet.