• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä
    inafina skrev 2013-04-10 10:26:42 följande:
    En fråga bara som jag och min blivande tycker känns lite jobbigt... Måste man bjuda hela paret om man aldrig har träffat dennes partner? Känns ju väldigt konstigt att vi ska ha folk där som vi inte känner och dessutom lägga pengar på. Först sa vi att ingens partner fick komma, men sen kom vi ju på att vissa känner vi båda i förhållandet och vill bjuda båda..hur gör vi då?

Min blivandes föräldrar säger att vi bara ska bjuda dom vi vill, men man vill ju inte ha onda miner. Åh andra sidan är det ju våran dag så varför ska dom bry sig. Till saken hur ju ockå att det finns andra som vi gärna skulle bjuda i stället, men vi har fått prioritera. Inte ska vi väl då prioritera de sista platserna på personer som vi då inte vill ha där/känner?

Vi bjuder bara hela par och de som är "singlar" är välkomna att ta med en gäst.
    Nu är det iofs inte så många var vi inte känner partner men med dem räknat och de som är singlar så blir det ändå några extra gäster.
    Men jag skulle inte vilja gå på ett bröllop utan min partner, vem ska man då prata/umgås med.
    Kanske lättare om alla känner alla för då har man naturligt någon att prata med men känner man bara brudparet så är det kanske inte så kul. Väljer ni att bara bjuda den ena så får ni nog räkna med att de tackar nej pga att båda inte är bjudna.
  • PimPim83
    Till alla: Jättefina inbjudningskort.. nu har jag lite mer kött på benen :)

En fråga bara som jag och min blivande tycker känns lite jobbigt... Måste man bjuda hela paret om man aldrig har träffat dennes partner? Känns ju väldigt konstigt att vi ska ha folk där som vi inte känner och dessutom lägga pengar på. Först sa vi att ingens partner fick komma, men sen kom vi ju på att vissa känner vi båda i förhållandet och vill bjuda båda..hur gör vi då?

Min blivandes föräldrar säger att vi bara ska bjuda dom vi vill, men man vill ju inte ha onda miner. Åh andra sidan är det ju våran dag så varför ska dom bry sig. Till saken hur ju ockå att det finns andra som vi gärna skulle bjuda i stället, men vi har fått prioritera. Inte ska vi väl då prioritera de sista platserna på personer som vi då inte vill ha där/känner?
    Vi bjuder också hela par. Vi ska ha ett litet bröllop (endast 14 gäster) och det är en person som kommer som jag bara har träffat typ 2 gånger. Men eftersom han är sambo med min blivandes bästa tjejkompis kändes det som det var rätt att bjuda honom.

Samtidigt förstår jag hur du tänker. Det känns underligt att lägga pengar på någon man inte känner, speciellt när man har varit tvungen att prioritera bort andra.
  • SofiaMagdalena
    Till alla: Jättefina inbjudningskort.. nu har jag lite mer kött på benen :)

Vi kommer inte ha råd att bjuda allas partner eller erbjuda "plus en" , Vi resonerar så att det är viktigast att alla våra vänner är med än att vi måste kapa bort vänner bara för att man enligt etikett bör bjuda partners. Vi har få som är förlovade utan de flesta är sambos eller bor hemma fortfarande. Visst är det lite skumt men om man förklarar så är de flesta med på noterna och varför man väljer att göra så

Det viktigaste är att ni är bekväma med era val!  
  • SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-04-10 07:48:42 följande:

Jag har en del kompisar som tar sin kandidat i vår (jag gör det själv till nästa vår) och det är många som har sökt in på master ifall att om de inte får jobb, så att de har någon sysselsättning.

Jag tror inte att det är bra att du pluggar om du känner att du inte vill, då kommer det bara att bli pankaka av det. Sök en massa olika jobb innom ditt område även de som inte är på Länsstyrelsen (även om det är där du helt vill jobba). Ibland får man ju ta jobb emellan sitt "drömjobb" för att nå dit.

Men om du vill säkra inkomst osv, så kan du ju alltid söka in till hösten, men fortsätt då att söka jobb och hoppa av när du hittar ett.

Jag tänker absolut försöka få mig ett jobb, det ger ju bra insikt i vad man vill spetsa in sig på i framtiden. Skall söka en fristående påbyggnadskurs till hösten för att säkra upp inkomst och tid. 
    Annars har man ju bröllopet att tänka på :P

Känner att man kanske kan få vara lite villrådig när man är 22 och ändå kommer att ha en kandidatexamen att stå på. Känner mig ibland som den tråkigaste 22åringen i världen. Är verkligen inte intresserad av att resa asien runt med inga pengar eller jobba i alperna och festa dygnet runt.

Vad läer du Helen? 
  • FrökenMäkelä

Nu har jag faktiskt pratat med en frisör där jag bor. Min vännina som ska vara med mig under dagen/påklädning rekomendera henne.

Så nästa vecka ska jag dit så vi får bekanta oss och se om personkemin stämmer. Men hon ligger redan på plus sidan då jag provat ringa två ggr, timmes mellan rum utan svar. Så ringde faktiskt hon tillbaka!! Och det är det inte många som gör så plus på den biten ialla fall.

Nu ska jag bara kolla upp fler inspirations bilder och kontakta en sminkös som har sin salong nära frisören och de har sammarbetat tidigare med att göra bruden fin.

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-04-10 12:52:54 följande:
    Jag tänker absolut försöka få mig ett jobb, det ger ju bra insikt i vad man vill spetsa in sig på i framtiden. Skall söka en fristående påbyggnadskurs till hösten för att säkra upp inkomst och tid. 
    Annars har man ju bröllopet att tänka på :P

Känner att man kanske kan få vara lite villrådig när man är 22 och ändå kommer att ha en kandidatexamen att stå på. Känner mig ibland som den tråkigaste 22åringen i världen. Är verkligen inte intresserad av att resa asien runt med inga pengar eller jobba i alperna och festa dygnet runt.

Vad läer du Helen? 

Det låter bra det. 0853182094i får hålla tummarna på att du hittar ett jobb du trivs med. =)

Man är absolut inte tråkig bara för att man inte vill resa runt asien, festa stenhår eller jobba i alperna. ;) Jag gjorde inte sådant när jag var 22. Reste gjorde jag väll men inte resta jag runt asien med ryggsäcken på ryggen och nästan inga pengar som alla andra gjorde.  =)

Jag studerar samhällsplanerarprogrammet. Man blir då samhällsplanerare och det är precis som det låter , man planerar samhället. Allt ifrån bostäder till vägar och parker. etc. Dock så är det så att jag planerar, men politikerna fattar besluten.

Vad studerar du?

• stormhelen
    stormhelen skrev 2013-04-10 15:49:30 följande:

Det låter bra det. 0853182094i får hålla tummarna på att du hittar ett jobb du trivs med. =)

Men oj vad konstigt det blev där då....

Det ska stå:

"Det låter bra det. Då får vi hålla tummarna på att du hittar ett jobb du trivs med. "

• Lija
    stormhelen skrev 2013-04-10 07:51:59 följande:

Hej och välkommen!

Hej & tack :). Det va butiken som sa att vi skulle komma in i Augusti & fixa ringarna. Dom är från schalins & dom har sin  tillvekning här där jag bor så det skulle bara ta två-tre dagar. Anledningen att vi ville vänta lite är att jag hoppas gå ned ytterligare några kilon som jag lagt på mig & är rädd att ringarna kan bli stora om jag lyckas. Tack för din omtanke,  kanske skall kolla igen för säkerhetskull med butiken. Vi har enkla guldringar 1, 9 höga sen tidigare & min vigselring är en corona 6 mm bred,12st diamanter på totalt 0,36ct.

Jag tycker att ni har hunnit med en hel del. =)

Jobbigt att er favorit lokal håller på att renoveras, när får ni veta när den blir klar? Har man konnat prel boka även den?

Jätte söt klänning och kappa som din dotter ska ha. Hoppas att de passar när de kommer. =)

En fråga bara. Varför ska ni fixa med era ringar så sent som i augusti? Tänk om det blir något fel, t.ex. att det blir fel storlek eller gravering?! Det är inte helt ovanligt. Då har ni ju inte tid att fixa till sådant innan bröllopet.

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-04-10 15:49:30 följande:

Jag studerar samhällsplanerarprogrammet. Man blir då samhällsplanerare och det är precis som det låter , man planerar samhället. Allt ifrån bostäder till vägar och parker. etc. Dock så är det så att jag planerar, men politikerna fattar besluten.

Vad studerar du?

Nej vad kul! 

Jag läser biogeo vetenskap på SU :)  Det är lite samma fast man har mycket fokus på naturvård och miljövård.
  • stormhelen
    Lija skrev 2013-04-10 18:08:38 följande:

Vilken fin ring du ska ha. Den var helt i min smak.

=)

Ja, hör med de som arbetar i butiken, det är alltid bra att kolla med dem.  =)

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!