• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • inafina

Hej tjejer. Har ett litet dilemma. Jag har precis hittat brudklänningen som jag tror är "den" jag vill ha. Ska prova den på fredag. Men så satt jag och min blivande och tittade lite allmänt på klänningar ikväll o då säger jag att "den där va snygg" till en klänning som påminner om den jag vill ha. Nja säger hon, lite tråkig.. Då menar hon att den borde vara hjärtformad upptill i stället för rak. En liten petitess, men nu kommer jag ju tänka på det om jag köper klänningen. Då har jag ändå försökt hitta en som jag tycker om och som jag tror att hon gillar. En väldigt enkel, men med vackra detaljer, eftersom jag vet att hon inte gillar massa krimskrams. Ska jag försöka hitta nåt annat, eller ska jag köra på den jag vill ha..?? Åh, blev så osäker nu...

• stormhelen
    inafina skrev 2013-03-25 00:20:00 följande:
    Hej tjejer. Har ett litet dilemma. Jag har precis hittat brudklänningen som jag tror är "den" jag vill ha. Ska prova den på fredag. Men så satt jag och min blivande och tittade lite allmänt på klänningar ikväll o då säger jag att "den där va snygg" till en klänning som påminner om den jag vill ha. Nja säger hon, lite tråkig.. Då menar hon att den borde vara hjärtformad upptill i stället för rak. En liten petitess, men nu kommer jag ju tänka på det om jag köper klänningen. Då har jag ändå försökt hitta en som jag tycker om och som jag tror att hon gillar. En väldigt enkel, men med vackra detaljer, eftersom jag vet att hon inte gillar massa krimskrams. Ska jag försöka hitta nåt annat, eller ska jag köra på den jag vill ha..?? Åh, blev så osäker nu...

Jag vill börja med att säga att du ska ha en klänning som DU trivs i och tycker om. Känner du dig vacker så kommer din blivande också att tycka det, då ens energi och hållning blir en helt annan än om man har på sig något man bara tycker är sådär. Jag förstår att du vill att hon ska tycka om din klänning. Men glöm inte bort dig själv i processen. Flört

Nu när det är sagt så kan du ju alltid gå till en sömerska för att få klänningen som du hittat hjärtformad i stället för rak. Det borde inte kosta allt för mycket att fixa. Där kan de ju alltid också sy in och ta upp klänningen om det skulle behövas så att klänningen passar din kropp perfekt.

• FrökenMäkelä
    Viktigaste är att det är en klänning som du vill ha. Det är du som ska ha på dig den och känna dig finast i just den klänningen. Klart man försöker ta hänsyn till vad ens älskade tycker och tänker men det viktigaste är ändå vad klänningsbäraren tycker.
  • PimPim83
    Jag håller med Stormhelen. Du ska välja en klänning sin du tycker om och trivs i. Välj en klänning som du själv vill ha! Annars kommer du att ångra dig tror jag. Om du trivs i klänningen kommer det synas på hela dig! Glad

Är det hjörtformad urringning som saknas tror jag också att en sömmerska skulle kunna fixa det.
  • inafina

Åh tack fina ni! Ni har så rätt. På fredag provar jag den och om den sitter bra så är den min. För den är så vacker tycker jag :) Lägger upp bild så snart jag kan, funkar tyvärr inte från paddan..

• stormhelen
    inafina skrev 2013-03-25 14:07:56 följande:
     Lägger upp bild så snart jag kan, funkar tyvärr inte från paddan..
    Ja, det måste du göra. Älskar bilder! Skrattande

• Eriksson2013

Vi ska gifta oss kyrkligt. Vi har bjudit över 80 personer och 43 stycken anmälda än så länge. Vi ska vara i en stor lokal som ligger ca 10,15 minuter ifrån kyrkan.... Vi ska ha buffé så de blir inte trerätters... Ska iväg till Tyskland i juni och handla dricka... VI tänkte ha serveringspersonal som hjälper till med servera dricka, duka av och ställa fram kaffekoppar m.m...

Det är bara min mamma och min tärna som har sett klänningen och så ska det förbli tills vi fotograferas 2 timmar innan vigseln...vi behöver inte göra storstädning för de gör dem som äger lokalen, så det är skönt...

• inafina

Det är den här klänningen jag ska prova på fredag.. får se om den är lika fin i verkligheten bara.. har såna förväntningar nu..  :/

• stormhelen

Klänningen är jätte fin.

Vi får hålla tummarna att den passar.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!