inafina skrev 2013-03-25 00:20:00 följande:
Hej tjejer. Har ett litet dilemma. Jag har precis hittat brudklänningen som jag tror är "den" jag vill ha. Ska prova den på fredag. Men så satt jag och min blivande och tittade lite allmänt på klänningar ikväll o då säger jag att "den där va snygg" till en klänning som påminner om den jag vill ha. Nja säger hon, lite tråkig.. Då menar hon att den borde vara hjärtformad upptill i stället för rak. En liten petitess, men nu kommer jag ju tänka på det om jag köper klänningen. Då har jag ändå försökt hitta en som jag tycker om och som jag tror att hon gillar. En väldigt enkel, men med vackra detaljer, eftersom jag vet att hon inte gillar massa krimskrams. Ska jag försöka hitta nåt annat, eller ska jag köra på den jag vill ha..?? Åh, blev så osäker nu...
Jag vill börja med att säga att du ska ha en klänning som DU trivs i och tycker om. Känner du dig vacker så kommer din blivande också att tycka det, då ens energi och hållning blir en helt annan än om man har på sig något man bara tycker är sådär. Jag förstår att du vill att hon ska tycka om din klänning. Men glöm inte bort dig själv i processen. 
Nu när det är sagt så kan du ju alltid gå till en sömerska för att få klänningen som du hittat hjärtformad i stället för rak. Det borde inte kosta allt för mycket att fixa. Där kan de ju alltid också sy in och ta upp klänningen om det skulle behövas så att klänningen passar din kropp perfekt.