• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä

Avskyr mina naglar, har korta "naglar" alltså de som sitter på själva fingret. Sen är de sköra och bryts av lätt eller flisas upp. Låter jag de växa så de är lite längre så är de snea och krokiga och inte alls fina. Vi får se hur mycket pengar det finns kvar vid slutet av budgeten.

Dessa naglar, den högra absolut inte den vänstra är vad jag mest är sugen på. Så om jag gör de hos manikyr eller köper dessa (Depends) återstå att se.

• SofiaMagdalena

Å naglar! Det kanske man skall tänka på. Funderar på plommonlila eller silvriga. Tror ni att det är för spexigt?

Snart kanske jag lägger upp en bild på våra inbjudningskort. Är så nöjd. 
    Vi kommer skicka till ett tryckeri trots allt, blir nor snyggast så.

• FrökenMäkelä
    SofiaMagdalena skrev 2013-03-13 22:37:00 följande:
    Å naglar! Det kanske man skall tänka på. Funderar på plommonlila eller silvriga. Tror ni att det är för spexigt?

Snart kanske jag lägger upp en bild på våra inbjudningskort. Är så nöjd.
    Vi kommer skicka till ett tryckeri trots allt, blir nor snyggast så.
    Kollade hur din klänning ser ut och jag röstar på plommonlila :)
  • stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-03-13 22:16:06 följande:

Avskyr mina naglar, har korta "naglar" alltså de som sitter på själva fingret. Sen är de sköra och bryts av lätt eller flisas upp. Låter jag de växa så de är lite längre så är de snea och krokiga och inte alls fina. Vi får se hur mycket pengar det finns kvar vid slutet av budgeten.

Dessa naglar, den högra absolut inte den vänstra är vad jag mest är sugen på. Så om jag gör de hos manikyr eller köper dessa (Depends) återstå att se.

Jag tycker den högra är riktigt snygg. Den är lixom lagom men ändå festlig. Oavsett om du köper dem eller gör något liknande hos en manikyrist så kommer det att bli jätte fint.

Jag hade tänkt mig något i samma färg som den nagels är (den färgen som syns mest). Eller kanske något liknande, tycker att det var riktigt snyggt. Undra om det ser konstigt ut om man gör något sådant som är lite festligare på korta naglar eller om det bara ser konstigt ut?

• stormhelen

6 månader exakt kvar idag. WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.

Helt otroligt.

Såg också att min hårkam som jag köpt är markerad som att den håller på att skeppas. Så har jag tur så kanske den kommer hem till mig i nästa vecka. Skrattande - Härligt!

Det ska bli sååååååå spännande att se den IRL!

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-03-14 17:18:24 följande:

6 månader exakt kvar idag. WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.

Helt otroligt.

Visst är det! Just nu känner jag att det är gott om tid kvar, men vet ju att dessa 6 månaderna kommer att gå FORT! Glad
  • stormhelen

Har varit i Sundsvall i helgen (min m2B kommer därifrån), passade då på att prata med en florist för att fråga vad det finns för blommor igentligen i september då ingen av mina favortitblommor finns då (som är pioner och ranunkel). Jag fråga de då vad det fanns för alternativ som påminner om dem som går att få tag på i september. Och hon kom med ett super bra alternativ som känns så bra, och är minst lika bra som pionerna och ranunkeln. Skrattande

Blomman är Davis Austin rosor (måste förvisso specialbeställas då de inte finns inne i det vanliga sortimentet, men ändå. De går att få tag på)!

Ska prata med min florisr om dem!

Så här ser de ut.

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-03-17 13:58:59 följande:

Har varit i Sundsvall i helgen (min m2B kommer därifrån), passade då på att prata med en florist för att fråga vad det finns för blommor igentligen i september då ingen av mina favortitblommor finns då (som är pioner och ranunkel). Jag fråga de då vad det fanns för alternativ som påminner om dem som går att få tag på i september. Och hon kom med ett super bra alternativ som känns så bra, och är minst lika bra som pionerna och ranunkeln. Skrattande

Blomman är Davis Austin rosor (måste förvisso specialbeställas då de inte finns inne i det vanliga sortimentet, men ändå. De går att få tag på)!

Så här ser de ut.

Det var en fin en! sånna kanske man ska skriva upp på listan. superfin!
    Kul med lite miljöombyte. :) Vi åker till västkusten över påsk.
  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-03-17 13:58:59 följande:

Har varit i Sundsvall i helgen (min m2B kommer därifrån), passade då på att prata med en florist för att fråga vad det finns för blommor igentligen i september då ingen av mina favortitblommor finns då (som är pioner och ranunkel). Jag fråga de då vad det fanns för alternativ som påminner om dem som går att få tag på i september. Och hon kom med ett super bra alternativ som känns så bra, och är minst lika bra som pionerna och ranunkeln. Skrattande

Så här ser de ut.

Dessa har jag sett förr men inte så här så jag kunnat lista ut att det var rosor.

Har ju också Ranunkel som en av mina favorit blommor som jag hade velat i en bukett av. Men nu är jag 98% säker på nejlika bukett. Men har inte bestämt mig om det bara ska vara nejlkor eller även annat i den...

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-03-17 15:21:03 följande:
    Det var en fin en! sånna kanske man ska skriva upp på listan. superfin!
    Kul med lite miljöombyte. :) Vi åker till västkusten över påsk.

Ååå, västkusten låter trevligt. =)

Jag har inte varit där på...... ehum väldigt många år. Mina föräldrar hade ett sommar hus i Tanumstrand när jag var liten. Så mina barndomssommrar spenderades alltid där. Skulle vara roligt att åka ner igen.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!