• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • Therese89

Idag ska m2b hämta ut min klänning, så ikväll kan jag förhoppningsvis prova den igen! :D

• FrökenMäkelä
    emelieparstam skrev 2013-03-12 09:02:16 följande:
    Ett tips från där jag köpte min klänning!!

Köper ni en axelbandslös bh så använd banden i början och gå in Bh och då formar den sig efter just dina bröst och de sitter bättre.
    Vilket bra tips! Tack Glad
  • SofiaMagdalena
    PimPim83 skrev 2013-03-12 09:20:07 följande:
    Nu har jag beställt ett smakprov på bröllopstårtan! Ska bli spännande att smaka. Hoppas den är god. :)
    Åh nice! Vad vill ni ha för smaker?

Min vännina bakar och vi har inte börjat provbaka än. Det kanske är dags? 
  • SofiaMagdalena

Vi håller fortfarande på att försöka få ordning på serveringen till middagen. Problemet är att de två restauranger som finns i området hyr inte ut någon personal på våran dag. Det är ca 12 mil från göteborg så det är långa resvägar. 
    Vi har fått ett par offerter där priset ligger på 250-350kr/h plus reseersättning. vi behöver troligtvis 5 personer i 6-7timmar.

Tycker ni det är vettigt att betala så mycket?

om man istället skulle be gymnasieelever från restasurangprogrammet att servera samt ett par bekanta, hur mycket anser ni är en rimlig summa för hela kvällen?

det kommer vara servering av dryck och mat samt lite uppläggning av maten och diskning efteråt. 

• FrökenMäkelä
    SofiaMagdalena skrev 2013-03-12 16:47:38 följande:
    Vi håller fortfarande på att försöka få ordning på serveringen till middagen. Problemet är att de två restauranger som finns i området hyr inte ut någon personal på våran dag. Det är ca 12 mil från göteborg så det är långa resvägar. 
    Vi har fått ett par offerter där priset ligger på 250-350kr/h plus reseersättning. vi behöver troligtvis 5 personer i 6-7timmar.

Tycker ni det är vettigt att betala så mycket?

om man istället skulle be gymnasieelever från restasurangprogrammet att servera samt ett par bekanta, hur mycket anser ni är en rimlig summa för hela kvällen?

det kommer vara servering av dryck och mat samt lite uppläggning av maten och diskning efteråt. 
    Timpriset du fått på offert ser helt rimligt ut, i alla fall med de prisuppgifter jag sett att andra tar på nätet. Men hur mycket vill de ha i reseersättning? Var ganska lång resväg för att få personal.

Varför hyr inte restaurangen ut personal på just eran dag? Kan de rekomendera andra?

Klart man kan kolla med närliggande gymnasium om de är intresserade, vissa skolor har priser för detta.
    Bekanta kanske ställer upp för en mindre peng och mat under kvällen.
  • PimPim83
    SofiaMagdalena skrev 2013-03-12 16:34:03 följande:
    Åh nice! Vad vill ni ha för smaker?

Min vännina bakar och vi har inte börjat provbaka än. Det kanske är dags? 
    Det blir förhoppningsvis vit choklad- och hallonmousse på browniebotten.  Glad
  • Therese89

Har nu fått provat min klänning igen :D Och den känns fortfarande helt rätt :D Tänk nu inte på att den sitter lite snett och midjebandet sitter inte helt rätt heller ;) Och självklart ska den sys upp, den är alldeles för lång :)

• Therese89
    PimPim83 skrev 2013-03-12 19:47:10 följande:
    Therese89: Jättefin! Ser ut att passa dig perfekt, förutom att den är lite lång då. Skrattande
    Tack så mycket! Jag är ganska "formlös" på grund av min övervikt, men jag tyckte att denna gav mig lite figur ändå :) Nu gäller det bara att hitta en bolero till :)
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!